داروهای موثر بر میل جنسی

تاثیر انواع داروها بر میل جنسی

The impact of drugs on sexual desire

لیست دارو های موثر بر میل جنسی، چه دارو هایی میل جنسی را کاهش می دهند ؟

اگر مدتی ست که میلی به داشتن رابطه جنسی با همسرتان ندارید و خودتان را به خاطر این مسئله سرزنش می کنید حتما به پزشک مراجعه کنید ولی قبل از آن حتما این مقاله را مطالعه کنید.

متاسفانه بسیاری از افراد عادت دارند به طور خودسرانه دارو مصرف کنند. این افراد اغلب بدون تجویز پزشک و صرفا بر اساس تجارب شخصی خود،  به دنبال مداوای بیماری خود هستند و با توصیه های دوستان و نزدیکان که اغلب آنها افراد غیرمتخصص می باشند، اقدام به خوددرمانی می کنند. اما واقعیت این است که تشخیص بیماری و تجویز دارو مقوله ای پیچیده بوده و عوارض جانبی گسترده ی داروها بخشی از همین پیچیدگی می باشد. چه بسا درمان دارویی یک بیماری که با هدف بهبود در یک ناحیه از بدن انجام می شود ، منجر به بروز عارضه در ناحیه دیگری گردد. پس لازم است که هر دارویی تحت نظر پزشک متخصص آن بیماری و در مدت تعیین شده مصرف شود.

داروهای ضدافسردگی میل جنسی را کاهش می دهند


داروهای مهارکننده ی انتخابی بازجذب سروتونین (سروتونین یک ماده شیمیایی است که کمک می کند پیام های عصبی از یک منطقه مغز به منطقه دیگر بروند) شامل داروهای ضدافسردگی معروف مانند سرترالین (زولوفت) و فلوکستین (پروزاک) هستند که بسیاری از مردم خودسرانه به مصرف آنها می پردازند. این داروها برای درمان اضطراب، افسردگی و دیگر مشکلات اعصاب و روان مصرف می شوند.
این داروها با افزایش سروتونین به بهبود خلق و خوی کمک می کنند، اما باعث کاهش تجمع دوپامین و اپی نفرین در مغز می شوند که در اثر آن، میل جنسی فرد کاهش پیدا می کند.

داروی آنتی هیستامین می تواند روی زندگی جنسی افراد، اثرات نامطلوب بگذارد

قرص های ضدبارداری و کاهش میل جنسی


مصرف قرص های ضدبارداری از سال های 1970 رایج شد و تغییرات عمده ای را در کیفیت زندگی افراد ایجاد نمود. اما این قرص ها باعث تغییر تعادل هورمون های جنسی در خانم ها شده و گاهی اثرات منفی روی میل جنسی آنها می گذارند. اگر بخشی از این عوارض جانبی در شما ایجاد شد، با پزشک خود مشورت کرده و روش های پیشگیری از بارداری غیرهورمونی مانند استفاده از آی یو دی ( I.U.D) را انتخاب کنید. البته روش های دیگری مانند استفاده از کاندوم و غیره نیز وجود دارند که می توانید با مشورت پزشک به کار ببرید.

 

کاهش میل جنسی با مصرف آنتی هیستامین ها


فصل بهار و پاییز برای برخی افراد فصول سختی است، چون سبب بروز علائم آلرژی در آنها می شود. برای کاهش علائم آلرژی، اکثر افراد به سراغ داروهای آنتی هسیتامین می روند. در واقع بسیاری از افراد نیازی به مراجعه به پزشک نمی بینند و خودسرانه به سراغ این داروها می روند. آنتی هیستامین ها باعث باز شدن مجاری تنفسی شده و مشکل احتقان در فصل آلرژی را کاهش می دهند. اما همین داروها می توانند روی زندگی جنسی افراد، اثرات نامطلوب بگذارند. طول مدت اثر آنتی هیستامین های نسل جدید، حدود 12 ساعت است. با این حال بهتر است مراقب مصرف بی رویه و خودسرانه ی این قبیل داروها باشید.

استفاده از  ماری جوانا به عنوان دارو


ماری جوانا به صورت دارو برای بیمارانی که تحت درد شدید و مزمن قرار دارند، تجویز می شود. اما مصرف ماری جوانا باعث کاهش میل جنسی می شود. نتایج بررسی های پزشکی نشان می دهد که مصرف این ماده در افراد باعث بروز مشکلات جنسی و کاهش میل جنسی شده است.

کاهش میل جنسی با مصرف داروهای بزرگی پروستات


بزرگی خوش خیم پروستات یکی از مشکلات رایج بین آقایان است. معمولا برای مقابله با این مشکل داروی پروسکار (فیناستراید) تجویز می شود.این دارو میزان تستوسترون را تحت تاثیر قرار می دهد تا علائم بزرگی پروستات تخفیف پیدا کند. اما همین تاثیر باعث کاهش میل جنسی در آقایان می شود که در برخی موارد تا اختلالات نعوظی نیز پیش می رود. بهتر است فقط تحت نظر پزشک اقدام به مصرف این دارو کنید و در صورت مشاهده ی عوارض آن، مشکل را با پزشک تان در میان بگذارید.

کاهش میل جنسی با مصرف داروهای ضدصرع


داروهایی مانند کاربامازپین (تگرتول) که برای مقابله و جلوگیری از حملات صرع و تشنج مصرف می شوند، باعث نجات جان بسیاری از افراد می گردند. اما با این حال این داروها روی بخش هایی از مغز که مسئول تحریک جنسی هستند، تاثیر منفی می  گذارند. این داروها از طریق مهار کردن احساس لذت مربوط به روابط جنسی می توانند روی کیفیت ارگاسم تاثیر منفی بگذارند. خوشبختانه امروزه نمونه های متعددی از این نوع داروها وجود دارند که با کمترین میزان تاثیر روی میل جنسی می توانند همان اثر ضد صرع را داشته و توسط پزشکان معالج تجویز گردند.

داروهای بتابلوکر میل جنسی را کاهش می دهند


بسیاری از افراد برای پیشگیری  و درمان مشکلات قلبی، کنترل فشار خون و غیره به سمت مصرف بتابلوکرهایی مانند پروپرانولول (پرانول) و متوپرولول (متورال) می روند. متاسفانه داروهای بتابلوکر نیز اثرات نامطلوبی روی میل جنسی می گذارند. علاوه بر این قطره های چشمی حاوی بتابلوکرها مانند تیمولول که برای درمان آب سیاه چشم (گلوکوم) استفاده می شوند نیز باعث کاهش میل جنسی افراد می شوند.
خوشبختانه  انواع مختلفی از داروهای بتابلوکر در بازار وجود دارد. اگر بعد از مصرف این داروها ، عوارض مربوط به این دسته ی دارویی در شما ایجاد شد، می توانید با پزشک خود مشورت کرده و داروهای دیگری از همین دسته را مصرف کنید.

کاهش میل جنسی با مصرف داروهای آرامبخش از گروه بنزودیازپین ها


داروهای آرامبخشی مانند آلپرازولام (زاناکس) که برای درمان استرس و اضطراب شدید تجویز می شوند به طور مستقیم روی میل جنسی افراد تاثیر می گذارند. بنزودیازپین ها گروهی از داروها هستند که با تاثیر روی دستگاه عصبی مرکزی بدن، سبب ایجاد شلی عضلانی می شوند. اما همین داروها علاوه بر ایجاد عوارضی مانند خواب آلودگی، گیجی، دل درد و اختلالات بینایی باعث کاهش میل جنسی نیز می شوند.
افرادی که این داروها را مصرف می کنند، دیگر مانند گذشته میلی به داشتن روابط جنسی ندارند. اگر شما هم بعد از مصرف این داروها دچار چنین عوارضی شدید، حتما با مشورت پزشک ، داروی دیگری را جایگزین نمایید.


منبع: tebyan.net

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

گیاهان موثر برای تقویت میل جنسی

افزایش میل جنسی به روشهای سنتی

راهکارهای افزایش قوای جنسی

داروهای موثر در ناتوانی جنسی

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-10-27 20:29:22منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
20437





نظر شما در مورد مطلب تاثیر انواع داروها بر میل جنسی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




خوب و بد یک نامزدی طولانی
خوب و بد یک نامزدی طولانی

چرا در روابطم با جنس مخالف شکست می خورم
چرا در روابطم با جنس مخالف شکست می خورم

چرا پریود نمیشم
چرا پریود نمیشم

شایع ترین اختلالات جنسی در بانوان
شایع ترین اختلالات جنسی در بانوان

بحران ‌خاموش در بین مردان
بحران ‌خاموش در بین مردان

مردهای غمگین نازنین
مردهای غمگین نازنین










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15484

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266293247

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام