چه فصلی برای بارداری و زایمان مناسب است-مرجع کامل

چه فصلی برای بارداری و زایمان مناسب است

چه فصلی برای بارداری مناسب است، فصل مناسب برای حاملگی، فصل مناسب برای زایمان، چه فصلی برای بارداری خوب است

تاثیر انتخاب فصل در بارداری و زایمان


رییس دانشكده روانشناسی دانشگاه تهران در خصوص عوامل مؤثر در تولد نوزادان استثنایی به عامل فصل تولد اشاره كرد و تصریح كرد: با توجه به این كه سه ماهه دوم بارداری به دلیل آن كه در 16 هفتگی روح الهی در جنین دمیده شده، شنوایی جنین و رشد هوشی او آغاز شده و بیش از سه برابر بزرگسالان نیاز به اكسیژن دارد. بنابراین زمان فوق‌العاده مهمی است و اگر این دوره زمانی با فصل زمستان تداخل یابد كه در آن اكسیژن، انرژی خورشید، درصد ویتامین E و K كاهش یافته و میزان افسردگی مادر، خستگی روانی و نیز وارونگی هوا افزایش می‌یابد، در مقایسه با فصل تابستان و وفور این ویتامینها و میوه و شیر تازه، امكان بروز چنین مشكلاتی در جنین افزایش می‌یابد و بنابراین فصل بهار بهترین زمان برای آغاز بارداری است تا نوزادان از وزن بهتر و هوشمندی بیشتری برخوردار شود. سن زیستی بسیار مهمتر از سن تقویمی بوده و براساس مو، پوست و دندان هر فرد مشخص می‌شود كه فاصله سنی پدر و مادر، سن مادر و سن مادربزرگ در هنگام بارداری در آن اثر دارد.

وی یادآور شد: پس از كشف آنتی بیوتیك‌ها كودكان سندرم داون تقریبا عمری نزدیك به سن طبیعی داشته و از نظر اقتصادی می‌توانند مولد باشند اما در بیشتر موارد دچار آلزایمر می‌شوند. همچنین این افراد قدرت باروری یا بارورسازی نداشته و نرخ تولد نوزادان سندرم داون یك مورد از هر تا 700 تولد است.


دكتر افروز یادآور شد: با توجه به این كه حدود دو درصد جمعیت كشور عقب مانده ذهنی و به تعبیر من «آهسته گام» هستند، 10 درصد از آنها (حدود 150 هزار نفر كودك، نوجوان و بزرگسال ) با درجات مختلف عقب ماندگی ذهنی داون بوده و در استان تهران در هر روز یك فرزند داون به دنیا می‌آید.


وی تصریح كرد: در كشورهایی چون آذربایجان، ‌تركمنستان و قزاقستان كه سن بارداری فوق‌العاده بالا بوده و مناطقی چون آفریقای جنوبی كه دارای استرس زیادی است، ‌تعداد نوزادان داون زیاد است.

بارداری در فصل بهار چطور است

شادتر مي‌شود
شكل گرفتن نطفه در فصل بهار، مي‌تواند آينده شغلي و تحصيلي فرزند شما را به خطر بيندازد اما از نظر محققان به دنيا آمدن كودك‌تان در اين فصل، مي‌تواند كمك زيادي به او بكند. به نوشته ديلي‌ميل، فصلي كه آدم‌ها در آن متولد مي‌شوند مي‌تواند تاثيرات زيادي را روي شخصيت‌شان بگذارد. با توجه به بررسي‌ها، ثابت شده متولدان فصل بهار و تابستان، زندگي شادتري دارند و بيشتر احساس رفاه و شادي مي‌كنند. محققان مي‌گويند متولدان پاييز اغلب افسرده‌اند اما زمستاني‌ها كمتر آشفتگي‌هاي رواني را تجربه مي‌كنند. گرچه اين بررسي‌ها كه توسط محققان بوداپست انجام شد، تاثير فصل بر روان و شخصيت افراد را به اين شكل تفسير مي‌كند اما متخصصان مي‌گويند براي اطمينان از اين موضوع به تحقيقات بيشتري نيازمندیم.

ممكن است سرطان بگيرد
از نظر پژوهشگران هر فصلی بیماری خاصی را بهمراه می‌آورد. محققان دانشگاه استنفورد در جریان بررسی‌های‌شان دريافته‌اند احتمال ابتلا به سرطان در ميان متولدان بهار بيشتر است. به نوشته وبسايت اين دانشگاه، پژوهش‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد متولدان فصل بهار و حتي تابستان، 25درصد بيشتر از كساني كه در زمستان به دنيا آمده‌اند در معرض ابتلا به سرطان لنف قرار دارند. اين نتايج درحالي اعلام شده كه پيش از آن، محققان احتمال دچار شدن به ملانوم كه يكي از انواع كشنده سرطان خون است را در متولدان بهار و تابستان بيشتر دانسته بودند. محققان بر اين باورند ضعف سيستم ايمني و ابتلا به سرطان مي‌تواند از عواقب متولد شدن در فصل زيباي بهار باشد.

از روي مبل تكان نمي‌خورد
بهاري هستيد؟ اگر سال‌ها به تنبلي متهم شده‌ايد و به خاطر كم‌تحركي و بي حوصلگي سرزنش شده‌ايد، يك قيچي بياوريد و اين چند خط را براي نشان دادن به همه كساني كه شما را متهم كرده‌اند جدا كنيد. محققان مي‌گويند تقصير شما نيست كه كند، كم‌تحرك يا تنبل هستيد و حتي اگر وزن‌تان از 100كيلو هم بالاتر برود، سراغ ورزش كردن نمي‌رويد. از نظر پژوهشگران تولد شما در فصل بهار، دليل همه اين سستي‌ها و تنبلي‌هاست. به نوشته ديلي‌ميل، پژوهشگران ثابت كرده‌اند متولدان فصل بهار ميل بيشتري به كم‌تحركي دارند و اغلب از نظر ديگران تنبل شناخته مي‌شوند. از نظر محققان تولد در نيمه دوم سال مي‌تواند افراد را زرنگ‌تر كند اما نيمه اولي‌ها اغلب با چنين مشكلاتي دست و پنجه نرم مي‌كنند.

اعصاب و معده‌اش به هم مي‌ريزد
بي‌اشتهايي عصبي هديه فصل بهار به متولدانش است. گفتيم كه از نظر پژوهشگران آمار خودكشي‌ها در اين فصل بالا مي‌رود اما به عقيده محققان، به جز افسردگي مبتلايان اين فصل دچار بيماري‌هاي رواني ديگري از قبيل بي‌اشتهايي عصبي هم مي‌شوند. البته براي بهاري‌هاي تنبل، همين كه پراشتهايي عصبي سراغ‌شان نمي‌آيد كافي است چراكه در اين صورت ممكن بود هر روز از قبل چاق‌تر شوند.

آخر خرداد باردار شوید
براي بچه‌دار شدن، چند ماه ديگر صبر كنيد يا اينكه در اين فرصت كوتاهي كه تا پايان تعطيلات مانده براي باردار شدن تلاش كنيد چراكه محققان معتقدند بچه‌هايي كه دوره جنيني‌شان در فاصله نيمه فروردين تا نيمه خرداد شروع مي‌شود، كم‌هوش‌تر از بچه‌هاي ديگر هستند و كندتر از آنها در مدرسه و دانشگاه پيشرفت مي‌كنند. رويترز نوشته است بيشتر شدن حشرات در اين ماه‌ها، افزايش سموم و نيترات مواد غذايي و شروع بادهاي موسمي بهار مي‌تواند دليل ايجاد چنين تاثيري بر جنين تازه تشكيل شده باشد. از نظر محققان اين عوامل محيطي مي‌تواند غده تيروئيد زنان باردار را كم‌كار كند و تاثيري نامطلوب روي جنين‌شان بگذارد.

اگر بهاری باشد...
محققان می‌گویند متولدان فصل بهار ممکن است به شاغل شدن در بعضی حرفه‌های خاص تمایل بیشتری داشته باشند، بعضی بیماری‌ها بیشتر سراغشان برود یا اینکه برخی خصوصیات شخصیتی در آنها بارزتر باشد.

ديكتاتور مي‌شود
اگر تاريخ زايمان طبيعي شما نيمه خردادماه است، با سزارين كردن خودخواسته فرزندتان را ارديبهشتي نكنيد چراكه خواندن نتيجه بررسي‌هايي كه محققان انگليسي روي شغل افراد و ماه تولدشان انجام داده‌اند، متولدان فروردين و ارديبهشت را خوشحال نخواهد كرد. محققان مي‌گويند كساني كه در سه هفته آخر فروردین به دنيا مي‌آيند، احتمالا به جاي نابغه شدن ديكتاتور مي‌شوند. هيتلر و صدام از جمله كساني بودند كه در ماه آوريل به دنيا آمدند. محققان معتقدند شمار ورزشكارها و فوتباليست‌ها در ميان ارديبهشتي‌ها بيشتر است و متولدان اين ماه ميانه زيادي با سياست ندارند، درحالي كه خردادي‌ها به احتمال زياد رياست شركت‌ها را بر عهده مي‌گيرند يا جوايز بزرگي مثل نوبل را از آن خود مي‌كنند.

ضعیف می‌شود
مجله تايم از ضعيف بودن سيستم ايمني بدن متولدان بهار خبر مي‌دهد بنابر اين گزارش كساني كه در ماه فروردين يا ارديبهشت متولد مي‌شوند، سيستم ايمني ضعيف‌تري نسبت به ديگران دارند و بيماري آرتريت‌روماتوئيد، بيشتر از متولدان ديگر ماه‌ها سراغ اين افراد مي‌رود. محققان سطح پايين ويتامين D بدن مادران باردار در اواخر بارداري‌شان را دليل اين اتفاق مي‌دانند. به گفته پژوهشگران مادراني كه ماه‌هاي آخر انتظارشان را در فصل كم‌نور زمستان مي‌گذرانند، بيشتر از كمبود ويتامين D رنج مي‌برند و به همين دليل فرزندشان بعد از تولد دچار مشكلات ناشي از ضعف سيستم ايمني بدن مي‌شود.

با آمدن بهار، اين دو كار را انجام دهيد
از نظر محققان حتی کار‌های ساده‌ای که در طول سال انجام می‌دهید، در برخی فصل‌ها می‌توانند بیشتر از دیگر فصول سال به سلامت جسم و روان شما کمک کنند. گذشته از این، آنها معتقدند به‌خاطر شرایط خاص فصلی که به آن وارد می‌شوید، مجبورید کارهای خاصی را هم انجام دهید. پس به توصیه‌های آنها عمل کنید و برای اینکه روان‌تان در این سه ماه به خطر نیفتد، این دو توصیه‌ای که با توجه به پژوهش‌های انجام شده طرح شده‌اند را حتما انجام دهید.

باغباني كنيد
نه به خاطر شروع بهار طبيعت بلكه براي فرار كردن از افسردگي فصلي بهتر است سراغ باغباني برويد. محققان مي‌گويند در اين فصل، افسردگي كه بعضي‌ها آن را با آمدن بهار تجربه مي‌كنند، مي‌تواند مبتلايانش را از پا درآورد. به عقيده متخصصان، رفتن به دل طبيعت مي‌تواند افسردگی را كاهش دهد اما پژوهشگران معتقدند اگر امكان حضور در طبيعت را نداريد، با آوردن آن به خانه‌تان مي‌توانيد خطر مبتلا شدن به اين بيماري را كم كنيد.

سازمان خيريه National Trust در بررسي‌هايش ثابت كرد‌ه است كه باغباني در همه سنين و همه جوامع مي‌تواند به كاهش افسردگي منجر شود و حتي نگذارد بيماري‌هايي مثل حملات قبلي سلامت شما را تهديد كنند. گرچه از نظر اين پژوهشگران همه افراد از سبزي لذت مي‌برند اما در بررسي‌هاي‌شان ثابت شد. كه كودكان، سالمندان و اعضاي خانواده‌هاي كم‌درآمد كه به اندازه ديگران به تفريحات شاد دسترسي ندارند، تاثير بيشتري را از حضور در فضاهاي سبز مي‌گيرند.

از متخصصان مغز و اعصاب وقت بگيريد
اگر با آمدن فصل بهار، احساس ناخوشي مي‌كنيد و تغييراتي كه تفسيرشان براي خودتان آسان نيست را در وضعيت بدني خود می‌بینید، بهتر است از يك متخصص مغز و اعصاب وقت بگيريد چراكه از نظر پژوهشگران احتمال سكته مغزي در فصل بهار بيشتر از ديگر زمان‌هاي سال است. به نوشته رويترز، محققان بر اين باورند كه در طول زمستان معمولا افراد دچار افزايش فشار و چربي خون مي‌شوند و با بيشتر شدن احتمال تشكيل لخته خون، ممكن است در اوايل بهار دچار سكته مغزي شوند.

منابع :  سایتهای راستینه و مجله سیب سبز

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

زمان مناسب بارداری

چه زمانی برای تست بارداری اقدام کنیم

تعییر زمان تخمک گذاری و بارداری

بارداری پرخطر چیست

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-04-14 07:48:25منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
64432





نظر شما در مورد مطلب فصل مناسب بارداری وزایمان-مرجع کامل چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




اولین جلسه خواستگاری
اولین جلسه خواستگاری

دردسرهای مالی ازدواج
دردسرهای مالی ازدواج

علت سردرد بعد از ارگاسم
علت سردرد بعد از ارگاسم

آزمایش یک ماده ایمنی در مایع منی مردان ، می‌تواند عقیم بودن یا نبودن او را تعیین کند.
آزمایش یک ماده ایمنی در مایع منی مردان ، می‌تواند عقیم بودن یا نبودن او را تعیین کند.

شخصیت‌ شناسی از روی گل موردعلاقه
شخصیت‌ شناسی از روی گل موردعلاقه

نقش مادیات در زندگی زناشویی
نقش مادیات در زندگی زناشویی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

6601

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266284364

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام