علت سردرد در دوران قاعدگی-مرجع کامل

علت سردرد در دوران قاعدگی

برخی از سردردهای زنان در دوران قاعدگی آنها رخ می‌دهد که این سردردها نشانه عملکرد رحم و تخمدان آنهاست که بر مغز و اعصاب تاثیر می‌گذارد.

علت اصلی سردرد در دوران قاعدگی

افت هورمون استروژن قبل از شروع قاعدگی در ایجاد سردرد و افزایش حساسیت شما به درد نقش مهمی دارد. سردرد علامت شایع نشانگان پیش از قاعدگی است و ۶۰ درصد از زنان مبتلا به میگرن قبل یا در دوران قاعدگی سردرد را تجربه می کنند. تسکین دهنده های بدون نسخه می تواند سردرد ناشی از دوران قاعدگی را تسکین دهد. شیوه زندگی هم همین طور. خوردن غذاهای سالم، ورزش منظم و کنترل میزان استرس و انجام ورزش های آرامش بخش و خواب کافی نیز در تسکین این سردردها نقش مهمی دارند.

در صورتی که شما به عنوان یک خانم مبتلا به سردرد دوران قاعدگی می شوید، از داروهای ضدالتهاب غیراستروییدی با توصیه پزشک استفاده کنید. گاهی در شروع سردرد این داروها بسیار موثر خواهد بود. گاهی هم پزشک داروهای قوی تری را برای شما تجویز می کند. اگر چرخه قاعدگی تان منظم است بهتر است داروهای پیشگیری از سردرد را چند روز قبل از شروع قاعدگی و در اولین روزهای شروع قاعدگی مصرف کنید. در صورتی که در دوران قاعدگی دچار میگرن شدید، یا قاعدگی شما نامنظم است بهتر است با نظر پزشک خود هر روز از داروهای پیشگیری از سردرد مصرف کنید.

حسین رضایی زاده متخصص طب سنتی درباره بروز سردرد و ارتباط آن با بیماری‌های گوارشی اظهار داشت: سردرد در بسیاری از مواقع به دلیل مشکلات معده است.

به گفته وی، فرد به جای اینکه مرتب مُسکن بخورد که به سیستم گوارش آسیب می‌زند, باید به متخصص گوارش یا متخصصان طب سنتی که در زمینه گوارش کار می‌کنند, مراجعه کند.این متخصص طب سنتی افزود: متخصصان طب سنتی ابتدا مشکل معده این فرد را برطرف می‌کنند و معمولاً بیش از 70 تا 80 درصد موارد سردردشان خوب می‌شود .

رضایی زاده ادامه داد: برخی از سردردهای زنان در دوران قاعدگی آنها رخ می‌دهد که این سردردها نشانه عملکرد رحم و تخمدان آنهاست که بر مغز و اعصاب تاثیر می‌گذارد.

وی عنوان کرد: بنابراین اگر کسی در رحم و تخمدان‌هایش مشکل وجود داشته باشد, ممکن است علائمی از بیماری‌های عصبی را در او مشاهده شود که باید آن بیماری ابتدا برطرف شود تا علائم عصبی‌اش هم درمان شود.

محققان عرصه پزشكی، سردردی را كه هفته پیش از قاعدگی شروع می‌شود و تا دو یا سه روز به آغاز خونریزی ماهانه با شدت و ضعف دیده می‌شود، «سندرم پیش از قاعدگی» نه میگرن قاعدگی میدانند. از نشانه‌های این سندرم بی‌ثباتی خلقی، تغییر در اشتها، احساس خستگی، وجود درد در اطراف سینه و به ویژه پستان است.

غیر از درمان دارویی، برخی پزشكان خواب و استراحت كافی در روزهای نزدیك به آغاز دوره، رعایت بعضی از پرهیزهای غذایی مبتلایان به میگرن معمولی همچون نخوردن اغذیه كنسروی، ترشی، فلفل، پنیر، كافئین، ماهی، میگو و... را طی این دوران، در كاهش اثرات و استفاده از بعضی قرص‌های ضدحاملگی، خالی ماندن معده، حذف وعده‌های غذایی، پرخوری، بی‌نظمی و بی خوابی را در افزایش سردرد یادشده موثر دانسته‌اند، اما افراد متفاوتند و برای درمان یا كاهش اثرات آن باید به پزشك مراجعه كنند و از اقدامات خودسرانه برحذر باشند.

منابع : سایتهای سلامت / تسنیم / جام جم / webmd

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-09-12 07:51:34منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
122400





نظر شما در مورد مطلب علت سردرد در دوران قاعدگی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




اشتباهات در روابط عاطفی
اشتباهات در روابط عاطفی

مشکلات دوران عقد
مشکلات دوران عقد

مردها چه زمانی باید به اورلوژیست مراجعه کنند؟
مردها چه زمانی باید به اورلوژیست مراجعه کنند؟

برای دوقلوزایی چه باید کرد
برای دوقلوزایی چه باید کرد

13 عادت خوبی که در صورت زیاده روی می تواند بد شود
13 عادت خوبی که در صورت زیاده روی می تواند بد شود

چرا خانم های زیبا با مردهای بدقیافه ازدواج می کنند؟
چرا خانم های زیبا با مردهای بدقیافه ازدواج می کنند؟










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

8188

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266471841

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام