عفونت زنانه قابل سرایت به همسر

عفونت زنانه قابل سرایت به همسر

با مطالعاتی که امروزه انجام شده است 90-95% سرطان دهانه رحم به علت ویروسی است که در بروز تبخال دخالت دارد به این دلیل پزشکان خانم هایی را که دچار این عارضه می شوند ضمن تجویز داروی مناسب به آنها هشدار داده می شود که امکان دارد این تبخال باز هم عود کند چون ویروس ها گاهی اوقات که دفاع بدن ضعیف می شود با وجودی که درمان شده اند ممکن است دوباره عود پیدا کند .

بنابراین به خانم ها توصیه می شود که خیلی از خود مراقبت کنند و آزمایش پیشگیری از بروز سرطان دهانه رحم ، آزمایش سلول شناسی که به آن «پاپ اسمیر» یا «پاپا نیکولا» می گویند را سالی یکبار انجام دهند که اگر این آزمایش زمانی گرایش غیر طبیعی پیدا کرد باید کارهای تشخیصی و تکمیل تری مثل «کولپوسکوپی » و «تکه برداری از دهانه رحم» برای این افراد انجام شود.

خارش ، ترشح ، بوی بد و ضایعاتی مانند سرخک که بعضی از آنها حاوی مایعی به اندازه عدس و بعضی از آنها ترکیده و دلمه بسته به عبارتی دیگر مانند تب خال کنارلب هستند از علائم ای عارضه به شمار می روند.

این متخصص زنان و زایمان درباره انتقال این بیماری گفت : این ویروس که باعث بروز تبخال است HPV نام دارد، تنها ازطریق تماس جنسی منتقل می شود در نتیجه درمان یک نفره کافی نیست و زنان باید شریک زندگی خود را هم تحت درمان قرار بدهند زیرا او هم حامل ویروس تبخال است و گاهی اوقات ممکن است هیچگونه علامتی نداشته باشد ولی در تماس های بعدی عفونت را انتقال دهد .

این استاد دانشگاه متذکر شد: امروزه جدا از آزمایش «پاپا نیکلا ، PAPANICOLAOU » که از بابت ترشح دهانه رحم بررسی سلول های غیر طبیعی انجام می شود یک آزمایش مکمل دیگرهم با نام «اسمیر» محلول در آب ،که آن دقت اش خیلی بیشتر است نیز انجام می شود ، پس اگر خانمی آزمایش «پاپ اسمیر، PAPSMEAR» انجام داد و جواب آزمایش منفی نبود یعنی دو پهلو بود ،نباید زود محکوم به سرطانش کنیم بلکه باید آزمایش «لیکوئید بیس» را که مکمل آزمایش «پاپ اسمیر» است انجام دهد که اگر آن مثبت بود بیمار را به « کولپوسکوپی » ارجاع داد .

این متخصص زنان با اشاره به اینکه روابط جنسی علت عمده بروز تبخال تناسلی است، تاکید کرد: همسرانی که در جریان این ضایعات هستند تا قبل از مراجعه به پزشک متخصص باید از تماس جنسی پرهیز کنند اما اگر فرد مشکوک به این عارضه بود باید تماس جنسی با جلوگیری انجام شود .

پوررضا افزود: معمولا برای جلوگیری از بروز این مشکلات، توصیه‌های پیشگیرانه مفیدتر خواهد بود که از مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه در این خصوص تزریق واکسن است.

وی با بیان اینکه دختران تا 26 سالگی می‌توانند این واکسن را علیه ویروس تزریق کنند، گفت: ویروس ها دارای شماره هستند یعنی نام مشخصی ندارند .4 مورد از این ویروس ها که در بروز سرطان دهانه رحم دخالت دارد ویروس های شماره 16 - 18 -6 -12 هستند که 2 مورد اول بیشترین دخالت را دارند و واکسن «گاردازیل » برای این 2 ویروس ساخته شده است ،سن مناسب برای تجویز این واکسن 9 الی 26 سالگی است که در سه نوبت تزریق می‌شوند و مجموع پروسه زمانی تزریق آن حدود شش ماه طول می‌کشد و اثر پیشگیری‌کننده دارد.

مقاله از : دکتر مریم پوررضا، متخصص زنان و زایمان و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران

منبع : جام جم / بازنشر : سلامت نیوز

این مطلب در تاریخ 2016-05-08 18:17:56منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
12433





نظر شما در مورد مطلب عفونت زنانه قابل سرایت به همسر چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چطور با خواستگاری بی سرانجام کنار بیاییم
چطور با خواستگاری بی سرانجام کنار بیاییم

فرار داماد از آرایشگاه
فرار داماد از آرایشگاه

برای بارداری دوم چه باید کرد
برای بارداری دوم چه باید کرد

قرص اورژانسی چقدر موثر است
قرص اورژانسی چقدر موثر است

فرآیند عمل تغییر جنسیت در ایران
فرآیند عمل تغییر جنسیت در ایران

تغییر معیار دختران ایرانی برای ازدواج
تغییر معیار دختران ایرانی برای ازدواج










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15374

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266293137

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام