بیماریهای که سلامت مردان را تهدید میکند

بیماریهای که سلامت مردان را تهدید میکند

بیماری های مردان،بیماریهای جنسی مردان،بیماری های پسران،سلامت مردان،در نشست خبری هفته سلامت مردان که با حضور سه عضو هیئت مدیره انجمن اورولوژی ایران در محل این انجمن برپا شد، موضوعات مختلفی در ارتباط با وضعیت سلامت مردان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدا دکتر سید جلیل حسینی رئیس انجمن اوروژلوژی آسیا با اعلام اینکه روز سلامت مردان از سال ۱۹۹۴ در کانادا و آمریکا و از سال ۲۰۰۱ در چین برگزار می شود، گفت: در ایران نیز، این روز از سال ۸۵ به همت انجمن اورولوژی ایران کلید خورد و تا سال ۹۰، اولین پنج شنبه اسفند به عنوان روز سلامت مردان نامگذاری شد. اما از سال ۹۱، وزارت بهداشت تصمیم گرفت که هفته سلامت مردان را برپا کند.

 

مردان به سلامت خود کمتر اهمیت میدهند

 

عضو هیئت مدیره انجمن اورولوژی ایران با عنوان این مطلب که مردان به خاطر مشغله و مسئولیت های سنگین زندگی، کمتر به سلامت خودشان توجه می کنند، افزود: استمدادطلبی خانم ها بیشتر از آقایان است.

حسینی ادامه داد: متاسفانه اغلب مردان مواقعی به پزشک مراجعه می کنند که ممکن است برای درمان دیر شده باشد.

وی با تاکید بر انجام فعالیت های منظم ورزشی، عدم مصرف مواد دخانی و کنترل چربی، قندخون و فشارخون برای جلوگیری از بروز بیماری ها، تصریح کرد: وقتی پدر سالم باشد، مراقب خانواده خواهد بود. در واقع، جامعه سالم، نیازمند سلامت مردان است.

در ادامه دکتر عباس بصیری دبیر انجمن اورولوژی ایران نیز با عنوان این مطلب که استقبال آقایان از حوادث بیشتر است، گفت: مردان در معرض انواع آسیب های شغلی، اجتماعی و... قرار دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی هشید بهشتی افزود: به طور عموم، اکثر مردان در معرض بیماری های سخت تر و مرگ و میر بیشتری قرار دارند.

بصیری با اعلام اینکه در تمام دنیا امید به زندگی خانم ها بیشتر از آقایان است، گفت: بیماری های همچون سنگ کلیه در مردان ۲.۵ برابر زنان است. سرطان مثانه در مردان ۲.۵ تا ۳ برابر بیشتر از زنان است. همچنین، سرطان های پیشرفته که منجر به برداشتن مثانه می شود، در آقایان ۴.۵ برابر زنان است.

وی تاکید کرد: در بیماری های مشترک، حس خودمراقبتی زنان بیشتر از مردان است.

بصیری در ادامه به بیماری خاص مردان اشاره کرد و افزود: غده پرستات یکی از اعضای حیاتی بدن است که اگر نبود، هرگز نسل بشر ادامه پیدا نمی کرد. اما، همین پروستات در سنین جوانی به علت ورود میکروب و باکتری، منجر به عفونت می شود. به طوریکه ۱۰ درصد جوانان مبتلا به عفونت و التهاب پروستات می شوند که بیماری کلافه کننده است.

این جراح کلیه با اعلام اینکه پروستات در ۵۰ سالگی به بالا به علت بزرگ شدن می تواند مشکل ایجاد کند، گفت: متاسفانه سرطان پروستات به دلیل اینکه در نواحی خارجی پروستات ایجاد می شود، ممکن است خودش را نشان ندهد.

 

بیماری های مردان

 

دکتر محمدرضا نوروزی مسئول برگزار هفته سلامت مردان نیز در ادامه این نشست خبری به ارائه آماری از بیماری های که سلامت مردان را تهدید می کند، اشاره کرد و افزود: روزانه در حدود ۳۰۰ نفر بر اثر بیماری های قلب و عروق در کشور فوت می کنند که ۵۵ تا ۶۰ درصد آنها را مردان تشکیل می دهند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام اینکه سرطان مثانه در مردان ۴.۵ برابر زنان است، گفت: سالانه ۳۵۰۰ مورد جدید سرطان پروستات در کشور شناسایی می شود. در حالی که در دنیا موارد پیشرفته این بیماری ۲ تا ۳ درصد است اما این آمار در ایران بین ۵ تا ۱۰ درصد، پیش بینی می شود.

سرطان بیضه در پسران

نوروزی به سرطان بیضه در مردان اشاره کرد و افزود: سرطان بیضه یکی از شایع ترین سرطان های سنین ۱۵ تا ۳۵ سالگی است که به دلیل اینکه علامت ندارد و بدون درد است، بسیاری از پسران در موارد پیشرفته به پزشک مراجعه می کنند.

منبع : خبرگزاری مهر

 

دلایل مشکلات جنسی مردان

عواملی که باعث ناتوانی جنسی در مردان میشود

علل و راه حل بی میلی جنسی در مردان

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-03-03 08:53:43منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
8960





نظر شما در مورد مطلب بیماریهای که سلامت مردان را تهدید میکند چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




تفاوت میان دوست داشتن ، عشق و وابستگی در روابط دو جانبه
تفاوت میان دوست داشتن ، عشق و وابستگی در روابط دو جانبه

آیا خواستگاری تعهد آور است
آیا خواستگاری تعهد آور است

طبق آخرین آمار اعلام شده در کشور ۳۱ درصد مردان مشکل جنسی دارند
طبق آخرین آمار اعلام شده در کشور ۳۱ درصد مردان مشکل جنسی دارند

ویاگرا (دارویی برای نعوظ آلت مردانه)
ویاگرا (دارویی برای نعوظ آلت مردانه)

شناخت تیپ شخصیتی شما
شناخت تیپ شخصیتی شما

قانونی که زنان را در نظر نگرفته است‏
قانونی که زنان را در نظر نگرفته است‏










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

5001

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266282764

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام