روشهای ساده برای اضافه کردن وزن

روشهای ساده برای افزایش وزن

Simple methods for weight gain

در ادامه توصیه ها و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می دهم که بتوانید در مسیر اضافه کردن وزن از آنها استفاده کنید.

مشکلات کمبود وزن

تئوری های فراوانی وجود دارد که چرا افراد لاغر به صورت طبیعی، چنین بدنی دارند. از ژنتیک تا زودتر سیر شدن ( بعضی افراد سریعتر سیر می شوند، و همین باعث می شود کمتر غذا بخورند ) و کلی نظریه دیگر. جا دارد که اینجا بگویم اگر کسی کمبود وزن دارد به این معنا نیست که دچار اختلالات تغذیه ایست. اگر BMI شخصی کمتر از 18.5 باشد پس از کمبود وزن رنج می برد.


بیشتر سایت هایی که محاسبه ی BMI را ارائه می دهند در ادامه نکاتی برای کاهش وزن می آورند و هیچکدام تشخیص نمی دهند که شاید شخصی کمبود وزن داشته باشد و به دنبال اضافه کردن وزن است. شاید دلیلش در اقلیت بودن افراد لاغر است.
دلیل کمبود وزن هرچه باشد، مردم گاهی اهمیت اضافه کردن وزن برای سلامت چنین افرادی را نادیده می گیرند. اینکه گفته می شود هیچکس نمی تواند به صورت طبیعی لاغر باشد کلیشه است و همین باعث تبعیض برای افراد لاغر شده خطری که سلامت افراد لاغر را تهدید می کنند به همان اندازه یک فرد چاق است. دچار کمبود وزن بودن با تاثیرات منفی روی سلامت همراه است، از جمله کمبود انرژی، کمبود مواد مغذی، سیستم ایمنی ضعیف، پوکی استخوان، و در خانم ها، از دست دادن عملکرد قاعدگی، و مشکلات دوران بارداری.
برای شروع هرگونه برنامه غذایی یا ورزشی، بهتر است ابتدا با یک پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. یک پزشک حتی می تواند کمک کند دیگر مشکلات سلامتی که باعث کمبود وزن شده شناسایی و معالجه شوند، از جمله مشکلات تیروئیدی، انگل یا اختلالات تغذیه ای. من بعد از صحبت با پزشک چنین راهنمایی را از او دریافت کردم، و این راهنما کمک کرد وزن اضافه کنم.


1- برای افزایش وزن دفترچه یادداشت غذایی برای خود داشته باشید

به مدت دو هفته آنچه می خورید و زمان خوردنتان را سازمان دهی کنید، تا بیشتر با عادات غذایی خود آشنا شوید و بتوانید جاهایی را برای اضافه کردن کالری پیدا کنید. ( اگر در تلاش هستید که عادات غذایی خود را تغییر دهید باید صبور باشید چون این کار فرآیندی است زمان بر ) برای دریافت برنامه ای کامل و متعادل می توانید از برنامه به اندام استفاده کنید.


2- اضافه کنید

در ابتدا سعی کنید با روزی 200 کالری اضافی کارتان را شروع کنید، بالا یا پایین بودن این مقدار بسته به نتیجه ای دارد که می خواهید بگیرید.


مقدار متابولیسم پایه یا مقدار کالری که بدنتان روزانه در حالت استراحت می سوزاند را بدانید، این کار کمک می کند بتوانید مقدار کالری مود نظر را طوری تنظیم کنید که منجر به اضافه کردن وزن شود. همین که به این رقم دست پیدا کردید می توانید به مرور کالری مصرفی خود را اضافه کنید و ببینید که بدنتان چگونه جواب می دهد.


3-برای افزایش وزن روی کیفیت تمرکز کنید، نه مقدار

حتی زمانی که تلاش دارید وزن اضافه کنید، تمام روز همبرگر، چیپس و غذای سرخ کرده خوردن برای بدن خوب نیست. به جای این کار از تمام گروه های غذایی مواردی انتخاب کنید که از نظر مواد مغذی غنی هستند. انتخاب درست شامل غلات کامل مانند پاستا سبوس دار، میوه و سبزیجات، آجیل، و پروتئین می شود.


4-برای افزایش وزن دفعات غذا خوردن را بیشتر کنید

و هرگز وعده را جا نندازید! وقتی کالری وعده ها را بالا می برید به سادگی احساس سیری می کنید، تغییر در مقدار غذای دریافتی می تواند باعث بروز مشکلات گوارشی و یا حتی آکنه شود. با اضافه کردن وعده های غذایی کار دستگاه گوارش را ساده کنید، مثلا می توانید 6 تا 7 وعده در روز غذا مصرف کنید.


5-برای افزایش وزن هوشمندانه میان وعده انتخاب کنید

میان وعده کمک می کند در وعده های اصلی خوردن زیاد اذیتتان نکند. موارد سرشار از کالری مانند آجیل، پنیر، میوه خشک، ماست و میوه، و کراکر های سبوس دار به همراه کره بادام زمینی و حموس استفاده کنید. اگر مدتی از خانه دور می شوید میان وعده هایی را با خود به همراه ببرید که بشود استفاده کرد.


6-برای افزایش وزن قبل از رفتن به رختخواب غذا میل کنید

بسیاری از ترمیم ها و تجدید هایی که بدن برای خود انجام می دهد زمانی است که در خواب هستیم، پس خوردن غذا قبل از خوابیدن مواد مغذی مورد نیاز برای انجام کار را به بدن می رساند. میوه، سبزیجات، گوشت بدون چربی یا پنیر گزینه های مناسبی هستند.


7-برای افزایش وزن بنوشید

به جای نوشابه رژیمی و دیگر نوشیدنی های کم کالری، دیگر نوشیدنی های پرکالری مانند اسموتی و آب میوه های سالم را انتخاب کنید.این نوشیدنی ها را بین وعده های اصلی استفاده کنید چون استفاده این موارد کنار وعده ی اصلی باعث می شود زود سیر شوید و مقدار زیادی کالری را از دست بدهید.


8-برای افزایش وزن روتین ورزشی خود را تنظیم کنید

به جای فعالیت هایی که ضربان قلبتان را بالا می برد روی تمرینات قدرتی تمرکز کنید. تمرینات قدرتی به رشد عضلانی و در نهایت اضافه شدن وزن کمک می کند. اما فراموش نکنید که باید پروتئین استفاده کنید (منابع پروتئین خوب عبارتند از، گوشت مرغ، تخم مرغ، لوبیاها، عدس و کره بادام زمینی ) این میان وعده پروتئینی را 45 دقیقه بعد از ورزش استفاده کنید تا سریع ریکاوری شوید.


9-برای افزایش وزن اهداف قابل دسترس تعیین کنید

به خاطر داشته باشید که باید صبور بود، درست مانند کاهش وزن، اضافه کردن وزن نیز زمان بر خواهد بود و حتی شاید زمان بیشتری از کاهش وزن بخواهد. اضافه کردن وزن شاید چند سال طول بکشد پس اگر می بینید که خیلی سریع وزن اضافه نمی کنید امیدتان را از دست ندهید. متناسب با برنامه ای که در پیش گرفته اید برای خود هدف تعیین کنید و مواظب باشید اهداف غیر قابل دسترس نباشند چون از دست دادن روحیه برابر است با شکست. وقتی بتوانید به اهداف برسید امیدتان به موفقیت نیز بیشتر خواهد شد و همان انگیزه اولیه برای اضافه کردن وزن و رسیدن به حالت طبیعی حفظ می شود.


10-برای افزایش وزن کمک بگیرید

داشتن سیستم حمایتی قدرتمند در طول فرآیند اضافه کردن وزن بسیار مهم است. این حمایت هم به رژیم گیرنده کمک می کند وزن مورد نیاز را اضافه کند و هم از نظر احساسی او را تامین می کند. یکی از راه هایی که به انگیزه کمک می کند این است که جلوی آینه بایستید و بدن جدیدی که خواهید داشت را به ذهن بیاورید.


11-برای افزایش وزن خوب لباس بپوشید

داشتن احساس خوب درباره ظاهر خود را کنار نگذارید. با خود مهربان باشید و لباس هایی به تن کنید که احساس خوبی به شما می دهند، مهم نیست چه وزنی دارید

منبع : سایت دکتر کرمانی

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

نمودار بررسی وضعیت تناسب اندام

تاثیر اضافه وزن و چاقی بر بارداری

تفاوت ارگاسم در زنان چاق و لاغر

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-11-28 20:05:52منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
6513





نظر شما در مورد مطلب روشهای ساده برای افزایش وزن چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ازدواج در سن بالا و نگرانیهای جنسی
ازدواج در سن بالا و نگرانیهای جنسی

خواستگار معتاد قول داده بعد از ازدواج ترک می کند
خواستگار معتاد قول داده بعد از ازدواج ترک می کند

چطور بفهمیم بیماری مقاربتی داریم
چطور بفهمیم بیماری مقاربتی داریم

دلایل زیاد شدن عمل زیبایی واژن
دلایل زیاد شدن عمل زیبایی واژن

چطور به دیگران نه بگوییم
چطور به دیگران نه بگوییم

خیانتهای مجازی و اینترنتی
خیانتهای مجازی و اینترنتی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

14527

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266292290

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام