ویتامین های لازم برای زیبا شدن پوست

برای زیبایی پوست چه کنیم

چگونه پوست زیبا داشته باشیم،،پوست زیبا

محققان دانشگاه کاليفرنيا به ‌تازگي اعلام کرده‌اند زياده‌روي در مصرف مکمل‌هاي ويتامين B12 يا خوراکي‌هاي حاوي اين ويتامين مي‌تواند خطر بروز يا تشديد آکنه را افزايش دهد. با اين حال، پژوهشگران آمريکايي مي‌گويند هنوز براي اعلام قطع مصرف غذاها و مکمل‌هاي حاوي ويتامين ‌B12 در افراد مبتلا به آکنه، خيلي زود است و نياز به تحقيقات گسترده‌تري در اين زمينه وجود دارد تا متوجه شوند تاثير منفي اين ويتامين روي چه بيماراني بيشتر و روي چه بيماراني کمتر است.

ويتامين B12 شمشير دولبه است!

هفته نامه سلامت در ادامه نوشت: دکتر هويينگ لي، سرپرست اين گروه تحقيقاتي، مي‌گويد: «ژن‌هاي مختلفي در بدن همه ما وجود دارد که مي‌توانند به‌‌صورت بالقوه بر بروز آکنه يا پيشگيري از ايجاد آن تاثير داشته باشند. اين ژن‌ها هستند که دارودرماني براي از بين بردن آکنه‌ها را سخت يا ساده مي‌کند و باعث مي‌شود برخي مواد غذايي يا ريزمغذي‌ها، تاثيري مثبت يا منفي در بروز يا پيشگيري از آکنه داشته باشند». مرکز کنترل و پيشگيري از بيماري‌هاي آمريکا هم پس از نشر اين خبر به تمام افراد مبتلا به آکنه توصيه کرده است تا قطعي نشدن علت ابتلا به بيماري خود، خودسرانه B12 را از رژيم غذايي‌شان حذف نکنند چون کمبود اين ويتامين، عوارضي مانند کم‌خوني، مشکلات گوارشي مربوط به هضم غذا، کاهش قدرت حافظه و مشکلات بينايي به دنبال خواهد داشت. دکتر لي و همکارانش با بررسي رابطه بين افزايش سطح ويتامين B12 در خون و تشديد آکنه در برخي بيماران، متوجه شدند اين ويتامين مي‌تواند فعاليت نوعي ميکروب مولد آکنه در پوست به نام «پروپيوني باکتريوم» را افزايش دهد و باعث بروز يا تشديد آکنه شود اما هنوز سوال‌هاي بدون جواب زيادي در اين زمينه وجود دارد و هنوز براي قضاوت زود است.

نقش ويتامين B3 در پيشگيري از سرطان پوست

محققان استراليايي به تمام افراد در قاره‌هاي مختلف توصيه مي‌کنند براي پيشگيري از ابتلا به سرطان پوست، حتما ضدآفتاب بزنند، در ساعت‌هاي اوج تابش نور آفتاب (10 صبح تا 4 عصر) از خانه بيرون نروند و مصرف ويتامين B3 را فراموش نکنند. اين محققان با بررسي بيش از 380 بيمار مبتلا به حداقل 2 نوع سرطان پوست (جز ملانوما) که در طول 5 سال گذشته به سرطان مبتلا شده بودند، متوجه شدند مصرف روزانه يک مکمل ويتامين B3 يا خوراکي‌هاي حاوي آن مي‌تواند حدود 23 درصد شانس ابتلا به ساير انواع سرطان‌هاي پوست (جز ملانوما) را کاهش دهد. آقايان بايد حداقل روزي 16 ميلي‌گرم، خانم‌ها روزي 14، خانم‌هاي شيرده روزي 17 و خانم‌هاي باردار هم روزي 18 ميلي‌گرم ويتامين B3 دريافت کنند.

نقش ويتامين D در بهبود پسوريازيس

يکي از مهم‌ترين عملکردهاي ويتامين D در بدن، کمک به جذب بهتر کلسيم است. اين عملکرد، نه‌تنها براي حفظ سلامت و استحکام استخوان‌ها و عضلاتمان خوب است، بلکه مي‌تواند باعث حفظ سلامت پوست هم بشود. نتايج تحقيقات جديد نشان مي‌دهد دريافت مقادير کافي از ويتامين D در طول روز مي‌تواند به بهبود و تسريع روند درمان پسوريازيس هم کمک کند. مصرف خوراکي‌هاي حاوي اين ويتامين، تزريق D3 يا استفاده از داروهاي موضعي حاوي ويتامين D، تا حد قابل‌قبولي جلوي التهاب‌ و خارش‌هاي پوستي بيماران مبتلا به پسوريازيس را مي‌گيرد. از اين رو، خوردن غلات و لبنيات غني‌شده با ويتامين D به تمام کساني که مبتلا به پسوريازيس هستند، توصيه مي‌شود.

نقش ويتامين C در جوانسازي

اگر همين الان نگاهي به انواع مرطوب‌کننده‌ها و ضدآفتاب‌هاي خود بزنيد، کمتر محصولي را پيدا مي‌کنيد که حاوي ويتامين C نباشد. اما چرا؟ به دو دليل؛ اول اينکه ويتامين C جزو قوي‌ترين آنتي‌اکسيدان‌هاست که مي‌تواند با راديکال‌هاي آزاد مبارزه کند، قدرت سيستم دفاعي بدن را بالا ببرد و جلوي ابتلا به سرطان پوست را هم تاحد قابل‌قبولي بگيرد. دوم اينکه وجود اين ويتامين براي ساخت کلاژن و پيشگيري از پيري و چروکيدگي زودرس پوست، بسيار ضروري است. مصرف خوراکي‌هاي حاوي ويتامين C مي‌تواند تاثير ضدآفتاب در پيشگيري از عوارض اشعه‌هاي UV را دو برابر کند.

نقش ويتامين K در ترميم جوشگاه

نتايج تحقيقات جديد نشان مي‌دهد استفاده از کرم‌هاي موضعي حاوي ويتامين K يا مصرف خوراکي‌هاي حاوي اين ويتامين مي‌تواند باعث پيشگيري از ايجاد جوشگاه‌هاي شديد بعد از عمل‌هاي جراحي يا جراحت‌هاي مختلف در سطح پوست شود. ويتامين K با انعقاد سريع‌تر خون و کمک به بسته شدن سطح زخم باعث پيشگيري از ايجاد جوشگاه عميق مي‌شود. محققان سوئيسي بر اين باورند که اگر کرم‌هاي موضعي حاوي ويتامين‌هاي K، E، C و زينک براي بيماراني که تحت جراحي قرار گرفته‌اند، خانم‌هاي باردار يا آنهايي که دچار زخم‌هاي شديد پوستي شده‌اند، تجويز شود، احتمال اينکه با جوشگاه‌‌هاي آزاردهنده مواجه شوند، بسيار کم خواهد بود.

 

ويتامين‌هايمان را از کجا تامين کنيم؟

منابع ويتامينB3 يا نياسين: اين ويتامين در جگر، شير، لبنيات، تخم‌مرغ، ماهي، گوشت قرمز، ذرت، گندم و در ميوه‌ها و سبزي‌ها در گيلاس، هلو و هويج موجود است. منابع ويتامينD : ويتامين D از ويتامين‌هاي محلول در چربي است و از طريق منابع گياهي مثل غلات و منابع حيواني مثل ماهي ساردين، شير، تخم‌مرغ و نور آفتاب تامين مي‌شود.

 

منابع ويتامينC : از منابع غني از اين ويتامين مي‌توان توت‌فرنگي، کلم‌بروکلي، گريپ‌فروت، گوجه‌فرنگي، انبه، ليمو، گل کلم، سيب‌زميني، هندوانه، اسفناج، کلم، نارنگي، مرکبات و کيوي را نام برد و جگر مهم‌ترين منبع حيواني اين ريزمغذي است. نکته مهم اين است که بدانيم نگهداري طولاني‌مدت در يخچال، پختن، گرماي هوا، نور و دخانيات باعث از بين رفتن اين ويتامين مي‌شود.

منابع ويتامينK : اين ويتامين نيز محلول در چربي است. بخشي از ويتامينK مورد نياز بدن به‌وسيله باکتري‌ها در روده خود انسان ساخته مي‌شود اما علاوه بر آن در مواد غذايي‌اي مثل جعفري، کلم، اسفناج، گل کلم، زرده تخم‌مرغ، کاهو، چاي سبز، گوجه‌فرنگي، مارچوبه، کرفس، لوبيا سبز، شاهي، شلغم، روغن سويا، روغن کبد ماهي و نخود سبز نيز به وفور يافت مي‌شود.

منابع ويتامين B12 : ويتامين B12 يا کوبالامين يک ويتامين حساس و مهم براي بدن است که در منابع حيواني مانند جگر، شير، پنير و تخم مرغ وجود دارد. نکته مهم درباره اين ويتامين اين است که هيچ منبع گياهي‌اي قادر به تامين آن نيست بنابراين کساني که صرفا گياهخوارند پس از مدتي با کم‌خوني ناشي از کمبود اين ويتامين مواجه مي‌شوند

منبع : هفته نامه سلامت

بازنشر : سلامت نیوز

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

چطور پوست زیبا داشته باشیم

بهترین روش زدن موهای زائد

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-08-04 07:50:13منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
19775





نظر شما در مورد مطلب برای زیبایی پوست چه کنیم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




رابطه جنسی قبل از ازدواج
رابطه جنسی قبل از ازدواج

به خاطرترس از لو رفتن رابطه هایی که داشتم خواستگارام را رد می کنم
به خاطرترس از لو رفتن رابطه هایی که داشتم خواستگارام را رد می کنم

عوارض و آسیب خودارضایی در مردان
عوارض و آسیب خودارضایی در مردان

نشانه های ابتلا به سرطان سینه
نشانه های ابتلا به سرطان سینه

انواع دروغ گویی و تشخیص دروغ گفتن افراد
انواع دروغ گویی و تشخیص دروغ گفتن افراد

تاثیر سردی روابط زناشویی در طلاق
تاثیر سردی روابط زناشویی در طلاق










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

10413

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266288176

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام