علت سردرد بعد از ارگاسم و انزال

علت سردرد بعد از ارگاسم

سردرد بعد از ارضا شدن,،سردرد بعد از ارگاسم و انزال
اگر شما در زمان رسیدن به اوج لذت جنسی (ارگاسم)، با سردرد مواجه می شوید، ممکن است این سردرد برای شما و یا همسرتان موجب نگرانی و ناراحتی شود، لذا مطالعه این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم

متاسفانه چنین سردرد هایی معمولا چند لحظه قبل از ارگاسم یا همزمان با آن و یا چند لحظه بعد از آن بروز می کنند. این نوع سردرد در مردان شایع تر است تا زنان، که همین نکته می تواند مقداری عجیب باشد، زیرا که سردرد بیشتر در زنان شایع است تا مردان.
به نظر می رسد این نوع سردرد، در افراد میگرنی شایع تر است، اما خود این سردرد، جدا از سردرد میگرنیست و به سردرد میگرنی نیز شباهت ندارد. به عنوان مثال، بر خلاف اغلب سردرد های میگرنی، معمولا در هر دو طرف سر بروز می کند و با اختلالات بینایی و تهوع همراه نیستند.

این نوع سردرد با نام های مختلفی شناخته می شود از جمله:


سر درد مقاربتی
سردرد جنسی
سردرد در فاز ارگاسم
اگر بخواهیم به صورت خلاصه این نوع سردرد را تشریح کنیم، باید بگوییم که در این نوع سردرد، مرد یا زن، در حال رسیدن به ارگاسم و یا در حالت ارگاسم و یا بلافاصله بعد از ارگاسم، به صورت ناگهانی با یک سردرد شدید، که معمولا در پشت جمجمه و بالای گردن احساس می شود، مواجه می شوند.
این درد ممکن است تنها چند دقیقه طول بکشد، اما گاهی اوقات ممکن است تا قبل از آنکه به تدریج از بین برود، چند ساعتی طول بکشد.

چه چیزی باعث سردرد مقاربتی می شود؟


در مورد این نوع سردرد یافته های کمی در دست است. اما بسیاری از پزشکان بر این عقیده اند که این نوع سردرد، به علت افزایش ناگهانی فشار خون در حین رابطه جنسی و به خصوص در هنگام اوج لذت جنسی بوجود می آید.
از سوی دیگر هیچ شواهدی مبنی بر این قضیه که سردرد مقاربتی، در افرادی که به بیماری فشار خون بالا مبتلا هستند شایع تر است، وجود ندارد. همچنین سردرد مقاربتی، در افراد جوانتر شایع تر است، در حالی که فشار خون بالا در افراد مسن شایع تر است.
گاهی اوقات سردرد مقاربتی، زمانی رخ می دهد که فرد تحت تاثیر استرس عاطفی شدیدی قرار دارد.

سردرد مقاربتی معمولا هر چند وقت یک بار بروز می کند؟


سردرد مقاربتی ممکن است فقط یک بار برای فرد، رخ دهد و دیگر هرگز فرد با آن مواجه نشود.
اما در بیشتر مواقع این نوع سردرد، چند هفته تا چند ماه، فرد را در هر نوبت رابطه جنسی درگیر می کند و سپس به تدریج از بین می رود.
سردرد مقاربتی ممکن است فقط یک بار برای فرد، رخ دهد‎

در مورد این نوع سردرد چه باید کرد؟


قبل از هر کاری همسر خود را از این قضیه مطلع کنید. در غیر این صورت ممکن است سوء تفاهم پیش بیاید.
شما بعد از به ارگاسم رسیدن، با سردرد مواجه می شوید و به صورت ناگهانی حالتان تغییر می کند و دیگر تمایلی به ادامه رابطه نخواهید داشت. اگر شریک جنسی شما، دلیل این قضیه را نداند، ممکن است برداشت اشتباهی از قضیه داشته و دچار سوء تفاهم شود.
شاید بهترین و سریعترین درمان برای سردرد مقاربتی، مصرف مسکن های ساده و بدون نیاز به نسخه باشد. بعد از مصرف داروی مسکن، سعی کنید برای یک تا دو ساعت آرام دراز بکشید.
بهتر است در این زمینه به پزشک مراجعه کنید و قضیه را توضیح دهید. البته شاید این اقدام بیش از حد محتاطانه باشد، اما زمانی که یک سردرد شدید در قاعده جمجمه رخ می دهد، این امکان وجود دارد که خونریزی کمتر شناخته شده ای بنام SAH رخ داده باشد.
SAH زمانی بروز می کند که یک خونریزی کوچک در نزدیکی قاعده مغز رخ بدهد. این خونریزی ناگهانی را می توان به کمک عمل جراحی ترمیم کرد.
پس اگر با سردرد مقاربتیِ شدید مواجه شُدید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. اگر این سردرد واقعا شدید باشد و یا اگر بیش از چند مرتبه رخ بدهد، ممکن است پزشکتان شما را به متخصص مغز و اعصاب ارجاع دهد. معمولا اینگونه سردرد ها به کمک آزمایش CTscan و آنژیوگرافی مورد بررسی قرار می گیرند.
ممکن است پزشک به شما توصیه کند که سخت نگیرید و یا ممکن است تنها به شما توصیه کند که یک یا دو هفته رابطه جنسی نداشته باشید.
ممکن است پزشک برای شما مسکن های رایج و بدون نسخه را تجویز کند که باید دو ساعت قبل از رابطه جنسی مصرف شوند.
برخی پزشکان نیز ممکن است، داروهای دیگری را برای کاهش اضطراب، فشار خون و ضربان قلب تجویز کنند.
نگران نباشید و به قسمت خوب قضیه نگاه کنید که سردرد مقاربتی معمولا بعد از یک دوره، که چند هفته تا چند ماه طول می کشد بهبود می یابد و دیگر هرگز عود نمی کند. و اما توصیه آخر اینکه تا جایی که برایتان مقدور است، حتما به پزشک مراجعه کنید
منبع: سایت شفاجو
این مطلب در تاریخ 2016-07-10 06:36:19منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
45068





نظر شما در مورد مطلب علت سردرد بعد از ارگاسم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




دوران نامزدی چگونه باشد
دوران نامزدی چگونه باشد

سهل کردن ازدواج و تشکیل خانواده
سهل کردن ازدواج و تشکیل خانواده

نوشیدنی که میل جنسی زنان را افزایش می دهد
نوشیدنی که میل جنسی زنان را افزایش می دهد

چاره کاهش میل جنسی چیست ؟
چاره کاهش میل جنسی چیست ؟

انواع بی حالی و بی حوصلگی
انواع بی حالی و بی حوصلگی

تاثیر عشق ورزی
تاثیر عشق ورزی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15493

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266293256

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام