گیاهان موثر برای تقویت میل جنسی

گیاهان موثر برای تقویت میل جنسی

 

گیاهان موثر در تقویت میل جنسی

بسیاری از مکمل های طبیعی گیاهی برای تقویت میل جنسی در هر دو مردان و زنان وجود دارد. این گیاهان می تواند  به  افزایش میزان تستوسترون و استروژن در بدن کمک کند.افزایش روابط جنسی سالم با استفاده از گیاهان طبیعی و مواد مغذی است که به راحتی درد سترس می باشد،. چند درمان های گیاهی طبیعی است که  اغلب در عرض چند روز وجود دارد. آنها همچنین عوارض جانبی کمتر از نسخه های پزشکی دارد

عوامل مختلفی‌ از جمله مسایل روحی روانی، نوع تغذیه، تحرك، شرایط آب‌وهوایی، سن، بسیاری از داروها و بعضی از بیماری‌ها می‌توانند در كاهش یا افزایش میل جنسی در مردان و زنان تاثیرگذار باشند. بسیاری از گیاهان نیز با توجه به مواد موجود در آنها می‌توانند برای كاهش یا افزایش این میل موثر باشند. البته قدرت گیاهان از این نظر یكسان نیست و مواد موثر و میزان مصرف آنها در این اثر دخالت دارد.
در این مقاله به چند گیاه افزایش‌دهنده میل جنسی در مردان و زنان و یك داروی گیاهی كه فقط در خانم‌ها باعث افزایش میل‌جنسی و برطرف‌كردن بی‌میلی و سردمزاجی می‌شود، اشاره می کنم.

 

دارچین


دارچین پوست درختی بسیار معطر است. دارچین را از زمان‌های قدیم به عنوان دارو و غذا استفاده می‌كردند و در حال حاضر از پرمصرف‌ترین ادویه‌های معطر جهان است. خواص مهم دارچین شامل آثار ضددرد، ضدمیكروب، ضدتهوع، ضداسهال، ضدهیستامین، كاهش‌دهنده پرفشاری خون، كاهش‌دهنده چربی خون، محرك و مقوی معده و چند اثر ارزنده دیگر است. یكی از خواص دارچین به دلیل طبیعت گرم آن، افزایش‌دهنده قوای جنسی است. دارچین به صورت پودر می‌تواند به اشكال مختلف مصرف شود. مقدار مصرف معمولی و بدون ضرر آن تا 4 گرم در روز است و بهتر است در 2 یا 3 نوبت مصرف شود. مصرف مقدار زیاد آن باعث بی‌خوابی و حركت تند قلب می‌شود. پودر دارچین را باید در ظروف شیشه‌ای رنگی یا فلزی نگهداری كرد و در آنها را محكم بست تا رایحه آن از بین نرود. همچنین باید آن را از محل گرم و نور آفتاب حفظ كرد چون باعث كاهش و تخریب رایحه آن شده و از آثار آن كاسته می‌شود.

زنجبیل

زنجفیل یا زنجبیل ریزوم نوعی ریشه‌ گیاهی است كه به‌صورت متورم و گره‌دار است. زنجفیل به دو شكل تازه و خشك در بازار وجود دارد و گاهی نوع خشك آن را آسیاب و پودر می‌كنند. زنجفیل طبیعت گرمی دارد و مزه آن تند و سوزاننده است و دارای رایحه‌ای قوی و خوش‌بوست. زنجفیل از قدیم به‌خصوص در نواحی شرقی دنیا به‌وفور به‌عنوان معطركننده غذاها، داروها و به عنوان یك گیاه دارویی مهم استفاده می‌شده و امروزه یكی از پرمصرف‌ترین گیاهان دارویی و غذایی است. آثار مهم زنجفیل شامل خاصیت ضدتهوع و استفراغ قوی، ضداكسیدان و ضدسرطان، كاهش‌دهنده چسبندگی پلاكت‌ها (رقیق‌كردن خون)، هضم‌كننده، محرك و مغذی معده، ضدمیكروب، كاهش‌دهنده كلسترول، معرق، صفراآور و چند اثر مهم دیگر است. یكی از آثار زنجفیل، افزایش قوای جنسی است. مصرف زنجفیل، تا روزی 3 گرم بلامانع است كه می‌توان آن را در 2 یا 3 نوبت استفاده كرد. مصرف بیش از حد زنجفیل باعث تحریك مخاط‌ها می‌شود و ممكن است به روده و معده آسیب برساند. افرادی كه داروهای قلبی و ضدانعقاد خون مصرف می‌كنند باید با احتیاط از زنجفیل استفاده كنند. به تازگی یك محصول استاندارد و صنعتی به نام قطره «آرومین» از زنجفیل به بازار ارائه شده كه در داروخانه‌ها موجود است و بدون نسخه در اختیار مصرف‌كنندگان قرار می‌گیرد. این قطره را می‌توان روزی 1 تا 3 نوبت و هر نوبت 40 قطره در آب یا مایعات دیگر رقیق و مصرف کرد. همچنین می‌توان آن را در چای یا غذا هم مورد استفاده قرار داد.

 

فلفل (سبز یا قرمز)


فلفل‌سبز گیاهی است كه از میوه‌های آن استفاده می‌شود. فلفل قرمز نیز همین گیاه و میوه است كه با گذشت زمان و پس از رسیدن كامل فلفل‌سبز تغییر رنگ می‌دهد و كم‌كم قرمز می‌شود. فلفل از ادویه‌های تند بسیار پرمصرف‌ دنیاست كه نقش مهمی در تغذیه دارد و مخصوصا در قسمت‌های شرقی جهان مورداستفاده قرار می‌گیرد. به غیر از مصرف خوراكی، داروهایی نظیر شمع‌های طبی و پمادهایی از فلفل تهیه می‌شود كه به عنوان ضددردهای اسكلتی مصرف زیادی دارد. مهم‌ترین آثاری كه تاكنون در مورد فلفل مطالعه و به اثبات رسیده است شامل آثار ضددرد، رقیق‌كننده خون‌ (افرادی كه خونشان غلیظ است)، ضدمیكروب، ضدسرطان، آنتی‌اكسیدان، ضدنفخ و اسپاسم، ضدتب، محرك گردش خون، معرق، محرك و مقوی معده، هضم‌كننده غذا، اشتهاآور، كاهش‌دهنده چربی خون و آثار دیگر است. با توجه به طبیعت گرم قابل‌توجه، فلفل دارای اثر افزایش قوای جنسی است و جزو ادویه‌‌های محرك محسوب می‌شود. مصرف فلفل درحد خوراكی بدون عارضه است و فقط ممكن است بعضی‌ها به آن حساسیت داشته باشند. مصرف بیش از اندازه فلفل ممكن است باعث التهابات غشای مخاطی روده و معده شود.

پنج انگشـت


یك داروی گیاهی که در زنان باعث افزایش قوای جنسی، جلوگیری از بی‌میلی و سردمزاجی می‌شود، قطره ویتاگنوس (Vitaxnus) است كه به شكل قرص هم ارائه شده است. این دارو از گیاه پنج انگشت (Vitex agnus – castus) تهیه شده و به صورت قطره یا قرص مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو در درمان سردمزاجی زنان از مصرف بالایی برخوردار است. آثار مهم این قرص و قطره شامل آثار رفع اختلالات قاعدگی، رفع اختلال‌های یائسگی، موثر در كیست‌های رحم و تخمدان، موثر در فیبروم، جلوگیری از تنبلی تخمدان، موثر در بعضی ناباروری‌ها، موثر در رفع آكنه و جوش صورت خانم‌ها و انواع دیگر مشكل‌های زنان است كه مربوط به اختلال‌های هورمونی است. ویتاگنوس با عمل تنظیم هورمون‌ها علاوه بر آثار ذكرشده می‌تواند در بی‌میلی و سردمزاجی خانم‌ها موثر باشد. این داروی گیاهی به دو شكل قرص و قطره تهیه شده و دارای آثار یكسانی است. ویتاگنوس در تمام داروخانه‌های ایران و بدون نسخه به مصرف‌كنندگان عرضه می‌شود. اطلاعات لازم در راهنمای همراه دارو ارائه شده است.

گیاهان دیگری كه در افزایش قوای جنسی می‌توانند موثر باشند شامل: انار، انجیر، پسته، خرما، جوز بویا، كنجد، نخود، نارگیل، برنج، شاهی و خارخسك هستند.

دكتر محمدحسین صالحی سورمقی، متخصص فارموکوگنوزی، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران

منبع : salamatiran.com

 

غذاهای موثر بر قوای جنسی مردان

قبل و بعد از رابطه جنسی چه بخوریم

تاثیر تغذیه بر میل جنسی

عوامل موثر بر میل جنسی

 

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2014-09-06 19:33:33منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
45327





نظر شما در مورد مطلب گیاهان موثر برای تقویت میل جنسی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




اگر نظر مشاوره ازدواج منفی بود آیا از ازدواج منصرف شویم
اگر نظر مشاوره ازدواج منفی بود آیا از ازدواج منصرف شویم

رفتار غلط رایج در رابطه عاطفی
رفتار غلط رایج در رابطه عاطفی

نکاتی که مردان باید در مورد بارداری زنان بدانند
نکاتی که مردان باید در مورد بارداری زنان بدانند

انواع قرص های ضد بارداری وعوارض آن
انواع قرص های ضد بارداری وعوارض آن

ویتامین هایی که مانع افسردگی می شود
ویتامین هایی که مانع افسردگی می شود

هر جنس گرایی و انواع گرایشات جنسی
هر جنس گرایی و انواع گرایشات جنسی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

6366

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266284129

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام