زود انزالی رایج ترین مشکل جنسی در مردان

رایج ترین دغدغه جنسی در مردان

رایج ترین مشکل جنسی در مردان ،برای مردان گاهی پیش می آید که سریعتر از آنچه که همسرشان و یا خودشان انتظار داشـته باشند انزال کنند، اما این به معنای ابتلای آنها به انزال زودرس نیست.
انزال زودرس یک مشکل بلند مدت و تکرار شونده در اعمال کنترل بر انزال است به این شکل که انزال زودتر از زمانی که حتی خود مرد مایل است (قبل از دخول، یا در حین دخول و یا بلافاصله بعد از آن) اتفاق می افتد و سبب می شود که او در کوتاه ترین زمان به ارگاسم برسد.  این مشکل، در بین مردان بسیار شایع است و در صورت توجه و رسیدگی، خیلی خوب به درمان پاسخ می دهد.

علل آن چیست؟


علت دقیق آن هنوز مشخص نشده است. در گذشته تصور می شد که این مسئله مشکلی کاملاً روانشناختی است اما در حال حاضر آن را شامل تعامل پیچیده ای از ترکیب عوامل روانی و جسمانی می دانند.


عوامل روانی


این احتمال وجود دارد که تجربه های جنسی زودهنگام و کم آگاهانه الگویی از رفتارهای جنسی را ایجاد کنند که تغییر آنها دشوار باشد. برای مثال موقعیت هایی که فرد به خاطر بی تجربه گی جنسی، تازگی رابطه، احساس گناه و یا ترس از رو شدن دستش برای دیگران به رابطه اش سرعت می دهد، می توانند تا حدی در شکل گیری این مشکل موثر باشد. مردهایی هم که مشکل نعوظ دارند در انزال مسائلی نشان می دهند. همچنین اگر مردی اضطراب داشته باشد و یا با همسرش مشکل ارتباطی داشته باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که به انزال زودرس مبتلا شود.

عوامل جسمانی


بعضی مسائل جسمانی هم می توانند در این مشکل تأثیر داشته باشند، عبارتند از:
-غیر طبیعی بودن سطح هورمونها
-غیر طبیعی بودن سطح مواد شیمیایی خاصی که در مغز تولید می شوند
- فعالیت بازتابی غیر طبیعی سیستم انزالی بدن
- مشکلات خاص غده تیروئید
- التهاب و عفونت پروستات و پیشابراه
- وراثت
- در موارد نادر تر آسیب در اثر جراحی یا ضربه به عصب اندام تناسلی
- دیابت
- ام.اس
- مصرف الکل.


تأثیر در زندگی فردی و زناشویی مردان


این مشکل باعث می شود که مرد احساس شرم و اضطراب کند و درباره رابطه و عملکرد جنسی اش دچار دستپاچگی شود. همچنین ممکن است به حساس بودن خودش نسبت به همسرش تردید کند و فکر کند که همسرش او را شوهری سرد، بی احساس و طرد کننده می داند. با اینکه اضطرابِ خود مرد درباره آثار انزال زودرسش بیش از اضطراب واقعی زن درباره این موضوع است اما در هر حال این مسئله ممکن است باعث کاهش صمیمیت و افزایش مشکلات ارتباطی زوجین شود.

برای مردان گاهی پیش می آید که سریعتر از آنچه که همسرشان و یا خودشان انتظار داشـته باشند انزال کنند، اما این به معنای ابتلای آنها به انزال زودرس نیست

آیا قابل درمان است؟


انزال زودرس با روشهای روانشناختی و پزشکی به خوبی درمان می شود. چند مورد از موثرترین راهکارها در ادامه آورده شده اند:


کنترل بر بازتاب های سیستم انزالی


از همسرتان بخواهید به طور منظم به تحریک دستی یا عضوی آلت شما بپردازد تا شما به سطحی از حساسیت و تحریک برسید. می توانید از او بخواهید این کار را هم با دست خشک انجام دهد و هم با دست خیس، تا شما به احساسهای متنوع عادت کنید. وقتی همسرتان به تحریک شما می پردازد از او بخواهید تا وقتی به این کار ادامه دهد که شما احساس کنید به انزال نزدیک شده اید. در این زمان از او بخواهید تا دست از تحریک شما بردارد. بعد از چند دقیقه دوباره این کار را تکرار کنید. از همسرتان بخواهید این کار را سه تا چهار بار در روز انجام دهد. این تمرین به شما کمک می کند تا بتوانید حساسیت ارگاسمی تان را کم کنید.


استفاده از نرمش های کِگِل برای تأخیر انداختن


کگل مجموعه ای از نرمشها است و به شما کمک می کند تا عضلات تحتانی لگن تان را قوی تر کرده و بر انزال تان کنترل بیشتری داشته باشید.


استفاده از کاندوم های مرغوب و ضخیم


کاندومهای ضخیم حساسیت شما را در حین دخول کاهش داده و به حل مشکل انزال زودرس تان کمک می نمایند.

دوره تحریک ناپذیری تان را بشناسید


دوره تحریک ناپذیری دوره ای است که بعد از انزال رخ می دهد و باعث می شود آلت شما به طور موقت به تحریک پاسخ ندهد. برای شناسایی دوره تحریک ناپذیری تان ببینید چقدر طول می کشد تا بعد از انزال به نعوظ دست یابید؟ و چقدر در این حالت باقی می مانید؟ بسیاری از مردان در طی نعوظ دوم حساسیت کمتری را تجربه می کنند به همین دلیل مفید خواهد بود اگر انزال بکنید، سپس تغییر وضعیت بدهید و وقتی نعوظ تان برگشت، از نعوظ دوم برای یک دخول طولانی و مطلوب استفاده کنید. ممکن است همسر شما از این کار زیاد استقبال نکند اما طبق تجربه برای حل مشکل مفید خواهد بود.


استفاده از روان سازها


استفاده از روان سازها به کاهش اصطکاک بدنی شما در حین رابطه کمک کرده و باعث طولانی تر شدن زمان رابطه تان می شود. البته بهتر است از روان سازهایی استفاده کنید که قبلاً نظر پزشک تان را درباره آنها پرسیده اید.

یک برنامه منظم


اگر در طی 24 ساعت با همسرتان رابطه نداشته باشید در رابطه بعدی سریعتر انزال خواهید داشت. اما اگر مثلاً صبح ها توسط همسرتان با دست تحریک شوید می توانید در رابطه های آلتی عصرگاهی تان بیشتر باقی بمانید چون در 24 ساعت گذشته یک تجربه ارگاسم داشته اید.


آرامش جایگزین عجله


گاهی پیش نوازش بیشتر، مشکل شما را کمتر می کند چون به شما کمک می کند اضطراب کمتری داشته باشید و در حین رابطه آرامش را جایگزین عجله نمایید.

گاهی پیش نوازش به شما کمک می کند اضطراب کمتری داشته باشید و در حین رابطه آرامش را جایگزین عجله نمایید


درمان بیماریهای جسمانی


ضمن درمان بیماریهای جسمانی تان، در مورد مصرف گروهی از داروهای ضد افسردگی که در کاهش مشکل انزال زودرس مفید هستند با پزشک تان صحبت کنید. این گروه از داروها اگر توسط پزشک برای شما تجویز شوند می توانند به کند شدن حساسیت ارگاسمی شما و در نتیجه درمان شما کمک کنند.


استفاده از تکنیک فشردن


وقتی در حال دخول هستید و احساس می کنید به انزال نزدیک شده اید، عقب بکشید و سر آلت تان را بفشارید. این کار در کاهش حساسیت شما نسبت به ارگاسم موثر است. وقتی احساس می کنید حساسیتتان کم شده است دوباره عمل دخول را انجام دهید.


آیا رابطه تان کیفیت دارد؟
رابطه با همسرتان را بررسی کنید. ببینید تا چه اندازه به اهداف و علایق تان در رابطه رسیده اید. به یاد داشته باشید در هر مرحله ای از مشکل، درمان و کمک گرفتن از یک درمانگر جنسی کارآزموده برای شما مفید خواهد بود.

منابع:

انجمن اورولوژی امریکا

کتاب خلاصه روانپزشکی، دکتر نصرت الله پورافکاری، جلد دوم

کتاب آسیب شناسی روانی، روزنهان و سلیگمن، ترجمه یحیی سید محمدی، جلد دوم

سایت تبیان

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

درمان انزال زودرس

افزایش مدت زمان انزال

چه زمانی انزال زودرس طبیعی است

دلایل مشکلات جنسی در مردان

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2016-01-09 20:11:32منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
20954





نظر شما در مورد مطلب رایج ترین دغدغه جنسی در مردان چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




دودلی در مورد ازدواج با کسی که با او رابطه داریم
دودلی در مورد ازدواج با کسی که با او رابطه داریم

چگونه در مقابل پیشنهاد روابط  جنسی نه بگوئید
چگونه در مقابل پیشنهاد روابط جنسی نه بگوئید

عوارض خود ارضایی دختران
عوارض خود ارضایی دختران

آزمایشهای ضروری قبل از بارداری
آزمایشهای ضروری قبل از بارداری

تاثیر موسیقی دیس لاو بر خودکشی شنوندگان آن
تاثیر موسیقی دیس لاو بر خودکشی شنوندگان آن

خاطرات خنده دار خانم ها
خاطرات خنده دار خانم ها










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

10159

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266287922

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام