چطور پوست زیبا داشته باشیم

چطور پوست زیبا داشته باشیم

چطور پوستی زیبا داشته باشیم،پوست شاداب،پوست لطیف،پوست سفید

همه خانم ها دلشان می خواهد پوستی شفاف و درخشان داشته باشند و روز به روز جوانتر شوند! آرزوی خوبی است که می توانید خیلی وقت ها به سادگی به آن برسید. به شرط اینکه از دوران جوانی تغذیه خوبی داشته باشید. ورزش و نوشیدن آب کافی را از قلم نیندازید و البته از استرس و نور آفتاب هم دور بمانید. در کنار اینها روش های دیگری هم برای روشن کردن پوست وجود دارند که چهره شما را شاداب و زیباتر نشان می دهند. بعضی از این روش ها در خانه هم قابل استفاده هستنداما گروهی دیگر توسط پزشک متخصص تجویز می شوند. به هر حال، برای شادابی و نشاط هیچ وقت دیر نیست؛ حتی اگر در دهه های پنجم یا ششم زندگی تان هستید باز هم روشی مناسب برای روشن کردن پوست تان وجود دارد. بعضی از فناوری های هم به شما کمک می کنند. پس بهتر است آنها را بشناسید و با نظر پزشک مناسبترین راه را انتخاب کنید

شاید دانستن این موضوع برایتان تعجب آور باشد که می توانید پوست خود را در مدت کوتاه یک ماه بهبود ببخشید. یک ماه مدت زمان لازم برای جایگزین شدن سلولهای جدید به جای سلولهای قدیمی است. این توصیه ها را در مراقبت از پوست خود به کار بگیرید تا در مدت بسیار کوتاهی پوست زیباابی داشته باشید.اول با ماساژ دائمی کار خود را آغاز کنید.
درمان ماساژی سلولهای مرده انباشته روی پوست شما را از بین می برد. به گفته دکتر «لیدیا ایوانس» از دانشگاه کلمبیا اگر این سلولهای مرده از بین نروند، منافذ پوست را می بندند و موجب بوجود آمدن جوش می شوند.سپس مولتی ویتامین بخورید. به گفته دکتر «نیکولاس لوو»، از دانشکده پزشکی یو سی ال ای، خوردن مولتی ویتامین بهترین راه برای تکمیل رژیمی است که شامل مواد غذایی کافی نیست.


البته باید مراقب باشید که در خوردن ویتامین زیاده روی نکنید. پوست شما مانند دیگر ارگانهای بدنتان است که نیاز به تعادلی مناسب بین ویتامینها و مواد غذایی دارد.در مرحله سوم قبل از خواب صورت خود را بشوئید،خوابیدن با صورت نشسته بدترین کاری است که می توانید با پوست خود انجام دهید. اگر سلولهای مرده موقع خواب روی پوست شما باقی بمانند، موجب بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش می شوند. تا جایی که می توانید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.


درست پس از دوش گرفتن، وقتی پوست شما هنوز مرطوب است، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید، این کار به پوست کمک می کند تا رطوبت جذب کرده در هنگام دوش گرفتن را در خود حفظ کند.
مرحله بعدی آرامش است.داشتن استرس زیادی دارای اثرات منفی بر روی تمامی اعضای بدن از جمله پوست می گذارد. وقتی استرس داشته باشید، پوستتان زودتر پیر می شود. استفاده از فنون «مدیتیشن» در کاهش استرس و کمک به آرامش جسمی و روحی شما مؤثر است.کاری کنید که خونتان گردش و پمپاژ سریعتری داشته باشد..وقتی ورزش می کنید، گردش خون شما سریع تر می شود، بنابراین ویتامینها، مواد معدنی و اکسیژن به پوستتان رسیده و آن را شاداب تر می کند.

اقدامات لازم برای داشتن پوست زیبا و شاداب


● مراقب مقدار نمک در رژیم خود باشید
برخی افراد نسبت به ید موجود در نمک طعام حساس هستند به همین خاطر مقدار زیاد مصرف آن موجب ایجاد کهیر و جوش روی پوست می شود.
● به خالهای صورت توجه کنید
با استفاده از آینه سر تا پای خود را چک کنید، بخصوص به خالهای جدید خود خوب دقت کنید. زیرا در اکثر موارد، بیماری ملانوم که خطرناک ترین شکل سرطان پوست است از خالها ناشی می شود.مقداری روغن در رژیم غذایی خود بگنجانید.رژیم غذایی با روغن بسیار کم که در آن کمتر از ۱۰ درصد کالری روغن تأمین می شود، ممکن است در طی زمان باعث خشکی پوست شود. روغنهایی که برای پوست خوب هستند شامل روغن زیتون، آووکادو، کره بادام زمینی و روغن دانه های گیاهی و مغزهای آجیلی است.
● آب بنوشید
وقتی تشنه هستید پوستتان خشک و تیره به نظر می رسد اما توجه کنید که از نوشیدنیهای ساده به جای نوشیدنیهای گازدار استفاده کنید. میوه جات و سبزیجات نیز منابع خوبی برای تأمین آب بدن هستند زیرا بسیاری از آنها شامل بیش از ۷۵ درصد آب هستند.
● زود بخوابید
کمبود خواب دارای اثرات منفی روی پوست است؛ صورت شما رنگ طبیعی خود را از دست می دهد و چشمانتان گود می افتد. همچنین دلیل دیگری نیز برای اثبات فواید خواب بر روی پوست شما وجود دارد. به گفته «دیوید بنکز»، متخصص پوست، شب بهترین زمان برای درمان پوست است. مطالعات نشان می دهد که دمای پوست هنگام خواب افزایش می یابد و هرچه پوست گرم تر باشد، مواد سازنده فعال مواد غذایی را بیشتر جذب می کند.
● به پشت بخوابید
خوابیدن روی صورت باعث کاهش جریان خون در صورت شما شده و این امر موجب پیدایش خطوط و چین و چروک روی پوستتان می گردد.
پاهای خود را نرم کنید
هنگام خواب مقدار زیادی وازلین روی پاهای خود بمالید و جوراب کتان بپوشید، پاهای شما پس از چند شب نرم و لطیف می شود.
● به استخر و شنا بروید
گرما فواید زیادی برای زیبایی دارد که از آن جمله می توان به گردش خون و آرامش اشاره کرد. اما بیش از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در سونا نمانید.
● به میزان کافی ویتامین ث استفاده
کنید،ویتامین ث برای تولید کلاژن ضروری است. کلاژن موجب استحکام پوست می شود. برای اینکه پوست شما از ویتامین ث بهره بیشتری ببرد از غذاهای سرشار از ویتامین ث استفاده نمائید. از جمله این مواد غذایی می توان به پرتقال، کلم بروکلی و فلفل قرمز اشاره کرد. همچنین از کرم حاوی ویتامین ث بر روی پوست خود استفاده نمائید.
● در رژیم غذایی خود از غذاهای رنگی استفاده کنید
غذاهای روشن حاوی مقادیر بالایی از «فیتوکمیکالز» می باشند. به گفته «لسلی بونسی» استاد مراقبتهای بهداشتی در مرکز پزشکی دانشگاه پیترزبورگ، «فیتوکمیکالز»ها در گیاهان یافت شده و نقش آنها حفاظت از پوست و بدن است. او مواد غذایی با رنگهای قرمز، نارنجی، زرد و سبز مثل توت فرنگی، فلفل زرد، سیب زمینی و خیار را در رژیم روزانه پیشنهاد می کند.
● چهره خود را شاد نگه دارید
این یک حقیقت است که وقتی حال شما بهتر باشد، پوستتان شاداب تر به نظر می رسد. وقتی خوشحال هستید، جریان خون در پوست شما افزایش می یابد و باعث سرخ شدن پوست شما می شود. کودکی را در آغوش بگیرید، درختی بکارید، یا جوک بگویید تا لبخند را بر روی صورت خود و دیگران بنشانید.

اقدامات لازم برای روشن کردن و شفاف کردن پوست

روشن کننده های طبیعی

از آنجا که بعضی از کرم ها و سرم های روشن کننده پوست قیمت بالایی دارند توصیه می شود برای روشن کردن پوست تان در ابتدا سراغ مصرف گروهی از مواد غذایی بروید. از این راه نه تنها پوست تان روشن می شود، بلکه دیگر قسمت های بدنتان هم سالم می ماند و از ابتلا به بیماری های مختلف مصون می مانید. متخصصان پوست و مو معتقدند اگر چه هنوز کاملا مشخص نیست که چه غذاهایی در فرایند روشن سازی پوست های تیره تاثیر دارند اما به طور حتم داشتن یک رژیم غذایی متعادل به طراوت و درخشش پوست کمک می کند. در ضمن بهتر است از مصرف بیش از حد غذاهای چرب و سرخ شده خودداری کنید. این میوه ها را هم امتحان کنید:

اقدامات لازم برای روشن کردن و شفاف کردن پوست

کرم های روشن کننده

تاثیر کند اما موثر

یکی دیگر از روش هایی که برای روشن سازی پوست از آن استفاده می شود، استفاده از کرم های موضعی است. این روزها اگر به هر داروخانه ای سر بزنید تعداد زیادی کرم های روشن کننده خارجی و ایرانی می بینید که کارشان شفاف سازی و روشن کردن پوست است. البته در این کرم ها از ترکیبات حاوی ویتامین C و ... استفاده می شود که برای از بین بردن لک ها و درخشندگی پوست کاربرد دارند. اگر سراغ کرم های روشن کننده پوست می روید باید حداقل چهارتا شش ماه صبر کنید تا نتایج مثبت آن را ببینید. توصیه می شود این کرم ها را با نظر متخصص پوست و مو تهیه کنید تا محصولی مناسب با نوع پوست تان داشته باشید.

اسکراب ها

کرم های سنباده ای!

اسکراب کرمی است که داخل آن ذرات زبری وجود دارد. باید آن را روی پوست صورت بمالید سپس ماساژ دهید. با این کار سلول های مرده از روی پوست جمع آوری شده و پوست شفاف تر می شود.این روش مکانیکی برای افرادی مناسب است که شرایط پوست شان مناسب بوده و به لایه برداری عمیق نیاز ندارند. اسکراب ها ضمن تمیز و شفاف کردن پوست برای درمان جوش های سرسیاه و تنظیم تعادل چربی پوست هم کاربرد دارند.

میکرودرم ابریژن

دستگاه جوانسازی

در مطب متخصصان پوست و مو برای روشن کردن پوست از دستگاه دیگری هم استفاده می شود که به آن میکرودرم ابریژن می گویند. در این روش پزشک با کمک دستگاهی یک لایه از سطح پوست را می تراشد. در نتیجه لایه های زیرین پوست برای ساختن کلاژن تحریک می شوند و سلول های جوان و روشنی روی پوست قرار می گیرند. البته استفاده از این روش برای درمان آثار جوش و لکه های سطحی هم موثر است.

لیزردرمانی


نور شفابخش

برای روشن کردن پوست از لیزر هم استفاده می شود. لیزرهای لایه بردار انواع مختلفی دارند که پزشک متخصص تشخیص می دهد برحسب نوع پوست به چه نوع لیزری نیاز دارد. به کمک لیزر لایه ای سطحی از پوست برداشته می شود تا زمینه برای تولید سلول های تازه فراهم شود. البته بعد از لیزر، پوست دچار التهاب می شود و ممکن است احساس سوختگی یا خارش به وجود بیاید اما با کمک پمادهایی التهاب پوست برطرف می شود.

در مجموع تورم پوست دو تا چهار روز طبیعی است و بعد از چند هفته رنگ پوست به حالت اولیه بازمی گردد و سلول های تازه و روشنی روی پوست قرار می گیرند. درباره لیزر یک نکته مهم وجود دارد؛ متخصصان پوست معتقدند این روش برای افرادی که پوست شان خیلی تیره است، چندان مفید نیست و شاید نتیجه عکس داشته باشد.

لایه بردارها

شمشیر دو لبه

اگر استفاده از کرم های روشن کننده پوست نتیجه بخش نباشد و البته فرد تغذیه مناسبی هم نداشته باشد، در مرحله بعد توصیه می شود برای روشن کردن پوستش از روشی به نام لایه برداری یا پیلینگ استفاده کند. لایه برداری انواع مختلفی دارد و برحسب درجه مورد نیاز به صورت سطحی، متوسط یا عمیق انجام می شود. به کمک روش لایه برداری سلول های مرده از روی پوست جمع آوری شده و زمینه برای رشد سلول های تازه فراهعم می شود. بدین ترتیب سلول های تازه روشنی روی پوست قرار می گیرند؛ ضمن اینکه به کمک روش لایه برداری چین و چروک ها، لکه های بارداری، کک و مک و زخم های خفیف و آکنه هم درمان می شوند.

- یکی از بهترین روش های لایه برداری استفاده از اسیدهای میوه است. این اسیدها توسط پزشک متخصص تجویز شده و روی پوست قرار می گیرند سپس پوست شسته و سفید می شود. به کمک لایه برداری سطحی، پوست های سبزه و اندکی تیره به خوبی روشن می شوند اما اگرچه درجه تیرگی پوست بیشتر باشد، لایه برداری متوسط یا عمیق مورد نیاز است. در این شرایط احتمال التهاب و سوزش بیشتری وجود دارد. اگر سراغ این روش می روید، باید تا چند روز بعد از لایه برداری از پوست تان به خوبی مراقبت کنید. 

نکته مهم اینجاست که اگر بعد از لایه برداری از کرم ضد آفتاب استفاده نکنید و در معرض آسیب ها قرار بگیرید، پوست تان نه تنها روشن نمی شود، بلکه تیرگی هایش بیشتر هم می شوند، بنابراین توجه به این نکته اهمیت زیادی دارد.

چند ماسک روشن کننده پوست

ساده ترین و در دسترس ترین راه برای روشن کردن پوست استفاده از ماسک های خانگی است. اگرچه این ماسک ها اثر دائمی ندارند اما حسنشان این است که عوارض جانبی به همراه نداشته و ارزان قیمت هستند. اگر قرار است چند روز دیگر به یک مهمانی مهم بروید و می خواهید پوستی شفاف و درخشان داشته باشید این ماسک ها را امتحان کنید.

ماسک های روشن کننده پوست


آیا صابون های روشن کننده پوست واقعیت دارند؟

در میان محصولات بهداشتی صابون هایی به چشم می خورند که به ادعای فروشندگان به روشن شدن پوست کمک می کنند. شاید این محصولات با تمیز کردن منافذ، پوست را باز و چهره را شاداب تر کنند اما تاثیر قابل ملاحظه ای ندارند و نمی توانند بافت تیره و کدر پوست را چند درجه روشن کنند. در واقع، این محصولات بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند و نمی توان از این محصولات انتظار زیادی داشت. استفاده از قرص و کپسول هم در روشن کردن پوست بی تاثیر است. در واقع این قبیل داروها سبب روشن شدن پوست نمی شوند.

منابع : مجله تندرستی - سایت پارسی طب

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

بهترین روش زدن موهای زائد

آموزش ماساژ برای افزایش سایز سینه

تنگ کردن واژن و پریتورافی

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

 

این مطلب در تاریخ 2015-04-25 07:55:56منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
26357





نظر شما در مورد مطلب چطور پوست زیبا داشته باشیم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




شرایط لازم برای ازدواج مجدد
شرایط لازم برای ازدواج مجدد

در خواستگاری به چه مواردی توجه کنیم
در خواستگاری به چه مواردی توجه کنیم

وظایف دستگاه تناسلی مردانه چیست ؟
وظایف دستگاه تناسلی مردانه چیست ؟

افزایش آمار ایدز از طریق رابطه جنسی مقعدی
افزایش آمار ایدز از طریق رابطه جنسی مقعدی

من نمیتوانم از حق خودم دفاع کنم
من نمیتوانم از حق خودم دفاع کنم

مطلب حذف شده-366
مطلب حذف شده-366










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15572

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266293335

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام