مهمترین عوامل اختلالات جنسی در زنان

مهمترین عوامل اختلالات جنسی در زنان

 

مهمترین عوامل اختلالات جنسی در زنان

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادرار اختلالات جنسی را به دو دسته اختلالات ارگانیک و غیر ارگانیک تقسیم کرد و به تشریح علل بروز اختلالات جنسی در خانم ها پرداخت.

دکتر آتوسا شاداب در گفتگو با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: به طور معمول مردان و زنان به علت شرم و حیا از بیان اختلالات جنسی سر باز می زنند در حالی که برای حل آن باید مانند سایر بیماری ها اقدامات لازم انجام شود.



کاهش اختلالات هورمونی


وی ادامه داد: کاهش اختلالات هورمونی بعد از سن یائسگی در زنان و مردان به عنوان شایع ترین اختلال ارگانیک منجر به ابتلای مشکلات جنسی می شود.



عفونت های لگنی


عضو جامعه جراحان ایران و اروپا عفونت های لگنی، واژینال و رحم را عامل ایجاد درد حین نزدیکی دانست که درد ناشی از آن عاملی برای کاهش میل و اختلال جنسی می شود.



اختلال در زمان ارگاسم



وی تصریح کرد: افرادی که از نظر روانی تمایل به انجام فعالیت جنسی دارند اما به ارگاسم( اوج لذت جنسی) نمی رسند حاکی از علت غیر ارگانیک است نه ارگانیک که به عنوان یکی از عوامل اختلالات جنسی محسوب می شود.



تنفر از برقراری روابط جنسی


شاداب افزود: برخی افراد با کاهش میل جنسی، از شروع روابط جنسی متنفرند، زیرا این افراد وابسته به یکسری اختلالات ارگانیک یا غیر ارگانیک هستند.برای نمونه فردی که در گذشته مورد سو استفاده یا تجاوز جنسی قرار گرفته و یا از نظر جسمانی مناسب نیست از این گروه افراد هستند.



بریدن کلیتوریس( عضو جنسی فعال خانم ها)



وی اظهار داشت: از آنجا که در کشورهای خاورمیانه، نقاطی از افریقا، برخی مناطق جنوب ایران، کردستان و بلوچستان، کلیتوریس دختران زیر 5 سال را از نظر اخلاقی برای جلوگیری از خیانت آنها به خانواده هایشان می برند این امر در بزرگسالی عامل بروز اختلال جنسی آنان به شمار می رود.



عوارض مصرف برخی داروها



متخصص جراحی کلیه و مجاری ادرار مصرف داروهای فشار خون، ضد افسردگی، ضد استرس و آرامبخش ها را عوامل ایجاد کننده اختلالات جنسی بر شمرد.



تماس های جنسی دردناک


وی در ادامه گفتگو با شفا آنلاین بیان کرد: علت اصلی تجربه تماس جنسی دردناک برای خانم ها ابتلا به عفونت های لگنی است حال آن که یکسری از اعمال جراحی مانند عمل های ترمیمی که منجر به تنگی واژن می شود عامل ایجاد تماس های جنسی دردناک و به دنبال آن اختلالات جنسی می شود.



زخم های ناحیه تناسلی



به گفته شاداب زخم های ناحیه تناسلی نیز از دیگر علل تماس جنسی دردناک محسوب می شود.



سفت و جمع کردن واژن حین دخول



عضو انجمن جراحان ایران و اروپا به خبرنگار شفا آنلاین گفت: 100 درصد عامل سفت و جمع کردن واژن حین دخول اضطراب است، به ویژه در زنانی که به تازگی وارد رابطه زناشویی شده اند یا در گذشته مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند.

وی افزود: به دنبال چنین حالاتی در یک زن، حین نزدیکی به طور ناخودآگاه واژن را سفت و جمع می کند که این امر منجر به بروز اختلال جنسی می شود. بنابراین باید زوج درمانی انجام شود؛ یعنی آموزش رفتار صحیح جنسی به زن و مرد.

متخصص کلیه و مجاری ادرار هشدار داد: شرم و حیا نباید عامل جلوگیری از حل اختلالات جنسی افراد شود زیرا این امر منجر به سستی اساس و بنیان خانواده و حتی منجر به فروپاشی آن می شود.

ناتوانی جنسی در خانم ها

شایع ترین اختلالات جنسی در زنان

 

این مطلب در تاریخ 2014-07-12 20:28:54منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
12319





نظر شما در مورد مطلب مهمترین عوامل اختلالات جنسی در زنان چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ما چطور جذب یک نفر می شویم
ما چطور جذب یک نفر می شویم

چگونه به پسر مورد علاقه مان پیشنهاد ازدواج دهیم
چگونه به پسر مورد علاقه مان پیشنهاد ازدواج دهیم

تغییرات بدن بعد از ابتلا به کرونا
تغییرات بدن بعد از ابتلا به کرونا

در هوای آلوده چی بخوریم
در هوای آلوده چی بخوریم

با اضطراب کرونا چه کنیم
با اضطراب کرونا چه کنیم

چه هدیه‌ای یک خانم را خوشحال می‌کند
چه هدیه‌ای یک خانم را خوشحال می‌کند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

8841

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266286604

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام