قرص های جدید جلوگیری از بارداری

نسل جدید قرصهای ضد بارداری

نسل جدید قرصهای ضد بارداری،قرص های پیشگیری

با توجه به عوارض شایع قرصهای ال دی و اچ دی، که دارای لوونورژسترل و اتینیل استرادیول بودند، با تغییر جزء پروژستینی قرصهای ضد بارداری نسل سوم به بازار عرضه شدند.این قرصها حاوی 20-30 میکروگرم اتینیل استرادیول و ژستودون یا دزوژسترل هستند. بنابراین قرصهای نسل جدید در نوع پروژسترون ، با قرصهای قبلی متفاوت هستند.انواع جدید پروژسترونها، از نظر اثر در کاهش خونریزی و قطع پریود شبیه به قرصهای قبلی هستند ولی اثر آنها بر کربوهیدراتها متفاوت است.
این قرصها باعث افزایش گلوبولینهای متصل شونده به هورومنهای جنسی و کاهش میزان تستوسترون- هورمون مردانه آزاد- می شوند و بنابراین آکنه یا جوشهای سرسیاه و هیرسوتیسم یا پرمویی را کاهش می دهند. از این قرصها فعلا 4 نوع در بازار ایران موجودند.


دزوسپتیو یا مارولون:

قرص پیشگیری از بارداری حاوی دزوژسترل و اتینیل استرادیول- از نظر میزان هورمونی مشابه قرصهای LD است.روزانه يك قرص به مدت 21 روز تجويز ميشود. شروع دارو از روز پنجم قاعدگي يا روز هشتم پساز مصرف آخرين قرص دورة قبلي (هركدام كه زودتر رخ دهد) است.

قرص یاسمینyasmine :

قرص یاسمین نوعی قرص پیشگیری با دوز پایین مشابه ال دی است که نوع پروژسترون آن از نوع دسپیرونون می باشد این نوع پروژسترون عوارض کمتری نسبت به سایر انواع پروژسترون دارد. عوارضی مانند افزایش وزن- عوارض پوستی و نیز تهوع و استفراغ براساس ادعای شرکت تولید کننده دارو -بایر- و نیز تجربه بالینی بسیار کمتر است.
.موارد منع مصرف این قرص همانند تمام انواع قرصهای ترکیبی می باشد و در صورت سابقه بیماری کبدی و سنگ کیسه صفرا، بیمارهای فلبی و عروقی و نیز حاملگی نباید مصرف شود. در صورتی که از قرص اسپیرونولاکتون به صورت همزمان استفاده می کنید نباید یاسمین مصرف کنید چون پروژسترون این قرص از انواع نگهدارنده پتاسیم است و می تواند عوارض قلبی و متابولیک داشته باشد.
قرص یازyaz :قرص یاز 28 قرص در هر بسته دارد که 24 تای آن صورتی کمرنگ و 4 تای ان سفید رنگ است برای شروع قرص در روز اول سیکل اولین قرص صورتی کمرنگ را بخورید- به کلمه START پشت بسته قرص توجه کنید.- ترجیحا در ساعتی معین- و سپس مصرف قرصها را به صورت شبی یکی ادامه دهید. پس از تمام شدن قرصهای صورتی قرصهای سفید را بخورید تا بسته قرص تمام شود حتی اگر در طی این مدت پریود بشوید یا نه باید شروع بسته جدید را آغاز کنید. این قرص می تواند تاحدودی بدخلقی قبل از پریود PMDDرا کاهش دهد. به خاطر داشته باشید در یک هفته اول شروع بسته جدید و ترجیجا در یک ماه اول مصرف هر قرص پیشگیری از بارداری از یک روش کمکی مانند کاندوم نیز استفاده کنید.
موارد منع مصرف قرص و نیز تداخل با داروهای دیگر دقیقا مانند قرص یاسمین است. اگر قبل از قرص یاز از یک قرص پیشگیری 21 تایی استفاده می کرده اید برای شروع یاز ابتدا 1 هفته بین این دو فاصله بیاندازید . اما اگر از قرصهای 28 تایی استفاده می کرده اید می توانید بلافاصله پس از بسته قبلی، قرص یاز را شروع کنید.
قرص بلارا:ساخت شرکت گروننتال ،هر قرص حاوی اتینیل استرادیول و کلرمادیونون است اثر پروزسترون این قرص در افزایش وزن کمتر از سایر انوع قرصهاست..هر بسته بلارا حاوی 21 قرص می باشد. مصرف بلارا، را باید از روز اول سیکل آغاز کرد. در صورتیکه در دوره های قبل، نوع دیگر ضد بارداری را دریافت کرده اید. می توانید مصرف این قرص را آغاز کنید. قرص ها را نجوید. برای افزایش کارایی، قرص ها باید به طور منظم در هر 24 ساعت مصرف شود.پس از مصرف آخرین قرص، برای یک دوره هفت روزه، نباید قرص ها مصرف شود.که 4 2 روز پس از مصرف آخرین قرص، خونریزی اتفاق می افتد. پس از 7 روز، مصرف قرص را باید ادامه داد.
ترکیباتی که باعث کاهش سریع هورمونهای استروئیدی می شوند، اثر پیشگیری بلارا، را تحت تأثیر قرار می دهند مانند باربیتوراتها، ریفامپین، گریزوفلوین، فنیل بوتازون، داروهای ضد صرع (باربکسالون، کاربامازپین، فنی توئین، پریمیدون) و همچنین مصرف آنتی بیوتیک هایی مثل آمپی سیلین، تتراسیکلین که باعث تغییر فلور روده می شوند، میزان فعالیت بلارا، را کاهش می دهد
منبع: سایت دکتر میترا مولائی نژاد
این مطلب در تاریخ 2016-08-14 06:02:06منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
15431





نظر شما در مورد مطلب نسل جدید قرصهای ضد بارداری چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




با شکست عشقی و تلخی برهم خوردن رابطه چگونه کنار بیاییم؟
با شکست عشقی و تلخی برهم خوردن رابطه چگونه کنار بیاییم؟

بخاطر نظر فامیل نمی دانم به خواستگارم چی بگم
بخاطر نظر فامیل نمی دانم به خواستگارم چی بگم

آیا بارداری احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟
آیا بارداری احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟

فواید رابطه جنسی در دوران بارداری
فواید رابطه جنسی در دوران بارداری

کدام رفتارهای ما ژنتیکی است
کدام رفتارهای ما ژنتیکی است

مسائل جسمانی که مردان از آن خجالت می کشند
مسائل جسمانی که مردان از آن خجالت می کشند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

112

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266463765

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام