نقش رابطه جنسی در سلامتی

نقش رابطه جنسی در سلامتی

 

نقش رابطه جنسی در سلامتی

تمایلات جنسی در سلامتی ما و بهبود کیفیت زندگی ما تاثیر شگرفی دارد هم از بعد روانی و هم جسمانی آن . این مزایا یک شایعه یا حدس و گمان نیست . تمام این ۱۰ فایده با بررسی های علمی به اثبات رسیده است

دراین مطلب از سایت تنظیم خانواده  سعی ‌شده به جزییات اثرهای فیزیکی رابطه زناشویی پرداخته شود. رابطه زناشویی، دارای آثار فیزیولوژیکی مثل افزایش ضربان قلب و فشارخون است که نباید آنها را با اثرهای فیزیکی رابطه زناشویی اشتباه گرفت.
بسیاری بر این باورند که داشتن رابطه به مقدار زیاد برای سلامت خوب نیست و دلیلی هم برای این باور خود ندارند. در کمال تعجب برخی مردان معتقدند مایع منی از نخاع ترشح می‌شود و بسیاری نیز بر این اعتقاد هستند که دفع بیش از حد مایع منی، باعث اتلاف مقادیر زیادی کالری و موادمغذی می‌شود که این باور به هیچ‌وجه صحت ندارد.

۶۰ درصد حجم مایع منی ترشحات پروستات و ۴۰ درصد آن ترشحات کیسه‌های منوی هستند. این ترشحات فاقد هرگونه ماده مفید مهم برای بدن هستند. در حقیقت یکی از روش‌های درمانی «عفونت پروستات» یا «پروستاتیت» در مردان، افزایش تعداد روابط زناشویی است که در آن به‌طور مکرر ترشحات پروستات تخلیه و باعث دفع باکتری‌ها می‌شود بنابراین مایع منی نه در نخاع تولید می‌شود و نه در بیضه‌ها. نقش بیضه اضافه کردن اسپرم به مایع منی است. فقط حدود یک درصد حجم مایع منی شامل اسپرم‌ها می‌شود بنابراین مردانی که فاقد اسپرم هستند (تعداد اسپرم صفر یا آزواسپرمی) متوجه این مشکل خود نمی‌شوند، مگر اینکه آزمایش تجزیه مایع منی بدهند که در آن مشخص می‌شود مایع منی فاقد اسپرم است. منی تولید شده در کیسه‌های منوی ذخیره می‌شود. حجم کیسه‌های منی حدود ۵ میلی‌لیتر است، اگر کیسه‌های منی پس از پرشدن توسط رابطه زناشویی خالی نشوند، به روش‌های دیگر مثلا احتلام شبانه خالی خواهند شد و اگر خالی نشوند مایع منی و اسپرم‌ها جذب می‌شوند.

در حقیقت رابطه زناشویی دارای اثرهای مفیدی هم روی بدن است. ۱۰ اثر مفید رابطه زناشویی بر بدن عبارتند از:

۱) در افرادی که دارای رابطه زناشویی هستند، سیستم ایمنی بدن قوی‌تر از افراد فاقد رابطه زناشویی است. سیستم ایمنی بدن مانند یک سد در مقابل عفونت‌ها و سلول‌های سرطانی عمل می‌کند. در دانشگاه پنسیلوانیا در یک بررسی مشخص شده سطح آنتی‌بادی‌ها در افرادی که در هفته ۲-۱ بار رابطه زناشویی برقرار می‌کنند، بالاتر است. آنتی‌بادی‌ها، مسئول دفاع از بدن در مقابل عفونت‌ها و سلول‌های سرطانی هستند. داشتن رابطه زناشویی منظم و موثر، باعث کاهش میزان ابتلا به بیماری‌های ویروسی مثل سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌شود.

۲) داشتن رابطه زناشویی باعث تقویت میل زناشویی می‌شود. اگر فردی به مدت طولانی رابطه زناشویی نداشته باشد، کم‌کم میل زناشویی در او کاهش پیدا می‌کند.

۳) داشتن رابطه زناشویی کنترل مثانه در زنان را بهبود می‌بخشد. برای اینکه خانم‌ها دارای کنترل ادرار خوبی باشند، نیاز به داشتن یک کف لگن قوی هستند. حدود ۳۰ درصد خانم‌ها از درجاتی از بی‌اختیاری ادراری رنج می‌برند. داشتن یک رابطه زناشویی خوب، باعث استحکام عضلات کف لگن و بهبود کنترل ادرار در زنان می‌شود.

۴) رابطه زناشویی مرتب و منظم، باعث کاهش فشارخون می‌شود. در بررسی‌های علمی مشخص شده در افرادی که دارای روابط زناشویی منظم و مرتب هستند، فشارخون سیستولیک پایین‌تر است که نباید آن را با افزایش فشارخون در حین رابطه زناشویی اشتباه گرفت.

۵) رابطه زناشویی یک ورزش محسوب می‌شود. در رابطه زناشویی در هر دقیقه به‌طور متوسط ۵ کالری انرژی مصرف می‌شود که هم باعث کاهش وزن می‌شود و هم اینکه کنترل وزن را بهبود می‌بخشد. یکی از آثار مفید ورزش، تقویت عضلات قلب است. پیاده‌روی وقتی ورزش محسوب می‌شود که به قدری تند باشد که باعث افزایش ضربان قلب شود. در رابطه زناشویی علاوه بر مصرف کالری، تعداد ضربان قلب تا ۱۵۰ بار در دقیقه نیز افزایش پیدا می‌کند. اگر یک رابطه زناشویی ۲۰ دقیقه طول بکشد به‌طور متوسط ۱۰۰ کالری مصرف می‌شود.

۶) رابطه زناشویی، خطر سکته یا حمله قلبی را کاهش می‌دهد. افرادی که روابط زناشویی منظم و موثری دارند، تعادل هورمون‌های استروژن و تستوسترون در آنها بهتر است. در یک بررسی مردانی که دارای حداقل ۲ بار رابطه زناشویی در هفته بودند، میزان مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی در آنها ۵۰ درصد کمتر از مردانی است که رابطه زناشویی مرتب و منظمی نداشتند.

۷) رابطه زناشویی باعث کاهش درد می‌شود. در یک بررسی در دانشگاه نیوجرسی مشخص شده حین برقراری رابطه هورمونی ترشح می‌شود که باعث بالابردن آستانه درد می‌شود و احساس هر نوع دردی در بدن را کاهش می‌دهد. رابطه زناشویی باعث کاهش درد می‌شود که منجر به ارگاسم یا همان ارضای زناشویی شود.

۸) رابطه زناشویی خطر ابتلا به سرطان پروستات را در مردان کاهش می‌دهد. یکی از معتبرترین مجله‌های علمی در دنیا به نام «جاما» مقاله‌ای منتشر کرده که در آن مشخص شده، در مردانی که رابطه زناشویی منظمی داشته‌اند، میزان سرطان پروستات در آنها کمتر از مردانی است که رابطه زناشویی مرتب و منظمی نداشته‌اند.

۹) رابطه زناشویی باعث بهبود خواب می‌شود. این مساله مشخص است که پس از داشتن یک رابطه زناشویی منجر به ارگاسم، خوابیدن راحت‌تر می‌شود. پس از ارضای زناشویی، ترشح برخی هورمون ها، منجر به احساس آرامش و خواب‌آلودگی می‌شود.

۱۰) رابطه زناشویی باعث کاهش استرس و اضطراب می‌شود. با برانگیختگی زناشویی، هورمونی در مغز ترشح می‌شود که باعث کاهش اضطراب و استرس فرد می‌شود. رابطه زناشویی باعث افزایش اعتمادبه‌نفس می‌شود. حین رابطه زناشویی، هورمونی به اسم آندورفین ترشح می‌شود که باعث بهبود خلق می‌شود. افرادی که دارای خلق افسرده‌ای هستند، با داشتن روابط زناشویی منظم و موثر خلقشان بهبود پیدا می‌کند.

رابطه زناشویی مطلوب؛ چند بار در هفته؟


برخی این سوال را می‌پرسند که آیا هر روز می‌توان رابطه زناشویی داشت؟ آیا رابطه زناشویی روزانه باعث آسیب بدن می‌شود؟ داشتن رابطه زناشویی روزانه تا زمانی که طرفین از آن لذت می‌برند، هیچ اشکالی ندارد. تعداد روابط زناشویی در هفته چقدر باید باشد؟ تعریف خاص و عدد خاصی برای این منظور وجود ندارد. تعداد دفعات برقراری رابطه به نیاز طرفین بستگی دارد. ممکن است نیاز یک زوج یک بار در هفته باشد و در مقابل زوج دیگر با ۵ بار برقراری رابطه در هفته، نیازهایشان برطرف شود. اینکه یک تعداد از افراد برای حفظ سلامت خود از داشتن رابطه زناشویی سالم اجتناب می‌کنند به هیچ‌وجه باور درستی نیست و مبنای علمی ندارد.

منبع : hidoctor.ir

 

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2014-08-10 09:10:20منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
17779





نظر شما در مورد مطلب نقش رابطه جنسی در سلامتی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




افزایش آمار دختران برای ازدواج سفید
افزایش آمار دختران برای ازدواج سفید

ازدواج با فرد خودشیفته و مغرور
ازدواج با فرد خودشیفته و مغرور

سفید و زیبا کردن واژن با تزریق چربی
سفید و زیبا کردن واژن با تزریق چربی

چکار کنیم تا خروپف نکنیم
چکار کنیم تا خروپف نکنیم

درمان اعتیاد اعضای خانواده به موبایل
درمان اعتیاد اعضای خانواده به موبایل

تست روانشناسی
تست روانشناسی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

6351

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266284114

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام