آیا کاندوم مانع انتقال زگیل تناسلی میشود

آیا کاندوم مانع انتقال زگیل تناسلی میشود

آیا کاندوم مانع انتقال زگیل تناسلی میشود،استفاده از کاندوم از ابتلا به بیماری زگیل تناسلی جلوگیری نمی‌کند، گفت: «افراد نباید دلخوش به رابطه جنسی حفاظت شده باشند چراکه این بیماری با استفاده از کاندوم قابل پیشگیری نیست.»

دکتر محمدرضا صفری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری سلامانه در این‌باره اظهار داشت: «زگیل تناسلی بیماری آمیزشی بسیار مسری است که عامل آن یعنی ویروس HPV، باعث بیش از 90 درصد سرطان‌های دهانه رحم در خانم‌هاست. این ویروس بیش از صد نوع دارد و به 3 دسته کم‌خطر، با خطر متوسط و پرخطر تقسیم می‌شود بنابراین افراد باید حداکثر سعی را کنند که به این ویروس ابتلا نشود چون درمانی ندارد و ممکن است تا آخر عمر داخل خون باقی بماند.»


وی با بیان اینکه گاهی ممکن است خانمی که قبلاً هیچوقت و هیچ نوع تماس جنسی نداشته به این بیماری مبتلا شود، گفت: «ویروس زگیل تناسلی با تماس پوستی قابل انتقال است، بنابراین عدم وجود نزدیکی واژینال دلیل بر ابتلا نشدن به این ویروس نیست. برخی تصور می‌کنند که این بیماری فقط با نزدیکی منتقل می‌شود درحالی که هر نوع تماس مخاطی باعث انتقال این ویروس خواهد شد.»

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: «درصورتی که خانمی هیچ نوع تماس جلدی و مخاطی از نوع جنسی نداشته باشد، جای بسی امیدواری است چراکه مهم‌ترین عامل سرطان دهانه رحم و عامل بسیاری دیگر از سرطان‌های ناحیه تناسلی و سر و گردن وارد بدن وی نشده است. در این صورت حتماً باید واکسن زگیل تناسلی را بزند چراکه عامل حدود 90 درصد موارد زگیل تناسلی 4 نوع ویروس تیپ 6، 11، 16 و 18 هستند. واکسن زگیل تناسلی از ابتلا به این 4 نوع جلوگیری می‌کند، ولی اگر شریک جنسی نوع دیگری را داشته باشد واکسن از ابتلا به آن‌ها جلوگیری نخواهد کرد.»


رییس علمی انجمن سلامت خانواده با بیان اینکه نبود زگیل در ناحیه تناسلی دلیل عدم وجود این بیماری نیست، اظهار داشت: «تنها حدود 50 درصد این بیماران دچار زگیل در ناحیه تناسلی هستند و در ضمن بسیاری از ضایعات را با چشم معمولی نمی‌توان دید. هر نوع تغییر رنگ در ناحیه تناسلی می‌تواند جای کرایو یا لیزر قبلی ضایعات زگیل تناسلی باشد.»


صفری‌نژاد با ذکر این نکته که اگر مخاط دهان با منطقه آلوده در تماس باشد ویروس به راحتی وارد بدن و باعث ایجاد زگیل تناسلی و زگیل در اطراف لب و داخل حفره دهان می‌شود، گفت: «در علم پزشکی سرطان‌های سر و گردن جزو سرطان‌های نادر به شمار می‌رود ولی در یک دهه گذشته به دیل شیوع زیاد این بیماری بر میزان سرطان‌های سر و گردن نیز افزوده شده است.»

وی در پایان با بیان اینکه این ویروس از طریق حوله، استخر، حمام، قاشق، لیوان، لباس زیر و... منتقل نمی‌شود و ادعای افرادی که ابتلای خود را به موارد فوق نسبت می‌دهند صحت ندارد، گفت: «با انجام یک آزمایش بسیار حساس می‌توان نوع ویروس مؤثر در ابتلا به این بیماری را تشخیص داد. البته آزمایشگاهی که این آزمایش را انجام می‌دهد باید تجهیزات مورد نیاز را داشته باشد.»

منبع : سلامانه

 

زگیل تناسلی چیست

بیماری های مقاربتی

رابطه جنسی دهانی و خطر ابتلا به سرطان

بیماری  مقاربتی در زنان

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2014-12-30 20:27:29منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
19406





نظر شما در مورد مطلب آیا کاندوم مانع انتقال زگیل تناسلی میشود چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چطور با اختلاف سنی زیاد کنار بیایید
چطور با اختلاف سنی زیاد کنار بیایید

نمی دانم چرا دوستش دارم و ازش نمی توانم جدا بشوم
نمی دانم چرا دوستش دارم و ازش نمی توانم جدا بشوم

روشهای تشخیص وجود پرده ی بکارت
روشهای تشخیص وجود پرده ی بکارت

خونریزی واژن در دوران بارداری
خونریزی واژن در دوران بارداری

چه کسانی بیشتر خودکشی می کنند
چه کسانی بیشتر خودکشی می کنند

وضعیت نادرست ازدواج کودکان
وضعیت نادرست ازدواج کودکان










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

14935

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266292698

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام