تغییرات فعالیت مغز در دوران بارداری

تغییرات فعالیت مغز در دوران بارداری

کارکردهای مغز در طی زمان  حاملگی با تغییراتی همراه است، تغییراتی که  کارکردهای عاطفی و احساسی زیاد و گاه متضاد خانمهای حامله را به دنبال دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه بیرمنگام عملکردهای مغز در طول دوران بارداری با تغییراتی همراه است، تغییراتی که واکنش های عاطفی و احساسی شدید و گاه متناقض زنان باردار را به دنبال دارد.

یکی از این تغییرات مربوط به نحوه پردازش حالات چهره است، تغییری که به ارتباط میان مادر و جنین کمک می کند و منجر به شکل گیری ارتباط عاطفی عمیق تری میان آنها می شود.

به گزارش Science Daily ، در این تحقیق برای سنجش تغییرات بخش های مختلف مغز زنان باردار تصویری از چهره نوزادان و بزرگسالان را در اختیار آنها قرار داده شد، همزمان با تماشای این تصاویر جزئیات تغییراتی که در حالات چهره و احساسات این زنان توسط پژوهشگران و دستگاه های گوناگون به دقت مورد بررسی قرار می گرفت. پس از انجام این مرحله همان تصاویر در اختیار مادرانی قرار داده شد که نوزادانشان به تازگی متولد شده بودند، داده های به دست آمده از آن حکایت داشت که زنان باردار از مادران حساسیت بیشتری نسبت به این تصاویر داشته اند، حساسیت هایی که گاه منفی و گاهی هم مثبت بوده اند.

این تغییرات عصبی در زنان باردار از آنجا ناشی می شود که عملکرد قسمت راست مغز در آنها بیش از سایرین است، همین امر موجب می شود که این زنان در مواجه با تصویر چهره نوزادان حساسیت بیشتری از خود نشان دهند. در واقع این تغییرات به مادران کمک می کند تا از لحاظ عاطفی به جنین خود نزدیک تر شوند و راحت تر ارتباط خود با نوزدانشان را شکل دهند. بنا بر یافته های این پژوهش گرچه زنانی که به تازگی مادر شده اند نیز حساسیت های خود را دارند اما این حساسیت در آنها بیشتر به صورت منفی بروز می کند، در واقع آنها هنگامی که تصویر نوزادی را می بینند با جملات منفی او را توصیف می کنند که تا حدی این امر به افسردگی پس از زایمان مربوط می شود؛ این اتفاق در حالی است که همان زنان در زمان بارداری نسبت به همان تصاویر احساساتی مثبت داشته اند و نوزاد خود را در قالب همان تصاویر تصور می کردند. کنکاش و جست و جو در عملکرد های عصبی مغز این توانایی را به محققان می دهد که به فهمی جدید درباره ارتباط مادر با جنین برسند، فهمی که تغییرات مثبت و منفی را چه در زمان بارداری و چه پس از آن تبیین می کند.

منبع- نی نی سایت

این مطلب در تاریخ 2014-05-13 14:16:12منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
6687





نظر شما در مورد مطلب تغییرات فعالیت مغز در دوران بارداری چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




علت ادامه دادن رابطه عاطفی بی نتیجه
علت ادامه دادن رابطه عاطفی بی نتیجه

طلاق در دوران عقد
طلاق در دوران عقد

تست پاپ اسمیر برای زنان لازم است
تست پاپ اسمیر برای زنان لازم است

داروئی که مردان را دچار ناتوانی جنسی میکند
داروئی که مردان را دچار ناتوانی جنسی میکند

چطور جواب افراد فضول را بدهیم
چطور جواب افراد فضول را بدهیم

ماجرای مادر بی رحمی که تصاویر کودک آزاری خود را در فضای مجازی منتشر کرد، چه بود؟
ماجرای مادر بی رحمی که تصاویر کودک آزاری خود را در فضای مجازی منتشر کرد، چه بود؟










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

8100

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266285863

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام