شناخت شخصیت خواستگار از روی پیامک

شناخت شخصیت خواستگار از پیامهای او

بر اساس محتوا و شکل جملات و لحن گفتاری که در پیامک‌های افراد تکرار و برداشت می‌شود، می‌توان آنها را در تیپ‌های شخصیتی مختلفی قرار داد. محمود هندی پور، روانشناس و مشاور، به شما می‌گوید که چطور می‌توانید از این راه شخصیت خواستگارتان را بشناسید.

شخصیت مهرطلب

هر گاه متوجه شدید فردی در پیامک‌هایش از کلمات محبت‌آمیز زیاد استفاده می‌کند شاید بتوانید او را در دسته شخصیت‌های مهر طلب قرار دهید. این افراد عاشق دریافت مهر و محبت دیگران هستند. به شما محبت می‌کنند وانتظار دارند که حتی در پیامک‌هایتان چنین محبتی را نثارشان کنید و اگر غیر از این باشد، ناراحت و دلگیر می‌شوند. آنها می‌خواهند مورد نوازش دیگران قرار گیرند و از سوی اطرافیان تایید شوند.

نمونه پیامک‌ها:

خیلی دوستت دارم دائم به فکرتم. کی ببینمت؟ دوستم داری؟ چقدر کم تماس میگیری (انواع و اقسام جملات محبت آمیز و حامیانه در پیامک های این افراد دیده می شود.)

شخصیت قدرت‌طلب

افرادی که شخصیت قدرت طلب دارند در پیامک‌هایشان هم به شما دستور می‌دهند. مرتب تاکید می کنند که امروز باید چه کار کنید، کجا بروید. در پیامک های این افراد جملات دستوری و تاکیدی به وفور دیده می شود. در واقع این افراد می خواهند این پیام را به شما منتقل کنند که قوی، قدرتمند و برترهستند و از راه پیامک ها توانایی و قدرتشان را به رخ بکشند. شاید هم در پیامک هایشان ببینید که به شما می گویند امروز به فردی تحکم کرده اند شخصی را سرجای خود نشانده اند و امثالهم.

نمونه پیامک‌ها:

باید امروز به موقع بیای و گرنه خودت می‌دونی، من نمی‌دونم... باید بری خرید، چرا هر چی می‌گم گوش نمی‌دی؟ امروز حال یکی از همکارانم را حسابی گرفتم پررو شده بود...

شخصیت وسواسی

در پیامک های این افراد تاکید و یادآوری های فراوانی دیده می شود. از آنجا که در زندگی شان نظم و وسواس خاصی وجود دارد، در پیامک ها هم نسبت به مراقبت از نظم و پیشگیری از به هم ریختگی اوضاع تاکید دارند. گاهی چند پیامک را پشت سر هم می فرستند و پیامک های قبلی را تصحیح می کنند که این موضوع از وسواس آنها حکایت می کند. البته ممکن است خیلی هم دقیق و حساب شده پیامک ها را ارسال می کنند و هر پیامک را چند بار بخوانند.

نمونه پیامک‌ها:

یادت نره چی بهت گفتم، چند بار بگم باید این کارو درست انجام بده، حتما نیم ساعت زودتر بیا که دیر نشه همه چیز را مرتب کردم دست به چیزی نزن....

شخصیت نگران

اشخاصی که مدام پیگیر سلامتی و حال خوب شما هستند و بر سالم بودن تان تاکید می کنند، در دسته شخصیت های نگران قرار می گیرند که در پیامک هایشان آثاری از نگرانی دیده می شود. گاهی هم بطور بدبینانه فکر می کنند که شاید حالتان خوب نباشد و از این بابت بیشتر نگران می شود.

نمونه پیامک‌ها:

داروهایت را به موقع خوردی؟ تصادف نکردی؟ سالم رسیدی؟ از آن مسیر نرو شلوغه تصادف می کنی.

شخصیت کنترل‌گر

پیامک هایی که با پرسش و بررسی شرایط طرف مقابل شروع می شود، از کنترل گر بودن شخصیت ارسال کننده پیامک خبر می دهد. رای این افراد مهم است که بر اوضاع واطرافیان کنترل داشته باشند وا گر احساس کنند این کنترل به نوعی خدشه دار شده، عصبانی وناراحت می شوند. بنابراین در ادبیات پیامک این افراد می بینیم که پرسش هایی در مورد زمان و مکان وجود دارد و اگر پاسخ درستی دریافت نکنند، ممکن است پیامک هایشان لحن تندی پیدا کرده و حتی جملات توهین آمیز هم درآنها دیده شود.

نمونه پیامک‌ها:

کی بر می‌گردی؟ رسیدی حتما به من خبر بده، چرا نگفتی قراره بعد از کلاس جای دیگه هم بری؟ به خواهرت زنگ بزن بگو ما نمی‌آییم، برای خرید صدبار گفتم با من برو تا بهت بگم چی بخری و از کجا بخری....

شخصیت بدگمان

برای شخصیت‌های بدگمان مهم است که بدانند دیگران کجا هستند و چه کار می کنند. آنها براساس تیپ شخصیتی شان نسبت به اطرافیان سو ظن دارد و می خواهند از این موضوع مطمئن شوند که خطری ارتباطات آنها را تهدید نمی کند. این بد گمانی ها فقط به جنس مخالف مربوط نمی شود و شخصیت های بد گمان حتی نسبت به افراد همجنس خودشان هم سو ظن دارند و می ترسند که مبادا درغیاب آنها توطئه‌ای بر علیه شان شکل گیرد.

نمونه پیامک‌ها:

وقتی من تماس گرفتم با کی صحبت می‌کردی؟ چرا دیر به پیامک‌ها جواب می‌دی؟ صدای کسی می‌آمد مگر نگفتی تنهایی و....

شما هم تجربه دریافت چنین پیامک‌هایی را داشته‌اید؟ اگر پیامکی متفاوت شخصیت خواستگارتان را برای‌تان رو کرده است، برایمان بنویسید.

منبع: سایت نو عروس

 


 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

 

 

 

این مطلب در تاریخ 2017-11-05 09:09:52منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
19642





نظر شما در مورد مطلب شناخت شخصیت خواستگار از پیامهای او چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ده محور مهم در گفت‌وگوهای پیش از ازدواج
ده محور مهم در گفت‌وگوهای پیش از ازدواج

3 حقیقت درباره ازدواج
3 حقیقت درباره ازدواج

بهترین زمان برای بچه دار شدن
بهترین زمان برای بچه دار شدن

قرصهای تاخیری انزال
قرصهای تاخیری انزال

آیا افسردگی خود به خود خوب می شود؟
آیا افسردگی خود به خود خوب می شود؟

وضعیت قرمز خیانت های زناشویی در ایران
وضعیت قرمز خیانت های زناشویی در ایران










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

6930

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266284693

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام