عواملی که باعث ناتوانی جنسی در مردان میشود

عواملی که باعث ناتوانی جنسی در مردان میشود


76 درصد از زوجین معمولا در روابط خود با مشكلاتی روبه‌رو هستند. در صورتی كه میل جنسی شما كاهش یافته یا احساس رضایت ندارید به این 10 توصیه عمل كنید…

 

رابطه جنسی مرتبی داشته باشید


هر چه رابطه جنسی بیشتری داشته باشید، ناتوانی جنسی كمتر به سراغ شما می‌آید چون عروق و اعصاب دخیل در انزال قوی‌تر می‌شوند. نتایج تحقیقاتی كه در فنلاند روی 989 مرد 55 تا 75 ساله انجام شد، نشان داد برقراری كمتر از یك بار رابطه جنسی در هفته احتمال ناتوانی جنسی را 2 برابر می‌كند. برای پیشگیری از این موضوع، لازم است حتما در هفته یك یا دو بار رابطه جنسی داشته باشید.

 

چربی‌های دور شكم‌تان را آب كنید


نتایج تحقیقاتی كه در سال 2006 روی 286 مرد انجام شد، نشان داد 74 درصد مردانی كه مبتلا به نشانگان متابولیك هستند، دچار انزال زودرس می‌شوند. در حقیقت نشانگان متابولیك می‌تواند در كاركرد هورمون‌های جنسی مردانه اختلال ایجاد كند و سبب كاهش مدت نزدیكی و انزال زودهنگام شود. برای پیشگیری از این مشکل جنسی، مراقب این 5 نشانه باشید.
1. اجازه ندهید اندازه دور كمرتان از 102 سانتی‌متر بیشتر شود.
2. فشارخون‌تان نباید از 13 روی 8 بالاتر رود.
3. تری‌گلیسیرید خونتان بالا نرود.
4. HDL یا كلسترول خوب خون پایین نیاید.
5. قند خونتان بالا نرود.
در صورتی كه 3 تا 5 مورد از موارد زیر در مورد شما صادق نیست یعنی به نشانگان متابولیك مبتلا هستید.

 


مراقب فشارخون‌تان باشید


15 تا 70 درصد مردانی كه دچار فشارخون بالا هستند، روابط جنسی رضایت‌بخشی ندارند. در واقع فشارخون بالا عروق خونی را تخریب می‌كند و سبب سختی و قطورشدن شرایین می‌شود كه اصطلاحا به آن سختی شرایین یا تصلب شرایین می‌گویند. در نتیجه خون به راحتی در آلت تناسلی جریان پیدا نمی‌كند و نعوظ صورت نمی‌گیرد. به آقایان توصیه می‌شود به صورت مرتب فشارخون خود را اندازه بگیرند و آن را پایین‌تر از 13 روی 8 حفظ كنند. بهترین كار برای پایین آوردن فشارخون كاهش مصرف نمك، چربی و قند و مصرف بیشتر میوه و سبزیجات است. فراموش نكنید استرس هم می‌تواند فشارخون را افزایش دهد.

 


مراقب كلسترول خونتان باشید


وقتی میزان چربی خون در مردان بالا می‌رود چربی در دیواره عروق رسوب می‌كند و سبب تنگی و غلظت خون می‌شود. این موضوع خود باعث ایجاد اختلال در نعوظ می‌شود و به دنبال آن اختلالات جنسی و ناتوانی بروز می‌كند. طبق بررسی‌های انجام‌شده از هر 50 مردی كه دچار مشكلاتی در نعوظ هستند، 20 نفر دارای چربی خون بالا هستند.
داشتن تغذیه متعادل، عدم مصرف زیاد قند و چربی و به ویژه چربی‌های ترانس و مصرف زیاد میوه و سبزیجات می‌تواند به كاهش چربی خون كمك كند. كاهش وزن و انجام فعالیت بدنی مرتب هم به كاهش كلسترول كمك می‌كند.


از پیش‌نیازها نگذرید


برقراری رابطه جنسی بدون پیش‌نیازها كه نوازش و برقراری رابطه عاشقانه است نباید تبدیل به عادت شود. زنان از این نوع رابطه‌ها لذت نمی‌برند و این موضوع می‌تواند به مرور زمان زوجین را از هم زده كند و سبب بروز اختلالات در روابط شود.

 


مصرف الكل را كنار بگذارید


الكل، سبب ضعیف‌ شدن عروق خونی و اعصاب درگیر در نعوظ می‌شود و ترشح تستوسترون توسط بیضه‌ها را افزایش می‌دهد. مصرف زیاد الكل سبب ناتوانی جنسی می‌شود. بهتر است مصرف آن را كاملا كنار بگذارید تا دچار اختلالات جنسی نشوید.

 


سیگار را ترك كنید


بررسی‌ها نشان داده است كه سیگار كشیدن می‌تواند سبب ناتوانی جنسی شود. در واقع نیكوتین در عروق رسوب می‌كند و تنگ شدن عروق نعوظ را به تاخیر می‌اندازد. كشیدن روزی 2 سیگار به میزان یك‌سوم جریان خون در بیضه‌ها را كاهش می‌دهد.
طبق تحقیقات انجام شده در سال 2007 ترك سیگار می‌تواند به سرعت ناتوانی جنسی را بهبود دهد. فراموش نكنید سیگار كشیدن می‌تواند سبب بروز ناراحتی‌های قلبی، افزایش فشارخون، دیابت و چاقی شود.

 

آرام باشید


استرس‌های روزانه می‌تواند احتمال ابتلا به ناتوانی‌های جنسی را افزایش دهد. وقتی احساس ترس یا اضطراب می‌كنید قدرت نعوظ كاهش می‌یابد. در صورتی كه مردی احساس آرامش نكند این وظیفه همسر است كه با نوازش گردن، كمر و پاها به آرامش او كمك كند.


مراقب قندخونتان باشید


افزایش قندخون می‌تواند بر رابطه جنسی اثر منفی داشته باشد. افراد مبتلا به دیابت معمولا دچار تصلب شرایین می‌شوند و در نتیجه نعوظ در آنها به خوبی صورت نمی‌گیرد. از سوی دیگر دیابت در كاركرد اعصاب آلت تناسلی هم اختلال ایجاد كرده و مانع نعوظ می‌شود.
كنترل قندخون و انتخاب برنامه غذایی مناسب می‌تواند تا حد زیادی از بالا رفتن قندخون جلوگیری كند.


خانم‌ها به آقایان اعتماد به نفس بدهند


در صورتی كه همسر شما به ناتوانی جنسی مبتلا شده با بیان این موضوع كه این مساله چندان اهمیتی ندارد و درمان‌پذیر است و اینكه عشق در زندگی مشترك مهم‌ترین موضوع است سعی كنید به او اطمینان خاطر و اعتمادبه‌نفس بدهید تا برای درمان مشكل خود زودتر اقدام كند.


منبع : کلینیک مغز و اعصاب آلومینا

این مطلب در تاریخ 2014-05-07 14:39:04منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
47884





نظر شما در مورد مطلب عواملی که باعث ناتوانی جنسی در مردان میشود چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




احساسات گمراه کننده عشق
احساسات گمراه کننده عشق

نکات مهم دعواهای دوره نامزدی
نکات مهم دعواهای دوره نامزدی

عوامل موثر بر دستگاه تناسلی زنان
عوامل موثر بر دستگاه تناسلی زنان

از کجا بفهمیم که باکره ایم
از کجا بفهمیم که باکره ایم

آیا درون گرایی مانع لذت از زندگی می شود؟
آیا درون گرایی مانع لذت از زندگی می شود؟

تازه ترین آمار تعداد افراد مجرد
تازه ترین آمار تعداد افراد مجرد










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

12285

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266290048

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام