علت و درمان اختلالات جنسی در مردان

علت و درمان اختلالات جنسی در مردان

ریشه های اختلالات جنسی در مردان و درمان اختلالات جنسی مردان

زمینه‌های مشترک اختلالات جنسی

میل به رابطه‌زناشویی گرچه یک پدیده غریزی است و بین تمام افراد مشترک است، اما به دلایل مختلف شدت و ضعف آن در هر فردی متفاوت است. بی‌میلی جنسی و اختلالاتی نظیر نعوظ و زودانزالی زمینه‌های مشترکی دارند و همه از ضعف عمومی بدن، ضعف قوای جنسی، ضعف اعضای حیاتی بدن و سوءمزاج‌ها نشأت می‌گیرند. به‌عبارت دیگر بی‌میلی جنسی به‌طور خاص تحت‌تاثیر این علت‌ها ایجاد می‌شود، اما سایر اختلالات هم می‌توانند از همین علت‌ها ناشی شوند.

ضعف عمومی بدن

افرادی که اغلب احساس ضعف و سستی و بی‌حالی دارند دچار ضعف عمومی هستند. آنها نباید هر غذایی را بخورند و تنها غذاهایی که مقوی هستند برای‌شان در اولویت قرار می‌گیرد. استفاده از گوشت بره، جوجه مرغ، کبک، عصاره گوشت و نخودآبی که با پیاز فراوان تهیه شده باشد، مربای شقاقل، زنجبیل، نارگیل، تخم‌مرغ، شیربرنج و هریره بادام برای کسانی که دچار ضعف عمومی هستند، لازم و ضروری است. مصرف روزانه و مستمر از این خوراکی‌ها ضعف را از بین می‌برد و بنیه فرد را قوی می‌کند.

ضعف قوای جنسی

قوه باه یا اشتهای جماع اسامی مختلف قوای جنسی در طب سنتی هستند که در هر کسی شدت و ضعف می‌گیرد. کسانی که قوای جنسی ضعیفی دارند باید هر چه سریع‌تر درمان را شروع کنند. بخشی از درمان به تدابیر تغذیه‌ای مربوط می‌شود. در طب سنتی گفته می‌شود این قبیل افراد باید از غذاهای «مبهوی» یا تقویت‌کننده رابطه‌زناشویی مصرف کنند که قدرت تغذیه بالا و طبع گرمی دارند.

ضعف اعضای رئیسه

در اصطلاح طب سنتی به اندام‌هایی که نقش حیاتی دارند، اعضای رئیسه یا اندام‌های شریف گفته می‌شود. زندگی همه انسان‌ها به عملکرد قلب، مغز و کبد بستگی دارد. در مردها بیضه‌ها هم جزء اعضای رئیسه به‌شمار می‌آیند.

ضعف قلب: افرادی که در تنفس دچار مشکل هستند یا دچار تنگی نفس هستند و احساس کسالت دارند، از ناحیه قلب ضعیف هستند. به این قبیل اشخاص توصیه می‌شود از خوراکی‌های مقوی قلب استفاده کنند تا سلامت‌شان را به‌دست آورند. سیب، آب سیب، به، انار، انگور، گلاب، عرق بیدمشک، عرق بهارنارنج، عرق نسترن، شربت سکنجبین، زعفران و تخم‌مرغ غذاهای مقوی قلب هستند.

ضعف مغز: کسانی که دچار ضعف مغز یا دماغ هستند حرکات‌شان به کندی انجام می‌شود. خوراکی‌هایی که مصرف‌شان می‌تواند حال این قبیل افراد را بهبود بخشد، شامل موارد زیر است: بادام پوست گرفته، پختن گوشت پرندگان با نخود و زعفران، تخم‌مرغ، مصرف دارچین و میخک، عصاره گوشت، دمنوش‌هایی مانند دمنوش بابونه، بادرنجبویه، میوه و سبزیجاتی نظیر انگور، سیب، به، مویز، ریحان و گلاب.

ضعف کبد: در طب سنتی کبد، محل اجتماع اخلاط چهارگانه و عضوی است که در تامین تندرستی نقش مهمی ایفا می‌کند. اختلال در کبد باعث ابتلا به سوء‌مزاج‌ها می‌شود. کسانی که دچار ضعف کبدی هستند، معمولا دچار مشکل در رابطه‌جنسی هستند. برای این افراد مصرف غذاهای مقوی کبد راه چاره است. پسته، بادام، فندق، مویز، کاسنی، آب سیب، آب انار، سکنجبین و گوشت‌های سریع‌الهضم پرندگان و گوسفند باعث تقویت کبد می‌شود.

ضعف بیضه: اگر بیضه‌ها دچار سوءمزاج شوند، عملکرد طبیعی‌شان مختل می‌شود و بر میل جنسی و سایر اختلالات هم تاثیر می‌گذارد. سوءمزاج گرم و تر باعث پرمیلی جنسی می‌شود ولی ضرری به فرد نمی‌رساند، اما در سوءمزاج‌های گرم و خشک با اینکه میل جنسی زیاد است اما رابطه‌زناشویی مکرر به سلامت آسیب می‌رساند، بنابراین مصرف غذاهایی که طبع سردی دارند، توصیه‌می‌شود.

علاوه بر انواع ضعف‌هایی که برشمرده شد، سوء‌مزاج‌های مختلف هم در بروز اختلالات جنسی نقش تعیین‌کننده‌ای دارند. سوء‌مزاج زمانی به‌وجود می‌آید که تعادل به هم می‌خورد و در یک مزاج افراط پیش می‌آید.

غلبه سوءمزاج خشک

برای تشخیص اینکه کسی دچار سوءمزاج شده است، باید به نشانه‌ها توجه کرد. اگر مایع منی غلیظ و فشرده باشد و به سختی خارج شود یعنی این فرد سوءمزاج خشک دارد و در صورت مقاربت زیاد سلامتش آسیب می‌بیند. چنین افرادی در برنامه غذایی‌شان باید از غذاهای تر بیشتر استفاده کنند. خوردن شیر، شیر با ترنجبین، فرنی، سوپ، آب‌گوشت و آبمیوه‌ها در این مورد موثر واقع می‌شود.

غلبه سوء‌مزاج سرد

در مبتلایان به سوء‌مزاج سرد مایع منی غلیظ است و به سختی خارج می‌شود، حرکت منی به‌دلیل کمبود حرارت کند است، نعوظ بعد از دخول کامل می‌شود و رنگ ادرار به سفیدی می‌زند. مصرف غذاهایی که طبیعت گرم دارند، این نوع از سوءمزاج را بهبود می‌بخشند مانند پسته، بادام، دارچین، زعفران، تخم هویج، تخم‌شاهی، تخم زنجبیل، نخود پخته، گوشت گنجشک، نارگیل، چلغوزه و مربای هویج. از طرفی دیگر یکسری خوراکی‌ها که طبع سرد دارند، نباید مصرف شوند مثل ماست و دوغ ترش.

سوءمزاج گرم

افرادی که دچار سوءمزاج گرم هستند، میل جنسی زیادی دارند، مایع منی‌شان غلیظ است، رنگ مایع منی در آنها به زردی تمایل دارد و خروج آن با کمی احساس سوزش همراه است، بیضه‌هایی بزرگ با عروق برآمده دارند و سرعت انزال‌شان بالاست. چنین افرادی باید نوشیدنی‌هایی با طبع سرد بنوشند مثل سکنجبین، شربت لیمو، شیر و دوغ شیرین. همچنین خوردن انار، رب انار، خیار، خرفه، زرشک، آلو، آش غوره و برنج برای‌شان مفید است.

سوءمزاج تر

کسانی که دچار این نوع سوءمزاج هستند، مایع منی‌شان رقیق و زیاد است و رنگ مایع منی به سفیدی می‌زند. اینها بهتر است غذاهای با طبع گرم و خشک میل کنند. گوشت گنجشک، غذاها با روش پخت کبابی، ادویه‌هایی نظیر دارچین، میخک، هل، آویشن، شوید، موز، گردو، تخم‌مرغ، مربای شقاقل، مربای زنجبیل، میگو، گوشت کبوتر، شاهی، سیر و زیره باعث بهبود سوء‌مزاج تر می‌شود. علاوه بر اینکه غذاهای با طبع تر مانند ماءالشعیر، خیار، ماست و دوغ به هیچ‌عنوان برای مبتلایان به سوءمزاج تر مناسب نیست.

اختلال زودانزالی

یکی از اختلالات شایع جنسی در مردان زودانزالی است. در طب سنتی برای زودانزالی سه علت عمده را برمی‌شمارند:

1. غلبه‌ سوءمزاج سرد و تر (طی این مشکل، قوه نگهدارنده بسیار ضعیف عمل می‌کند)

2. غلبه سوءمزاج گرم و تر (در افراد مبتلا به این سوء‌مزاج رابطه‌زناشویی مکرر اشکالی ایجاد نمی‌کند)

3. ضعف اعضای رئیسه

تدابیر تغذیه‌ای برای هر کدام از این ضعف‌ها و سوء‌مزاج‌ها قبلا توضیح داده شده، بنابراین کسی که دچار زودانزالی است باید توصیه‌های تغذیه‌ای این موارد را رعایت کند تا بهبود پیدا کند.

اختلال نعوظ

ورود خون به درون عروق آلت باعث طویل و ضخیم شدن آن می‌شود. وقتی این حالت ایجاد نمی‌شود، درواقع اختلالی در کار هست. در اغلب موارد اختلال نعوظ بر اثر سه علت عمده به‌وجود می‌آید:

1. ضعف و لاغری بدن؛ مصرف مواد غذایی با ارزش غذایی بالا به این افراد توصیه می‌شود.

2. ترک جماع؛ ترک جماع ولو برای مدتی کوتاه می‌تواند باعث ضعف و سستی آلت شود. در این شرایط خوردن نخود، شلغم، پیاز، زنجبیل و دارچین می‌تواند به بهبود شرایط کمک کند.

3. سستی عصب آلت تناسلی؛ غلبه خلط بلغم در آلت باعث ایجاد سستی می‌شود. مصرف غذاهای با طبیعت گرم و نفاخ در درمان این مشکل موثر است. خوراکی‌هایی مثل پیاز، نخود، شلغم، زنجبیل و باقلا.

با این خوراکی‌ها شوهرتان را مردتر کنید

بی‌میلی جنسی ژنتیک است؟

بعضی بی‌میلی‌های جنسی می‌تواند ژنتیک باشد. یعنی هورمون‌های مردانه از بدو تولد از حد متعادل کمتر هستند. اما نوع دیگری از بی‌میلی بعدا به‌وجود می‌آید که با اصلاح روش‌های تغذیه‌ای و سبک زندگی راحت تر بهبود می‌یابد. اما نباید از نظر دور داشت که این مشکل تنها از ضعف قوای جنسی نشأت نمی‌گیرد و مسائل روانی هم بر آن تاثیر مستقیمی می‌گذارد. اعراض نفسانی شامل استرس، غم، احساس ترس و... می‌تواند باعث کاهش تمایل فرد به برقراری رابطه‌زناشویی شود.

مصرف موادمخدر باعث افزایش میل جنسی می‌شود؟

بعضی در پی این تصور باطل و غلط که «مصرف موادمخدر می‌تواند میل جنسی را افزایش دهد» خود را گرفتار اعتیاد می‌کنند. غافل از اینکه مواد افیونی نه تنها چنین کارکردی ندارند و میل جنسی را بیشتر نمی‌کنند بلکه بالعکس اختلال نعوظ میان معتادان بسیار شایع است تا آنجا که برای درمان این مشکل ابتدا باید اعتیادشان را به‌طور کامل ترک کنند سپس با استفاده از یکسری تدابیر تغذیه‌ای سلامت‌شان را بازیابند

منبع : سلامت نیوز

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

درمان انزال زودرس

اختلال نعوظ در مردان

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-12-21 20:19:19منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
13081





نظر شما در مورد مطلب علت و درمان اختلالات جنسی در مردان چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ازدواج با فردی که تالاسمی دارد
ازدواج با فردی که تالاسمی دارد

نحوه و سوالات جنسی در دوره شناخت
نحوه و سوالات جنسی در دوره شناخت

تاثیر تیروئید برقاعدگی ومیل جنسی
تاثیر تیروئید برقاعدگی ومیل جنسی

چه نوشیدنی برای گروه خونی شما مناسب است
چه نوشیدنی برای گروه خونی شما مناسب است

چاق ها زودتر افسرده می شوند یا لاغرها
چاق ها زودتر افسرده می شوند یا لاغرها

بالا بودن تعداد دختران مجرد در سن ازدواج نسبت به تعداد پسران
بالا بودن تعداد دختران مجرد در سن ازدواج نسبت به تعداد پسران










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

11152

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266288915

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام