کدام ازدواجها آسیب پذیر هستند

کدام ازدواجها آسیب پذیر هستند

عاطفه افشاری مشاور ، گفت: ازدواج به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات خانوادگی باید در قالب و چارچوب خاص خود قرار گیرد و این که زمانه تغییر کرده و جوانان این دوره و زمانه با گذشته بسیار فرق کرده‌اند پاسخ منطقی و قابل قبولی نیست.

این کارشناس ارشد روانشناسی افزود: دختر و پسر اغلب خارج از چارچوب خانواده عمل می‌کنند و با چانه‌زنی، تصمیم خود را برای ازدواج با یک فرد خاص اعلام و برخواسته خود پافشاری می‌کنند. در چنین مواردی والدین بر اساس هنجارها و تفاوت دیدگاه‌هایی که با جوان دارند، اغلب مخالفت می‌کنند و از سویی احساس می‌کنند ثمره تلاششان در زندگی از بین می‌رود.

افشاری اظهارکرد: مجموعه افکار، ایده‌ها، مصلحت‌ها و تجربیات متفاوت باعث می‌شود اغلب خانواده‌ها در برابر خواسته جوانان مقاومت کنند و تن به درخواست‌های آنان ندهند. اما مشکلی که هم اکنون در جامعه مشهود است، وجود موارد قابل توجهی از ازدواج‌ها خارج از فضای مشورت و توافق و همراهی خانواده‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: پس از فروکش کردن احساسات عاطفی و هیجانی، عشاق دیروز تبدیل به کینه توزان امروز می‌شوند.

 

وی ادامه داد: جوانان امروزه درست در همان خانواده‌هایی رشد و پرورش یافته‌اند که جوانان سال‌های قبل بزرگ شده‌اند و تنها به سبب پیشرفت فناوری و گسترده شدن دامنه ارتباطات نباید جوانان را به حال خود گذاشت تا شریک زندگیشان را انتخاب کنند.

این کارشناس ارشد روانشناسی افزود: بعضی از خانواده‌ها به دلیل اینکه که جوانان هر کسی را که خودش انتخاب کند می‌پذیرد و اگر ما کسی را انتخاب کنیم مشکلات بعدی‌اش هم گریبانگیر ما می‌شود، در راهنمایی برای انتخاب شریک زندگی فرزندان خود کوتاهی می‌کنند.

افشاری گفت: پدر و مادر باید همراه و مشاور جوانان باشند و با استدلال و منطق آنها را قانع کنند که انتخابش درست یا نادرست است و بی گمان جوان نیز آن را می‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه ازدواج مقدمه تشکیل خانواده است،

 

تصریح کرد: با ازدواج دو زوج جوان، پایه‌های خانواده شکل می‌گیرد.

 

این کارشناس ارشد روانشناسی ادامه داد: زمانی که رابطه زوجین رابطه سالم و برپایه اصول صحیح شکل گیرد، خانواده رو به کمال می‌رود و از این رو جوان باید معنای خانواده را بداند نه این که فقط از نظر عاطفی و روحی با فرد موردنظر خود مشترکاتی داشته باشد.

افشاری با اشاره به اینکه زمانی که دختر و پسر ازدواج می‌کنند، با فضای جدید خانواده‌های یکدیگر روبه‌رو می‌شوند، تصریح کرد: پسر یا دختر در خانواده‌هایی متفاوت رشد کرده‌اند و ویژگی‌های آن خانواده را دارند و زمانی که آشنایی انجام می‌شود در کنار اشتراکات، بی گمان تفاوت‌هایی را مشاهده می‌کنند.

وی اظهارکرد: اگر جوانان آمادگی مواجهه با تعارضات را نداشته باشند، زندگی مشترک موفقی را تجربه نمی‌کنند و در معرض آسیب‌های بعدی و طلاق قرار می‌گیرند.

این کارشناس ارشد روانشناسی گفت: نگاهی به آمارهای طلاق و بررسی علل و عوامل این پدیده در جامعه کنونی ما نشان می‌دهد ازدواج‌هایی که در آن دختر و پسر پیوند مستحکمی با خانواده طرفین پیدا نکردند، بیشتر در معرض آسیب و طلاق قرار گرفتند.

افشاری با اشاره به اینکه قواعد و آداب و رسوم و ویژگی‌های خاص، خانواده‌ها را از هم متمایز می‌کند، تصریح کرد: وقتی ازدواج دو نفر بدون توجه به این قواعد انجام شود، طبیعی است ازدواج آسیب‌پذیر است.

وی ادامه داد: خانواده‌ها باید در بستر مشترکات مهمی که با هم دارند تصمیم به پیوند ازدواج فرزندانشان بگیرند اما گاهی اوقات پسر یا دختر نسبت به هم علاقه عاطفی پیدا می‌کنند و ازدواج خود را بی نیاز از مشورت و هماهنگی با خانواده‌ها می‌دانند.

منبع: ایسنا

 

رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود
این مطلب در تاریخ 2017-09-12 08:55:51منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
8725





نظر شما در مورد مطلب کدام ازدواجها آسیب پذیر هستند چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




نشانه های رابطه اشتباه
نشانه های رابطه اشتباه

نقش قسمت و استخاره در ازدواج
نقش قسمت و استخاره در ازدواج

پاسخ به سوالات در زمینه مصرف قرص های ضد بارداری
پاسخ به سوالات در زمینه مصرف قرص های ضد بارداری

آشنایی با مشکلات و اختلالات جنسی مردان
آشنایی با مشکلات و اختلالات جنسی مردان

چطور خودم را بیشتر دوست داشته باشم
چطور خودم را بیشتر دوست داشته باشم

کنجکاوی کاربران و عدم امنیت در اینترنت
کنجکاوی کاربران و عدم امنیت در اینترنت










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

14397

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266292160

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام