علت و درمان سوزش و خارش واژن در بارداری و قاعدگی

علت و درمان خارش واژن

 

خارش واژن لزوما مرتبط با فعالیت جنسی یا بارداری نمیباشد و حتی دختران مجرد نیز میتوانند ( درد وران قاعدگی ) به آن مبتلا شوند، همچنین خارش واژن در بین خانم ها رایج است در مقاله ذیل به علل و درمان خارش واژن می پردازیم

علل سوزش و خارش واژن و نحوه درمان

 

• خارش واژن ناشی از عفونت قارچی:

یکی از عواملی که میتواند سبب سوزش و خارش واژن شود ابتلابه عفونتهای قارچی است.سوزش و خارش واژن دو نشانه از نشانه‌ های بسیار زیاد عفونت قارچی هستند که کاندیدیاز نیز نامیده می‌شود و بسیار متداول است.علائم دیگر عفونت علاوه بر سوزش و خارش واژن،عبارتند از ترشحات غلیظ و سفید رنگ کشک مانند و تورم لب‌های واژن.عفونت قارچی گاهی ممکن است از طریق رابطه‌ جنسی سرایت کند،اما نه همیشه، زیرا دخترهایی که رابطه‌ جنسی ندارند هم ممکن است دچار عفونت قارچی شوند.اگر تصور می‌کنید دچار عفونت قارچی شده‌اید اما تابحال این مشکل را نداشته‌اید،حتماً به پزشک مراجعه کنید. آنهایی که مکرراً دچار عفونت قارچی می‌شوند از داروهای بدون نسخه موجود در داروخانه‌ها که کرم‌های ضدقارچ هستند یا از درمان‌‌های شیاف واژن استفاده می‌کنند.

• خارش واژن ناشی از تریکوموناسیس:

یکی دیگر از عواملی که میتواند سبب خارش واژن شود تریکوموناس است.این انگل تک‌سلولی که می‌تواند در غده پروستات مردها نیز زندگی کند می‌تواند موجب بروز ترشحات کف ‌مانند زرد-سبز رنگ و همچنین خارش واژن شود. این مشکل با داروهای بدون نسخه قابل درمان نیست و نیاز است به پزشک مراجعه کنید.

• سوزش واژن ناشی از واژینیت:

به معنای التهاب واژن است.واژینیت درنتیجه رابطه‌ جنسی یا هر عامل دیگری که توازن عادی واژن را که حاوی باکتری‌هایی که به تمیز کردن واژن و حفظ رطوبت عادی آن کمک می‌کند، اخلال ایجاد می‌کند.

• سوزش و خارش واژن:

عوامل مربوط به رابطه‌ جنسی که ممکن است موجب سوزش و خارش واژن شوند شامل استفاده از کرم‌ها و ژل‌های اسپرم‌کش یا سایر وسایل جلوگیری از بارداری است. همچنین خانم‌های یائسه، که سطح پایین استروژن در بدنشان گاهی موجب خشک شدن رطوبت واژن‌شان می‌شود، رابطه‌ جنسی برایشان ناراحت‌کننده خواهد بود. کرم‌های واژن که بدون نسخه از داروخانه قابل تهیه هستند و می‌توانند رطوبت واژن را حین رابطه‌ جنسی افزایش دهند، برای این مشکل مفید هستند.

•واکنش‌های حساسیتی:

این مشکل که نسبت به عفونت تداول کمتری دارد نیز می‌تواند موجب سوزش و خارش واژن بعد از رابطه‌ جنسی شود. خانم‌ها ممکن است گاهی نسبت به مایع منی مرد آلرژی داشته باشند. تشخیص آلرژی‌های مایع‌ منی بخاطر علائم بسیار شخصی که دارند و ممکن است خانم‌ها با پزشک خود درمیان نگذارند، بسیار دشوار است. بعد از تشخیص عفونت،خانم‌هایی که متوجه می‌شوند دچار آلرژی به مایع‌ منی هستند، ممکن است از همسر خود درخواست کنند که از کاندوم استفاده کند. اگر بعد از استفاده از کاندوم علائم قبلی از بین رفت، احتمالاً مشکل حساسیت بوده است.

خودِ کاندوم نیز ممکن است موجب سوزش و خارش واژن در خانم‌هایی شود که به لاتکس، پلاستیکی که برای ساخت کاندوم‌ها استفاده می‌شود، حساسیت داشته باشند. افرادیکه به لاتکس حساسیت دارند، معمولاً با قرار گرفتن در معرض آن پی به حساسیت خود می‌برند. ازآنجاکه حساسیت به لاتکس مسئله‌ای کاملاً جدی است، که حتی ممکن است علائم کشنده و بسیار پرخطری مثل ایجاد مشکل تنفسی داشته باشد، به خانم‌هایی که این مشکل را دارند توصیه می‌شود از کاندوم‌های بدون لاتکس یا وسایل جلوگیری دیگر استفاده کنند.

منبع: بخش اول : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده / بخش دوم : iranmama.ir

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

علت خشکی واژن و کم شدن ترشحات آن

ترشحات سفید و غلیظ واژن

ترشحات عفونی واژن

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-07-04 07:48:58منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
26570





نظر شما در مورد مطلب علت و درمان خارش واژن چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




مشکلات نامزدی طولانی
مشکلات نامزدی طولانی

اکثر دختر خانم ها روابط خود با جنس مخالف را با مادریا خواهر خود در میان میگذارند
اکثر دختر خانم ها روابط خود با جنس مخالف را با مادریا خواهر خود در میان میگذارند

علت عفونت ادرار در زنان
علت عفونت ادرار در زنان

داروهای موثر در ناتوانی جنسی
داروهای موثر در ناتوانی جنسی

اضطراب اجتماعی چیست
اضطراب اجتماعی چیست

افزایش شوهر کشی
افزایش شوهر کشی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

5700

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266283463

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام