کشف فایده جدید استفاده از کاندوم

استفاده از کاندوم

يک بررسي جديد در چين نشان مي‌دهد کاندوم علاوه بر تاثيرش در پيشگيري از بارداري‌هاي ناخواسته و انتشار بيماري‌هاي منتقل‌شونده از راه جنسي، مي‌تواند به رشد باکتري‌هاي مفيد در واژن نيز کمک کند...

به گزارش لايوساينس، پژوهشگران متوجه شدند زناني که همسرانشان از کاندوم استفاده مي‌کنند، نسبت به زناني که از ساير روش‌هاي پيشگيري از بارداري استفاده مي‌کنند، داراي اجتماع‌هاي بزرگ‌تر ميکروب‌هاي مفيد در واژن‌هايشان هستند. دانشمندان در اين بررسي بر «لاکتوباسيل‌ها» - گروهي از باکتري‌ها که اغلب فلور باکتريايي طبيعي واژن را تشکيل مي‌دهند- متمرکز بوده‌اند. اين ميکروب‌ها که اسيدلاکتيک و پراکسيد هيدروژن توليد مي‌کنند، باعث مي‌شوند pH واژن در حد 5/4 و اسيدي باقي بماند. به گفته اين پژوهشگران، تصور مي‌شود اين سيستم محافظ اسيدي مانع از جايگزيني باکتري‌هاي زيانبار در واژن و عفونت ناشي از آنها مي‌شود. گرچه ممکن است واژن سالم يک «ميکروبيوم» (مجموعه ميکروبيايي) طبيعي (مانند آنچه در روده بزرگ وجود دارد) نداشته باشد، اما تصور مي‌شود لاکتوباسيل به پيشگيري از عارضه «واژينوز باکتريايي» - عدم تعادل باکتري‌هاي واژن که باعث خارش، ترشح غيرمعمول و بوي ناخوشايند، مي‌شوند- کمک کند. وجود باکتري‌هاي مفيد در واژن همچنين با کاهش خطر ايدز (HIV) هم ارتباط داده شده است.

پژوهشگران در اين بررسي جديد در «بيمارستان دوستي پکن» 164زن سالم متاهل چيني در رده سني 18 تا 45 سال را که از روش‌هاي ضدبارداري هورموني مانند قرص ضدبارداري به عنوان روش معمول ضدبارداري خود استفاده نمي‌کردند، مورد بررسي قرار دادند. 72 نفر از اين زنان از کاندوم، 57 نفر از آي‌يودي و 35 نفر از روش طبيعي- که در آن زوجين در روزهايي که بيشترين احتمال بارداري وجود دارد از نزديکي پرهيز مي‌کنند- به عنوان روش ضدبارداري استفاده مي‌کردند. اين پژوهشگران دريافتند ميزان جمعيت باکتري لاکتوباسيلوس در گروه زناني که براي پيشگيري از بارداري از کاندوم استفاده مي‌کنند، به‌طور قابل‌توجهي بالاتر است. به گفته اين پژوهشگران فعاليت جنسي مي‌تواند تعادل اکوسيستم واژن را به‌خصوص هنگامي که مني (که pH آن 7 تا 8 – به سمت قليايي بودن) وارد آن شود. اين پژوهشگران مي‌گويند يافته‌هايشان بيانگر آن است که کاندوم ممکن است به حفظ دفاع اسيدي طبيعي واژن كمك كند اما آنها در عين حال هشدار مي‌دهند، کاندوم بهترين وسيله براي پيشگيري از بارداري ناخواسته در همه افراد نيست. ميزان شکست استفاده از کاندوم براي پيشگيري از بارداري در «استفاده ميانگين» که اشتباهات در شيوه استفاده از آن را هم در نظر مي‌گيرد، به 15 درصد مي‌رسد. در مقابل به گفته اين پژوهشگران ميزان شکست آي‌يودي در پيشگيري از بارداري در سال نخست 6/0 تا 8/0 درصد است و آي‌يودي تا 10 سال پس از قرار داده‌شدن در دهانه رحم، ممکن است کارايي خود را حفظ کند.

منبع :‌ سایت سلامت نیوز

مطالب پیشنهادی ما در تنظیم خانواده در مورد کاندوم

در صورت پاره شدن کاندوم حین رابطه چه باید کرد

کاندوم را متناسب با میل جنسی تهیه کنید

کاندوم زنانه چیست

شناسایی کاندوم استاندارد

 

این مطلب در تاریخ 2014-05-06 13:30:00منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
18757





نظر شما در مورد مطلب کشف فایده جدید استفاده از کاندوم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




خواستگار ندارم
خواستگار ندارم

ده وضعیت خطرناک برای انتخاب همسر
ده وضعیت خطرناک برای انتخاب همسر

4 سبزی که زنان را جوان نگه می دارد
4 سبزی که زنان را جوان نگه می دارد

زخم دهانه رحم-مرجع کامل
زخم دهانه رحم-مرجع کامل

چطور افکار منفی را از خود دور کنیم
چطور افکار منفی را از خود دور کنیم

آزار و سوء استفاده جنسی
آزار و سوء استفاده جنسی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

2225

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266465878

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام