تغییرات زنان در دوران بارداری

تغییرات زنان در دوران بارداری

تغییرات زنان در بارداری،تغییرات بدن زنان در دوران حاملگی،تغییرات ظاهری زنان در بارداری،شاید اتفاق خوشایندی مثل شکل گرفتن جنین در بدن شما، گاهی با بروز بعضی نشانه های ناخوشایند باعث سرافکندگی تان در جمع دوستان شود، اما باید بپذیرید که این نشانه ها در این 9 ماه با شما و هر زن باردار دیگری می ماند و راهی جز سازگاری با آنها برای تان وجود ندارد.

شاید برخی پرهیزهای غذایی یا مراقبت ها بتواند از شدت بروز این نشانه ها کم کند، اما نه شما و نه هیچ یک از مادران آینده، نمی توانید به طور کلی این نشانه های بارداری را از بین ببرید.


زنان در بارداری نفخ می کنند


تقریبا همه خانم های باردار، در ماه های قبل از زایمان صاحب شکمی پر صدا و پر گاز می شوند. مشکلی که می تواند در یک جلسه کاری، حسابی آنها را معذب کرده و به خاطر چرخش پر صدای گاز در شکم شان، آنها را در حضور دیگران شرمنده کند.

گذشته از صداهای درونی شکم تان، به خاطر کنترل کمتری که در ماه های آخر بارداری روی عضلات تان دارید، احتمالا نگه داشتن این گاز تا رسیدن به دستشویی هم برای تان دشوار خواهد بود و گاهی با حمله نگاه های سنگین کسانی که از شما چنین انتظاری را نداشته اند، همراه می شوید.

اما دلیلی برای شرمندگی وجود ندارد. جمع شدن گاز در شکم شما، نتیجه تغییرات هورمونی است که در بدن تان اتفاق می افتد و تقریبا همه خانم های باردار، کم و بیش به چنین مشکلی دچار می شوند.

در ماه های قبل از بارداری تان، اگر به خاطر تغذیه نامناسب یا تغییراتی که در بدن تان اتفاق می افتد به مشکل نفخ دچار شوید، احتمالا نگه داشتن آن برای تان سخت تر خواهد بود، اما هیچ کس نباید از یک زن باردار انتظار کنترل صددرصد باد شکمش را داشته باشد.


راه حل برای نفخ بارداری


هیچ راهی نمی تواند به طور کلی نفخ تان را از بین ببرد، اما اگر مراقب خوراک تان باشید و سراغ غذاهای نفاخ نروید، می توانید از شدت این مشکل کم کنید.
تعریق بیش از اندازه و بو دار شدن عرق بدن از دیگر مشکلاتی است که در بارداری گریبان شما را می گیرد. برای کمتر کردن این مشکل، بهتر است از خوردن غذاهایی که عرق را بدبو می کنند، پرهیز کنید و زیاد از حد هم لباس نپوشید



زنان در باردرای پرمو میشوند


تغییرات هورمونی بارداری، صورت و بدن برخی خانم ها را پرموتر از قبل می کند. اگر شما هم با چنین شرایطی روبه رو شده اید، هیچ چاره ای جز زود به زود وقت گرفتن از آرایشگر را نخواهید داشت. فکر لیزر کردن در این 9 ماه را هم از ذهن تان بیرون کنید.

راه حل پرمویی در بارداری
به جای رفتن به سراغ درمان های دائمی از قبیل لیزر می توانید مثل قبل اپیلاسیون را انتخاب کنید. نگران نباشید. نه موادی که برای اپیلاسیون مورد استفاده قرار می گیرد و نه دردی که حین انجام آن می کشید، هیچ کدام نمی توانند به جنین شما آسیبی بزنند.

 

کثیف کردن لباس زیر


در ماه های آخر بارداری، حتی یک عطسه می تواند کنترل شما بر ادرارتان را از بین ببرد. نشت غیرارادی ادرار در ماه های بارداری، به ویژه در اواخر آن، مشکلی است که بیشتر مادران آینده از آن شکایت می کنند.

گرچه برخلاف مشکل قبلی، تنها خودتان هستید که متوجه این اتفاق می شوید، اما باز هم ممکن است آن را آزار دهنده و حتی شرم آور تلقی کنید.

راه حل


توصیه می کنند حتی برای چند بار در روز، لباس زیرتان را عوض کنید و یا برای راحت تر بودن، از پدهای مخصوصی که در داروخانه ها وجود دارد، استفاده کنید، چراکه گذشته از کم شدن کنترل شما روی عضلات تان، بزرگ شدن جنین و پایین آمدنش می تواند نیاز شما به دستشویی رفتن را بیشتر کند. بد نیست در این ماه ها با تخلیه زود به زود ادرارتان، احتمال نشت ناگهانی آن را کمتر کنید.

یبوست در بارداری


یبوست یکی از مشکلاتی است که اغلب خانم های باردار به آن دچار می شوند. گذشته از هورمون ها، گاهی واکنش بدن خانم ها به برخی مکمل ها یا رژیم های غذایی هم می تواند این مشکل را تشدید کند.

یبوست شدید می تواند مادران آینده را به بواسیر و هموروئید هم دچار کند و آنها را مجبور به مراجعه به متخصص و شروع دارودرمانی کند.

اگر در این ماه ها همراه با دفع مدفوع از بدن تان، شاهد چکیدن قطره های خون با رنگ روشن بودید، نگران نشوید. کافی است به یک متخصص گوارش مراجعه کنید و برای درمان هموروئید و جلوگیری از مزمن شدن آن دارودرمانی را شروع کنید.

راه حل


نوشیدن آب کافی در طول روز، مصرف روغن زیتون و سبزیجات برگ سبز و البته تحرک بدنی هم می تواند به کم شدن مشکل شما کمک کند.

 

تعریق و بوی بد بدن


تعریق بیش از اندازه و بو دار شدن عرق بدن از دیگر مشکلاتی است که در بارداری گریبان شما را می گیرد. برای کمتر کردن این مشکل، بهتر است از خوردن غذاهایی که عرق را بدبو می کنند، پرهیز کنید و زیاد از حد هم لباس نپوشید.

شاید بهتر باشد کمتر سیر یا غذاهای دریایی میل کرده و به جای آن با نوشیدن بیشتر آب، به دفع شدن سموم بدن تان کمک کنید.

از طرف دیگر، در این ماه ها شما بیشتر از قبل در معرض عفونت های واژینال قرار خواهید داشت و ممکن است به خاطر ابتلا به چنین عفونت هایی که به دلیل نوسان هورمون ها اتفاق می افتد، احساس بدبویی کنید.

کم تحملی شما در برابر گرما که یکی از عوارض باردار شدن تان است، قطعا باعث تعریق بیشترتان هم می شود و از آنجا که بوی شدید عطر و استفاده از مواد شیمیایی می تواند سلامت جنین تان را تهدید کند زیاد هم نمی توانید روی کمک این محصولات برای از بین بردن بوی بد بدن تان حساب کنید.

چه کنید؟
حسابی آب بنوشید تا بوی عرق تان کمتر شود. گذشته از این، به محض اینکه احساس کردید دچار عفونت شده اید، به متخصص زنان مراجعه کنید تا این مشکل مزمن نشود.



جوش زدن پوست در بارداری


بسیاری از زنان با وجود مراقبت از پوست شان در ماه های اول بارداری، شاهد بروز آکنه هایی می شوند که نسبت به درمان هم مقاوم هستند.

درست است که تغذیه در بروز بسیاری از آکنه ها نقش دارد، اما خانم های باردار اغلب به خاطر نوسان های هورمونی این مشکل را تجربه می کنند.

قدیمی ها می گویند کسانی که این حالت را تجربه می کنند، قرار است دختردار شوند. اما از نظر متخصصان حتی داشتن جنین پسر هم می تواند به بروز آکنه روی پوست شما منجر شود.

راه حل
تنها راهی که برای کمرنگ کردن این نشانه دارید، این است که مراقب خورد و خوراک تان باشید و از غذاهایی که پوست تان را تحریک می کنند پرهیز کنید.



فاصله گرفتن از همسر


برخی خانم های باردار حتی تحمل بوی بدن همسرشان را ندارند، اما تعداد خانم هایی که به این دلیل از نزدیک شدن به همسرشان طفره می روند، زیاد نیست.
سردی یا بی میلی جنسی از مشکلات رایج دوران بارداری است که گاهی تغییرات هورمونی و در اغلب موارد تغییرات ظاهری بدن آن را به وجود می آورند.
بسیاری از خانم های باردار از ظاهر خود خجالت می کشند و به همین دلیل از همسر خود فاصله می گیرند. این مشکل بیشتر سراغ زنانی می رود که در ماه های بارداری شان بی رویه و بیش از اندازه چاق شده اند.

گاهی ناآگاهی و ترس های نابجای خانم ها هم دلیل سرد شدن آنها می شود. گرچه متخصصان می گویند زنی که مشکل پزشکی خاصی در ماه های بارداری ندارد و بارداری سالمی را تجربه می کند، محدودیتی برای برقراری ارتباط جنسی سالم ندارد، اما بسیاری از خانم های باردار تصور می کنند با برقراری این رابطه به جنین شان آسیب می زنند و به همین دلیل از انجام رابطه زناشویی طفره می روند.

چه کنید؟
با پزشک تان در مورد محدودیت هایی که ممکن است در برقراری رابطه زناشویی داشته باشید، صحبت کنید و همسرتان را هم در جریان نگرانی های تان قرار دهید.
مطمئن باشید اطمینانی که پزشک تان به شما می دهد، می تواند تا اندازه زیادی بار این نگرانی ها را از دوش تان بردارد.

منبع: مجله سیب سبز / پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

در دوران بارداری چگونه بخوابیم

در دوران بارداری چی بخوریم

آمیزش جنسی در دوران بارداری

بارداری پرخطر چیست

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-05-04 07:49:10منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
43080





نظر شما در مورد مطلب تغییرات زنان در بارداری چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




رفتار اشتباه در نامزدی
رفتار اشتباه در نامزدی

چگونه بفهمیم برای ازدواج آماده ایم
چگونه بفهمیم برای ازدواج آماده ایم

علت اصلی بیماری های جنسی مردان
علت اصلی بیماری های جنسی مردان

نسل جدید قرصهای ضد بارداری
نسل جدید قرصهای ضد بارداری

جلوگیری از تکراری شدن و روزمرگی زندگی
جلوگیری از تکراری شدن و روزمرگی زندگی

علت علاقه پسرها به زنان مطلقه
علت علاقه پسرها به زنان مطلقه










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15455

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266293218

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام