چطور رابطه جنسی را ایمن کنیم

چطور رابطه جنسی ایمنی داشته باشیم

چطور رابطه جنسی را ایمن کنیم

How to have safe sex

رابطه جنسی ایمن،رفتار جنسی ایمن به معنی استفاده منظم، صحیح و مداوم از کاندوم در تمامی ارتباطات جنسی است. آموزش ارتباط جنسی ایمن از اهمیت بسزایی برخوردار است. اگر کاندوم همیشه و درست استفاده شود اثربخشی بالایی در پیشگیری از ابتلا به اچ آی وی/ایدز، بیماریهای قابل انتقال از طریق تماس جنسی و بارداری دارد.

همواره باید تاکید شود که استفاده از کاندوم در افراد مبتلا به اچ آی وی، صرفاً به منظور محافظت دیگران نیست، بلکه استفاده از آن مانع ورود عوامل جدید بیماری زا به بدن فرد مبتلا نیز شده و در نتیجه از ابتلا به سایر انواع اچ آی وی (انتقال مجدد اچ آی وی=Super infection) و نیز سایر عفونتهای آمیزشی پیشگیری خواهد شد. خطر انتقال مجدد در بین زوجین به ویژه در زوج هایی که هر دو مبتلا به اچ آی وی هستند همواره مطرح است، به همین دلیل توصیه میشود تا این زوجین نیز در تمامی ارتباطات جنسی از کاندوم استفاده کنند.

نکته مهم در رابطه جنسی ایمن


نکته ای که باید به آن توجه ویژه ای شود این است که مصرف مواد محرک آمفتامینی و مت آمفتامینی (شیشه) باعث افزایش دفعات رفتارهای جنسی اجبارگونه و تکانشی می شود، بنابراین آموزش استفاده از کاندوم در کلیه مصرف کنندگان مواد محرک الزامی است. خویشتنداری و اجتناب از برقراری ارتباط جنسی قبل از ازدواج و وفاداری به همسر تنها راهی است که قطعا و ۱۰۰ درصد مانع از انتقال جنسی اچ ای وی و سایر عفونتهای آمیزشی می شود. لذا در صورت برقراری روابط جنسی توصیه میشود تا اصول رفتار جنسی ایمن رعایت شود.

رفتار جنسی ایمن به معنی استفاده منظم، صحیح و مداوم از کاندوم در تمامی ارتباطات جنسی است. آموزش ارتباط جنسی ایمن از اهمیت بسزایی برخوردار است. اگر کاندوم همیشه و درست استفاده شود اثربخشی بالایی در پیشگیری از ابتلا به اچ آی وی/ایدز، بیماریهای قابل انتقال از طریق تماس جنسی و بارداری دارد.

کاندوم تنها وسیله پیشگیری از بارداری است که همزمان از انتقال اچ آی وی و عفونتهای آمیزشی نیز جلوگیری می کند. این وسیله در دو نوع کاندوم زنانه و کاندوم مردانه موجود است. استفاده از این روش مستلزم دقت و علاقه مندی مصرف کننده است. در صورت استفاده صحیح و مرتب، بسیار مؤثر و بی ضرر خواهد بود. در بسیاری از کشورها این وسیله مورد قبول زنان و مردان است.

منبع : مرکز ملی پیشگیری از ایدز
بازنشر : سلامت نیوز
این مطلب در تاریخ 2016-03-15 19:57:36منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
6718





نظر شما در مورد مطلب چطور رابطه جنسی را ایمن کنیم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




تو چرا ازدواج نمی کنی
تو چرا ازدواج نمی کنی

روشهای شناخت قبل از ازدواج
روشهای شناخت قبل از ازدواج

رابطه دوچرخه سوای و ناتوانی جنسی
رابطه دوچرخه سوای و ناتوانی جنسی

نکات مهم در مورد رابطه جنسی مقعدی
نکات مهم در مورد رابطه جنسی مقعدی

علت و درمان افسردگی فصلی
علت و درمان افسردگی فصلی

کشتن همسر برای ازدواج با یک دختر
کشتن همسر برای ازدواج با یک دختر










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

9327

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266287090

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام