تغییرات و درد سینه در بارداری

تغییرات و درد سینه در بارداری

تغییرات سینه در بارداری،درد سینه در بارداری

علت درد سینه در بارداری

درد پستان بیشتر به علت تولید بیش از حد هورمون های استروژن و پروژسترون است. افزایش ترشح این هورمون ها موجب افزایش جریان خون و تغییرات نسج پستان می شوند و در نتیجه ممكن است شما در پستان هایتان احساس تورم، درد، سوزش و گز گز، و حساسیت غیرعادی در لمس داشته باشید. بعضی از خانم ها معتقدند كه این ناراحتـی مانند حالت تشـدید شده درد پستان ها درست قبل از شروع قاعدگی است. حساسیت پستان در لمس یكی از علائم اولیه بارداری است و معمولاً حدود هفته 4 تا 6 بارداری شروع شده و در تمام طول سه ماهه اول باقی می ماند.

تغییرات سینه در بارداری

در حدود 8 هفتگی پستان ها شروع به بزرگ شدن می كنند و در تمام دوران بارداری مرتب بزرگتر می شوند. ممكن است پستان هایتان یك یا دو سایز بزرگتر شود. بخصوص اگر اولین بار است كه باردار شده اید. ممكن است پستان هایتان خارش داشته باشد زیرا پوست روی آن مرتباً در حال كش آمدن است. حتی ممكن است خطوطی نیز روی آن ها بوجود آید. ولی اگر پستان هایتان خیلی بزرگ نشد نگران نشوید. این حالت نیز طبیعی است و به هیچ وجه به معنای آن نیست كه شما قادر به شیر دادن نخواهید بود. ممكن است وریدها از زیر پوسـت قابل رویت باشند و نوك پستان نیز پر رنگ تر و بزرگتر شود (رنگدانه هایش بیشتر شود). بعد از اولیـن ماه ها، آرئول ها- یعنـی قسمت دایره ای رنگدانه دار دور نوك پستان- نیز پر رنگ تر و بزرگتر می شود. ممكن است پیش از این متوجه برآمدگی های كوچك در آرئول نشده باشید ولی در دوران بارداری این برآمدگی ها كه نوعی تجمع چربی هستند و توبركول های مونت گومری خوانده می شوند، خیلی بزرگتر می شوند. این تغییرات، پستان های شما را آماده شیردهی می كند.

در طول آخرین ماههای بارداری ممكن است ماده زرد رنگ غلیظی از سینه شما نشت كند. این ماده كولوستروم یا آغوز (Colostrum) خوانده می شود و نوعی شیر مخصوص است كه در روزهای اول شیردهی ترشح میشود. با اینحال اگر چنین نشتی بوجود نیامد نگران نشوید. پستان های شما درحال تولید كولوستروم است حتی اگر شما آثاری از آن مشاهده نكنید.

چگونه میتوان درد سینه را كاهش داد؟

بهترین راه، استفاده از سینه بندهای مناسب است. ممكن است در دوران بارداری استفاده از سینه بندهای فنردار برای شما ناراحت كننده باشد. سینه بندهای نخی بهتر و راحت تر از انواعی هستند كه از الیاف مصنوعی تهیه شده اند. برای پیشگیری از سائیدگی، سینه بندی را انتخاب كنید كه از پارچه نـرمی تهیـه شده و نـزدیـك نوك پستـان درز نـدارد. سینه بندی كه در طول روز استفاده می كنید باید به نگهداشتن پستان ها كمك كند بنابراین از یك سینه بند مخصوص بارداری استفاده كنید. (در طول سه ماهه سوم میتوانید یك سینه بند مخصوص شیردهی تهیه كنید چون در صورتیكه بخواهید فرزندتان را شیر بدهید بزودی به آن نیاز خواهید داشت.) در طول شب از سینه بندهای مخصوص خواب در دوران بارداری استفاده كنید كه از الیاف نخی و نرم تهیه شده و در فروشگاه لوازم بارداری موجود است. هنگام انجام حركات ورزشی بخصوص لازم است كه از یك سینه بند كاملاً اندازه و نگهدارنده استفاده كنید زیرا پستان های شما سنگین تر شده اند. سینه بندی كه مخصوص حركات ورزشی تهیه شده باشد به نگهداشــتن پستان ها كمك بیشتری كرده و ناراحتی شما را به حداقل می رساند. هنگام خرید سینه بند دقت كنید كه آنها را كمی بزرگتر از اندازه خود تهیه كنید تا جای اضافی برای رشد پستان ها و بزرگتر شدن شكم در حد یك یا دو سایز (هم در سطح cup سینه بند و هم در سطح دوره آن) را داشته باشد. بهترین كار آنست كه سینه بندی را بخرید كه اگر قزن قفلی آن را در حد تنگترین اندازه ببندید كاملاً مناسب و اندازه باشد. بنابراین جای كافی برای گشاد كردن خواهد داشت. بهتراست درست قبل از زایمان یك سینه بند مخصوص شیردهی بخرید.

منبع : ninisite.com

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

درد غیر طبیعی شکم در بارداری

بارداری پرخطر چیست

آموزش ماساژ برای افزایش سایز سینه

درد سینه در خانم ها نشانه چیست

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-05-06 07:49:48منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
87069





نظر شما در مورد مطلب درد سینه در بارداری چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




نشـانه هایی که نشان میـدهد هنـوز برای ازدواج آمـادگی نداریـد
نشـانه هایی که نشان میـدهد هنـوز برای ازدواج آمـادگی نداریـد

نامزدم با دخترا چت میکنه
نامزدم با دخترا چت میکنه

لقاح و باروری
لقاح و باروری

قرص تاخیری مردان-قرص برای زود انزالی
قرص تاخیری مردان-قرص برای زود انزالی

چطور بدون مشاوره و دارو استرس را درمان کنیم
چطور بدون مشاوره و دارو استرس را درمان کنیم

تفاوت مهریه عندالمطالبه با عندالاستطاعه
تفاوت مهریه عندالمطالبه با عندالاستطاعه










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

14643

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266292406

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام