سوالات ضروری قبل از ازدواج

سوالات ضروری قبل از ازدواج
 

سوالات مهمی که قبل از ازدواج باید از خودتان بپرسید

چه چیزی درباره آینده مرا نگران می کند؟

به تمام نگرانی هایی که از آینده دارید فکر کنید نه تنها نگرانی های رابطه. آیا نگران از دست دادن اعتقادات تان هستید؟ یا این که نگران نداشتن پول کافی بعد از بازنشستگی هستید؟ درک نگرانی های شخصی اهمیت زیادی دارد چون در این صورت می توانید تشخیص دهید که آیا همسرتان این نگرانی ها را کمتر می کند یا شدت می دهد.

درک شخصی من از درست و غلط چیست؟

انسان ها روحیات و اخلاقیات متفاوتی دارند و همه آن ها درک یکسانی از درست و غلط ندارند. ابتدا تعریفی از اخلاقیات داشته باشید و موضع خودتان از مسائل کلی اخلاقی را تعیین کنید. در نتیجه می توانید شریک زندگی متناسب خودتان پیدا کنید.

علایق و سرگرمی هایم چه چیزهایی هستند؟

برای شما سرگرمی یعنی یک هفته مسافرت. اما برای همسرتان سرگرمی یعنی ساعت ها جلوی تلویزیون نشستن. شاید در دوره آشنایی به خودتان بگویید هر چیزی که او دوست داشته باشد برایم سرگرم کننده است اما قبل از همه باید علایق و سرگرمی های خودتان را تشخیص دهید.

در چه کارهایی ضعیف هستم؟

نقاط ضعف و قوت تان را بشناسید. قبل از متعهد شدن کمبودها و نقص های خودتان را بشناسید. سپس ببینید که آیا همسرتان آن ها را شدت می دهد یا به تقویت آن ها کمک می کند؟

از این رابطه چه چیزی می خواهم؟

از خودتان بپرسید که این ازدواج چه سودی برایم خواهد داشت؟ شاید به دنبال فردی هستید که با او به سفرهای پرماجرا بروید. شاید هم به دنبال یک پشتیبان عاطفی همیشگی هستید. مطمئن باشید انتخابی که کرده اید مناسب شماست.

آیا می توانم نیازهای او را برطرف کنم؟

اگر احساس کنید در رابطه هیچ همکاری خاصی نمی کنید حس بی ارزشی می کنید. پس کارهایی که می توانید در یک رابطه انجام دهید را ارزیابی کنید و مطمئن شوید که شما هم در رابطه همکاری های لازم را می کنید.

مفهوم عشق از دیدگاه من چیست؟

برای بعضی ها عشق یعنی احساس امنیت و برای برخی دیگر یعنی حس دوست داشته شدن. عشق از دیدگاه های مختلف متفاوت است و من معتقدم می توانید به دنبال هر چیزی که هستید آن را به دست بیاورید. به عبارت دیگر به کمتر از چیزی که از عشق می خواهید قانع نشوید.

زبان عشق من چیست؟

هیچکس به این امید که آتش عشق فرو نشیند ازدواج نمی کند. برای زنده نگه داشتن عشق در رابطه روش های عشق دادن و عشق گرفتن خودتان را بشناسید. گاهی اوقات روش همسرتان در نشان دادن عشق هیچ شباهتی به روش شما ندارد پس ممکن است تشخیص داده نشود.
نقطه ضعف هایم چه چیزهایی هستند؟
یکی دیگر از کلیدهای ازدواج پایدار شناخت نقاط ضعف مان است. چه چیزهایی شما را احساساتی، ناامید، آزرده خاطر و… می کند؟ اگر این نقاط ضعف خود را بشناسید در زندگی مشترک آسان تر می توانید با آن ها مقابله کنید تا به رابطه تان آسیبی نرساند.
انگیزه ام از ازدواج چیست؟
اگر دلیل تان برای ازدواج این است که دوستان و اطرافیان تان ازدواج کرده اند بهتر است که خواسته ها و آرزوهایتان را دوباره ارزیابی کنید. با یکسری تست های خودآزمایی می توانید به انگیزه خودتان پی ببرید و متوجه شوید که آماده بستن تعهد هستید یا خیر.
به چه چیزهایی بیشتر ارزش می دهم؟
باید یکسری ارزش ها و استانداردها برای خودتان داشته باشید. تا زمانی که به بعضی از ارزش ها (مثل روابط خانوادگی، معنویات و…) بیش از اندازه بها بدهید آمادگی ازدواج با فردی که ارزش های خودش را دارد ندارید.
شیوه ارتباط من چگونه است؟
آیا انسان مطیعی هستید یا متکی به خودتان هستید؟ آیا قبل از گفتن هر چیزی آن را سبک و سنگین می کنید یا هر چه به ذهن تان می رسد را بیان می کنید؟ همه ما در نحوه ارتباط برقرار کردنمان نقطه ضعف هایی داریم اما زمانی که آن ها را تشخیص ندهید به نقص های خطرناکی در رابطه تبدیل می شوند. قبل از ازدواج درباره آن ها با همسرتان صحبت کنید تا با همکاری همدیگر روی آن ها کار کنید.
منبع : bedunim.ir
رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود
این مطلب در تاریخ 2017-09-10 08:50:22منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
11037





نظر شما در مورد مطلب سوالات قبل از ازدواج چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




اهمیت عقاید دینی و تفکرات دو طرف در ازدواج
اهمیت عقاید دینی و تفکرات دو طرف در ازدواج

مشکلات دوران عقد بخش دوم
مشکلات دوران عقد بخش دوم

افرادی که نباید رابطه جنسی داشته باشند
افرادی که نباید رابطه جنسی داشته باشند

چطور سریع اندازه آلت را افزایش دهیم؟
چطور سریع اندازه آلت را افزایش دهیم؟

راه های بالا بردن اعتماد به نفس
راه های بالا بردن اعتماد به نفس

تمرینی برای شناخت بهتر همسر
تمرینی برای شناخت بهتر همسر










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

11838

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266289601

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام