انواع خونریزی واژن

انواع خونریزی در زنان

انوع خونریزیهای زنان،خونریزی واژن

هر دوره، خونريزي چقدر بايد طول بكشد؟


هر دوره خونريزي به‌طور طبيعي 3 تا 7 روز طول مي‌كشد. طولاني شدن خونريزي مي‌تواند نشان‌دهنده بيماري‌هاي جدي باشد. گاهي به ندرت اولين علامت اختلال انعقاد خون به اين شكل بروز مي‌كند كه خونريزي ماهانه قطع نمي‌شود. اختلالات ديگر از جمله بعضي نقايص مجاري تناسلي و بارداري، عفونت‌ها و اختلالات غدد مترشحه داخلي هم مي‌توانند طول دوره را افزايش دهند. در هر صورت اگر يك دوره بيش از 13 روز طول بكشد، وقت آن است كه پزشكتان را ملاقات كنيد



چه مقدار خونريزي در هر پريود طبيعي است؟


معمولا در دو سال اول بعد از شروع قاعدگي تخمك‌گذاري نامنظم است، بنابراين ميزان خونريزي هر دوره نيز ممكن است تغيير كند. ميزان جريان طبيعي خونريزي كمتر از يك چهارم فنجان در هر دوره است كه اين مقدار مي‌تواند 10-15 نوار بهداشتي را كاملا خيس كند. با اين وجود مشكل مي‌توان تخميني زد كه ميزان خون از دست رفته در هر دوره چقدر است. اگر خونريزي شما به حدي شديد باشد كه نوار بهداشتي با قدرت جذب بالا را در كمتر از يكي دو ساعت كاملا غرق در خون كند، توصيه مي‌كنم به پزشك خود مراجعه كنيد. اگر در بيش از يك دوره شما دريافتيد بيرون رفتن بيش از دو ساعت بدون تعويض نوار بهداشتي غير ممكن است، اين خونريزي به قدري شديد است كه نياز به توجه پزشكي دارد.

تهدید به سقط:
با توجه به اینکه 25% از زنان باردار در ماههای اول بارداری درجات مختلفی از لکه بینی یا خونریزی را دارند.. تهدید به سقط یک تشخیص شایع می باشد.خونریزی تهدید به سقط بطور تیپیک کم بوده و از ترشحات قهوه ای تا خونریزی قرمز روشن.. متغیر است و ممکن است در سیر خود در چندین روز تکرار شود



پریود طبیعی:


پریود های طبیعی به طور معمول از اولین روز قائدگی تا اولین روز قاعدگی بعدی 27+ و - 7 روز طول میکشه.. یعنی 20 روزه هم داریم.. 34 روزه هم داریم.. زمان خونریزی بیش از 7 روز طول نمیکشه.. خونریزی بیش از حد با مصرف بیش از 6 نوار بهداشتی یا 10 تامپون در روز و به مدت بیش از 8 روز مشخص میشه ولی باید توجه داشت که دفعات تعویض نوار بهداشتی در بین زن ها بسیار متفاوت است



خون پرده بکارت


معمولا پس از پارگي پرده بکارت خونريزي کم و بيش شديدي ايجاد مي شود.لازم است اين خون را از خون قاعدگي تميز دهيم.خون قاعدگي داراي فيبرينوژن کمتر است، لذا ديرترلخته شده و سلول هاي واژينال در آن بسيار زياد است در حالي که خون حاصل از پرده بکارت سريعتر لخته شده و حاوي مقادير کمي سلول واژينال است.

خانم باردار
اگه خانمی باردار باشه.. مسلما مقدار و زمانی که همیشه پریود میشده که دیگه نمیشه.. بلکه گاهی و در بعضی خانمها( تا 25%) در ماههای اول بارداری درجات مختلفی از لکه بینی یا خونریزی را دارند.. که گاهی شبیه سقط میشه..که باید حتما توسط پزشک از سقط افتراق داده بشه

اگر من در دوران حاملگی با لکه بيني يا خونريزي واژينال مواجه شدم چه كار بايد بكنم؟

حتي اگر به نظر برسد كه خونريزي قطع شده است بلافاصله با دكتر يا ماماي خود تماس بگيريد. اگر چه ممكن است كه خونريزي واژينال يا لكه بيني به دليل يك مسئله جزئي باشد، اما احتمال مسائل جدي نيز وجود دارد.

احتمالا براي رد هر گونه عوارض و اطمينان يافتن از سلامت شما و فرزندتان، انجام معاينه ضروري است. (اگر خونريزي شما ادامه دارد و يا درد شديد به هر شكلي داريد و دسترسي فوري به پزشك خود نداريد، سريعا” به بخش مراقبتهاي فوري (اورژانس) مراجعه كنيد.)
فرق بين لكه بيني و خونريزي چيست؟
لكه بيني خونريزي خفيفي است مشابه آن چيزي كه احتمالا در اوايل يا اواخر قاعدگي مشاهده مي كنيد. رنگ آن مي تواند از صورتي تا قرمز مايل به قهوه اي تغيير كند (رنگ خون خشك شده).



علل لكه بيني چيست؟


به دليل افزايش ميزان جريان خون دهانه رحم و بافت هاي اطراف، شما ممكن است بعد از پاپ اسمير (آزمايش سرطان دهانه رحم)، معاينه داخلي و يا رابطه جنسي لكه بيني داشته باشيد. علل ديگر شامل:

خونريزي مربوط به لانه گزيني: ممكن است شما خونريزي كم و خفيفي مربوط به لانه گزيني كه احتمالا ۱۱ تا ۱۲ روز بعد از باروري اتفاق مي افتد داشته باشيد (نزديك به زماني كه شما متوجه رخ ندادن سيكل قاعدگي مي شويد).

ممكن است كه علت آن لانه گزيني تخم بارور شده در ديواره رحم باشد، پديده اي كه معمولا ۶ روز بعد از قاعدگي اتفاق مي افتد اما نمي توان به طور قطع مطمئن بود كه خونريزي ناشي از لانه گزيني است. خونريزي خيلي خفيف بوده، در عرض ۱ تا ۲ روز تمام شده، و فقط تعداد كمي از زنان حامله اين نوع از لكه بيني را دارند.
سقط خود به خودي يا حاملگي نابجا: لكه بيني مي تواند جز علائم اوليه يك سقط خود به خودي يا حاملگي نابجا باشد به خصوص اگر با درد يا انقباضات ( كرامپ) شكمي همراه باشد. در حدود يك چهارم زنان حامله در اوايل حاملگي خونريزي يا لكه بيني دارند و در حدود نيمي از اين افراد دچار سقط خود به خودي مي شوند.

اما اگر سونوگرافي كه از جنين شما در حدود هفته هاي ۷ تا ۱۱ انجام مي شود نشان دهنده ضربان قلب باشد، شانس ادامه حاملگي شما بيشتر از ۹۰% است.
عفونتها: لكه بيني ممكن است به دلايل غير مرتبط با حاملگي باشد. عفونتهاي واژينال ( مانند عفونتهاي قارچي يا باكتريال) يا عفونتهاي منتقله از راه مقاربت ( مانند تريكومونا، گنوره ، كلاميديا و يا هرپس) ممكن است باعث تحريك و يا التهاب دهانه رحم شوند. دهانه ملتهب رحم، مستعد خونريزي بعد از پاپ اسمير يا رابطه جنسي است.

همچنين ممكن است به دليل وجود پوليپ (يك نوع توده خوش خيم)، شما بعد از پاپ اسمير يا نزديكي جنسي خونريزي يا لكه بيني داشته باشيد.
مشكلات جفت يا زايمان زود رس: در سه ماهه دوم و سوم حاملگي، خونريزي يا لكه بيني مي تواند نشانه يك مشكل جدي مثل جفت سر راهي، جداشدن جفت (كه در اين پديده جفت از رحم جدا مي شود) و سقط خود به خودي ديررس (بين ۱۳ هفتگي و اواسط حاملگي) يا زايمان زودرس (بين نيمه حاملگي و ۳۷ هفتگي) باشد.
زايمان طبيعي: ترشح موكوسي كه بر اثر وجود خون تغيير رنگ يافته بعد از ۳۷ هفتگي به احتمال زياد نشانه جدا شدن يك پلاك موكوسي در اثر نرم و گشاد شدن دهانه رحم و آماده شدن آن براي مراحل زايمان مي باشد.در اين مرحله نيز شما هر لكه بيني و يا خونريزي را بايد به پزشك خود اطلاع دهيد.
علل ناشناخته: در بعضي از موارد علت لكه بيني در نهايت نيز مشخص نمي شود. تنها كاري كه پزشك در اين موقع مي كند تجويز دستورات احتياطي شامل ورزش نكردن، خودداري از نزديكي و خودداري از بلند كردن اشياء سنگين و موارد ديگر است.
توجه: اگر گروه خوني شما Rh منفي است، هر زماني كه شما دچار لكه بيني يا خونريزي از مهبل مي شويد احتياج به تزريق ايمونو گلوبولين Rh داريد (مگر اينكه مطمئن باشيد كه گروه خوني پدر بچه نيز Rh منفي است

منبع : ایران سلامت / دکتر نادر

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

ترشحات سفید و غلیظ واژن

برای کاهش درد قاعدگی چی بخوریم

ترشحات عفونی واژن

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-07-26 07:58:26منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
42957





نظر شما در مورد مطلب انواع خونریزی در زنان چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




خواستگاری که جواب نه می شنود و پرخاشگری می کند
خواستگاری که جواب نه می شنود و پرخاشگری می کند

نکات مهم برای دختران هنگام ازدواج
نکات مهم برای دختران هنگام ازدواج

خودارضائی ( استمناء)و تاثیرات منفی جسمی و روحی آن بر زندگی زناشویی
خودارضائی ( استمناء)و تاثیرات منفی جسمی و روحی آن بر زندگی زناشویی

تاثیر سیگار و مواد مخدر بر باروری مردان
تاثیر سیگار و مواد مخدر بر باروری مردان

5 هزار مشاور و روان شناس تقلبی
5 هزار مشاور و روان شناس تقلبی

مشروط شدن طلاق توافقی
مشروط شدن طلاق توافقی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

10049

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266287812

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام