علت سردرد بعد از نزدیکی

علت سردرد بعد از نزدیکی

در مورد سردرد های بعد از رابطه جنسی باید گفت علل مختلفی باعث بروز آنها می شود. برخی از سردرد ها ناشی از فشاری است که در حین نزدیکی به گردن و عضلات نگهدارنده گردن و پس سر وارد می شود. برخی ناشی از باز شدن عروق خونی مغز و افزایش جریان خون مغز هستند. برخی ناشی از مصرف برخی داروها در حین یا قبل از نزدیکی می باشد و برخی ناشی از پارگی عروق خونی داخل مغزی.برخی از سردرد ها نیز ناشی از افت قند خون بعد از رابطه جنسی می باشد.

اگر پوزیشن نامناسب در حین نزدیکی داشته باشیم یا فشار بیش از حدی به گردن و عضلات پس سری وارد کنیم بعد از نزدیکی به خاطر خستگی عضلات و فشار ناشی از انقباض این عضلات ، سردردی را احساس می کنیم که بیشتر در نواحی پس سری و در دو طرف گردن می باشد. راه درمان این سردرد اصلاح پوزیشن نزدیکی و همچنین کاهش فشار به سر و عضلات پس سر در حین نزدیکی می باشد.

اگر از نظر غذایی فرد مدت زمان زیادی گرسنه بوده باشد و در این حال به نزدیکی بپردازد به دلیل آنکه عضلات انرژی زیادی حین نزدیکی مصرف می کنند قند خون افت کرده و شایعترین علامت آن سردرد همراه با ضعف می باشد. حتی فرد عرق سردی نیز می نماید. برای رفع این نوع سردرد لازم است حدود ۳ تا ۴ ساعت قبل از نزدیکی وعده ای غذایی مصرف شود و میزان قند خون در حد متعادلی حفظ شود. همچنین کمی مواد قندی بعد از سکس مصرف شود. مثلا دو قاشق عسل در نصف لیوان اب حل شود و مصرف گردد.

گاهی اوقات فرد داروهایی مصرف می کند تا نزدیکی بهتری را تجربه کند مثلا قرص ویاگرا مصرف می کند. این قرص باعث تجمع خون داخل مغز شده و ایجاد بی قراری و سر درد می نماید. کاهش دوز یا عدم مصرف قرص مانع از ایجاد سردرد می شود.

در نزدیکی ای که در حال اضطراب و تنش عصبی انجام می شود خون زیادی داخل مغز جمع می شود و عضلات نیز فشار زیادی را تحمل می کنند و ایجاد سنگینی و رخوت بعد از نزدیکی می کند. لذا حفظ آرامش و طمانینه در سکس و پرهیز از تنش و اضطراب باعث می شود سردرد ایجاد نشود. همچنین گاهی اوقات فعل و انفعالات زمان نزدیکی باعث افزایش فشار خون و ایجاد سردرد ناشی از آن می شود.

گاهی اوقات به دلیل فشار بیش از حد در حین نزدیکی عروق مغزی پاره می شوند و خونریزی داخل مغزی رخ می دهد که سردرد شدید و ناگهانی ایجاد می کند. این سردرد نیاز به بررسی سریع و اقدامات پزشکی سریع دارد لذا فرد در صورت ایجاد سردرد شدید و ناگهانی باید به سرعت به پزشک مراجعه نماید.

مصرف برخی از داروها باعث می شود تا سردرد بعد از نزدیکی ایجاد نشود یا سردرد کمتری ایجاد شود. قرصهای پروپرانولول ۱۰ میلی گرمی باعث کم شدن اضطراب و تنش عصبی شده و با کاهش فشار روی قلب باعث کمتر شدن سردرد می شود.این قرص بصورت ۱۲ ساعتی و صبح و شب مصرف می شود.

همچنین مصرف قرصهای آسپیرین یا بروفن نیز کمی قبل از نزدیکی می تواند کمک کند تا سردرد ایجاد نشود یا سردرد کمتری ایجاد شود. استفاده از موادی مثل عسل بلافاصله بعد از نزدیکی نیز باعث عدم افت قند خون شده و مانع از ایجاد سردرد ناشی از کاهش قند خون می شود.

منبع : ممتاز نیوز

این مطلب در تاریخ 2014-04-25 13:49:29منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
30360





نظر شما در مورد مطلب علت سردرد بعد از نزدیکی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




با پسری هستم شرایط خوبی داره اما به دلم نشسته
با پسری هستم شرایط خوبی داره اما به دلم نشسته

7 توصیه برای فراموش‌کردن دوستی‌های بدون سرانجام
7 توصیه برای فراموش‌کردن دوستی‌های بدون سرانجام

زنان و یائسگى - نیمه دوم زندگى زنان
زنان و یائسگى - نیمه دوم زندگى زنان

8 نکته‌ ضروری بهداشت دوران قاعدگی برای دختران نوجوان
8 نکته‌ ضروری بهداشت دوران قاعدگی برای دختران نوجوان

4 ترفند برای مقابله با افکار منفی
4 ترفند برای مقابله با افکار منفی

مهمترین مطالبی که نوجوانان باید درمورد رابطه جنسی بدانند
مهمترین مطالبی که نوجوانان باید درمورد رابطه جنسی بدانند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

11585

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266289348

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام