مشاور سنتر

چطور سریع باردار شویم

چطور سریع باردار شویم
افزایش شانس باروری
برای افزایش شانس باروری می توان اقداماتی را انجام داد، این اقدامات در مواردی بسیار کمک کننده هستند.

عوامل مهم برای سریع باردار شدن

1. قبل از اقدام به بارداری حتما یک چک آپ انجام دهید. بنده بیمارانی داشتم که مثلا 5 سال بود برای جلوگیری از حاملگی خانم قرص ضد حاملگی مصرف می کرد و اکنون که مدت 2 سال است که می خواهند بچه دار شوند، ناموفق هستند و در بررسی مشخص می شود که مرد دارای آزواسپرمی (تعداد اسپرم صفر) است!! بنابراین قبل از اقدام به باروری و ترجیحا حتی قبل از ازدواج باید مرد و زن از بارور بودن خود اطمینان حاصل کنند چون ممکن است بعد از چند سال جلوگیری و بعد از چند سال اقدام به بارداری، یکی از زوجها دارای مشکلی باشد که بدون برطرف کردن آن امکان بارداری وجود ندارد.
2. خانمها باید اطلاع دقیق از سیکل ماهانه خود داشته باشند. اگر یک خانم اطلاع دقیق از سیکل ماهانه خود داشته باشد، می تواند روزهائی را که حداکثر شانس باروری وجود دارد را مشخص کند. خانمها کم‌کم یاد می گیرند که موعد وقوع تخمک گذاری را حدس بزنند.
3. استفاده از کیتهای مشخص کننده تخمک گذاری این امکان را به خانم می دهد که بهترین موعد باروری خود را مشخص کنند.
خانمها معمولا در ماه حداکثر 5 روز شانس باردار شدن را دارند. من بیماری داشتم که شوهر وی 5 سال بود در عسلویه کار می کرد. شوهر هر 50 روز 10 روز به مرخصی می آمد که مصادف با 10 روز اول پریود همسر بود و از اینکه بچه دار نمی شدند دائم در حال بررسی بودند در صورتیکه آنها هیچوقت در موعد تخمک گذاری همسر رابطه جنسی نداشته اند. در زوجهائیکه رابطه جنس زیاد ندارند، مشخص ساختن موعد تخمک گذاری دارای اهمیت زیادی است.
چگونه از کیت تخمک گذاری استفاده کنیم: روز اول خونریزی روز اول پریود است، از روز نهم باید هر روز از این کیت استفاده کرد تا روز تخمک گذاری مشخص شود. اگر پریود یک خانمی منظم باشد با کسر عدد 14 از طول یک سیکل ماهانه، موعد تقریبی تخمک گذری مشخص می شود.
4.  سالها قبل بسیاری بر این عقیده بودند که اگر خانمی از قرص ضد حاملگی استفاده می کرده است، پس از قطع آن باید مدتی جهت باردار شدن صبر کند، ولی امروزه عقیده بر این است که بلافاصله پس از قطع قرص ضد حاملگی می توان جهت بارداری اقدام نمود.
5. وضعیت (Position) در رابطه جنسی تاثیری در حامله شدن خانم ندارد. اینکه خیلی ها معتقدند که بهترین وضعیت در رابطه جنسی برای تسهیل در بارداری خانم همان وضعیت مرسوم (خوابیدن همسر به پشت) می باشد، باور نادرستی است. گاها در بعضی از خانمها گردن رحم در موقعیت طبیعی قرار ندارد، در همچون مواردی پزشک معالج بیمار را راهنمائی خواهد کرد. باید قوه جاذبه زمین را در نظر گرفت چون ممکن است آن به خارج شدن مایع منی از بدن همسر کمک کند.
6. اینکه در خاتمه رابطه زناشوئی همسر باید مدت زمانی برای بالا بردن شانس حاملگی دراز کش بوده و پاهای خود را بالا نگهدارد، باور درستی نیست. بهتر است فقط در خاتمه رابطه جنسی همسر بمدت 10 دقیقه در حالات دراز کش باقی بماند.
7. از داشتن رابطه جنسی متعدد برای بالا بردن شانس بارداری باید اجتناب کرد.

رابطه جنسی روزانه در موعد تخمک گذاری سبب افزایش شانس حاملگی نمی شود.

نزدیکی یک روز در میان در موعد تخمک گذاری شانس بارداری را افزایش می دهد. اسپرم می تواند تا 72 ساعت در سیستم تناسلی خانم زنده بماند.
8. پوشیدن شلوار تنگ، محیط گرم و استفاده بیش از حد از سونا و جکوزی سبب آسیب به تولید اسپرم می شود. ثابت شده است که قرار گرفتن گوشی تلفن همراه بمدت زیاد در مجاورت بیضه ها سبب آسیب به تولید اسپرم می شود. در یک بررسی که در یکی از معتبرترین مجلات بین المللی  (Fertility and Sterility) منتشر شده بود مشخص شد که مردانیکه از دستگاه Hands Free برای استفاده از موبایل استفاده می کنند و گوشی تلفن همراه آنها همیشه در مجاورت بیضه ها قرار دارد، کیفیت و کمیت اسپرم آسیب می بیند.
9. در مردانیکه رژیم غذائی آنها حاوی مقادیر زیادی سوی (soy) می باشد، قدرت باروری کاهش پیدا می کند.
10. کاهش استرس کمک به بارداری می کند.
11. زندگی سالم شانس باروری را افزایش می دهد. ورزش، اجتناب از مواد سمی (سیگار، الکل و مواد مخدر) شانس حامله شدن را افزایش می دهد. ولی باید در نظر داشت که در خانمهائی که بیش از حد ورزش می کنند، ممکن است شانس بارداری کاهش یابد. پس از تخمک گذاری باید حداقل 14 روز طول بکشد تا خانمی پریود شود، اگر این مدت زمان کمتر شود باید ورزش را کاهش داد. بهترین روش، 30 دقیق ورزش در روز و 5 روز در هفته است.
12. عده ای فراموش می کنند که لازمه بارداری داشتن رابطه جنسی مرتب و منظم است. یک زوجی بعلت ناباروری پیش بنده مراجعه کرده بودند. برای اینکه ما بگوئیم یک زوجی دارای مشکل باروری هستند باید حداقل یک سال از نزدیکی مرتب و منظم آنها گذشته باشد. هشتاد و پنج درصد زوجها اگر از روشهای پیشگیری استفاده نکنند، ظرف یک سال بچه دار می شوند. این زوج که بعلت ناباروری مراجعه کرده بودند می گفتند که ما مدت دو ماه است که اقدام به بچه دارشدن کرده ایم ولی ناموفق بوده است. پرسیدم در این دو ماه چند بار رابطه جنسی داشته اید، گفتند 2 بار، هر ماه یک بار!! برای بالابردن شانس حاملگی بهتر است یک روز درمیان یا 4-3 بار در هفته رابطه جنسی داشت. داشتن رابطه جنسی زیاد سبب بهبود کیفیت اسپرم می شود.
13. استفاده از کرمها و ژلهای لغزنده ساز، سبب آسیب به اسپرم می شوند. آنها نه تنها از حرکت اسپرم به طرف بالا جلوگیری می کنند، بلکه بسیاری از اسپرمها را نیز می کشند. بهترین ماده لغزنده ساز، ترشحات دهانه رحم خانمها است.
14. خواب کافی، رژِم غذائی مناسب و مایعات کافی کمک به حاملگی در خانمها می کند.
15. باید دستها مرتب شستشو شوند و از مواجهه با افراد بیمار اجتناب شود. تعدادی از بیماریهای مسری از باردار شدن جلوگیری می کنند.
16. در مدت زمانی که می خواهید باردار شوید از نوشیدن کافئین زیاد خودداری کنید. بیش از میلی گرم کافئین در روز استفاده نکنید (دو فنجان چای یا یک فنجان قهوه).
17. اگر شما ظرف مدت یک سال (اگر سن شما زیاد باشد ظرف مدت شش ماه) حامله نشدید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید، نباید زمان را از دست داد. شاید دارای یک بیماری هستید که برای باردار شدن باید درمان شود.
18. نگهداشتن مایع منی در داخل واژن برای حرکت اسپرمها بطرف بالا کمک کننده است. در خاتمه رابطه جنسی در مدت زمان 10 دقیقه ای که دراز کش هستید، یک بالش زیر لگن خود بگذارید.
19. متاسفانه تعدادی از مردان متاهل علاوه از رابطه جنسی با همسر خود، اقدام به خودارضائی یا استمناء نیز می کنند. انجام این عمل باعث کاهش تعداد اسپرمها و کاهش شانس بارداری همسر می شود.
20. از مصرف الکل و هر نوع داروئی اجتناب کنید. مصرف تعدادی از داروها سبب کاهش شانس حاملگی می شود. برای مصرف هر نوع دارو با پزشک معالج مشورت نمائید.
21. از دوش واژینال پس از رابطه جنسی خودداری کنید، آن سبب شسته شدن اسپرمها به خارج از واژن می شود.
22. رابطه جنسی دهانی نداشته باشید. باکتریهای موجود در دهان سبب آسیب به اسپرمها می شود.
23. بررسیها نشانداده اند که در افرادیکه دارای کمبود ویتامین D هستند مدت زمان بیشتری طول می کشد تا باردار شوند. هرگونه کمبود ویتامین D باید جبران شود.
24. داشتن بیماریهای آمیزشی در موارد زیادی سبب مشکل در باروری یا عدم باروری می شود. یکی از شایعترین عفونتهای آمیزشی که سبب ناباروری می شوند، عفونت با کلامیدیا است. در صورت لزوم باید از نظر وجود این عفونت بررسیها و درمانهای لازم انجام شوند.
25. در یک دهه گذشته شبکه های ماهواره ای و رسانه های زرد بشدت باورها و رفتارهای اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده اند. اندازه دستگاه تناسلی مرد و انزال زودرس هیچ تاثیری بر بارداری همسر ندارد. اگر خانمی مشکل در حامله شدن دارد، نباید این مشکل را به موارد فوق نسبت دهد. نسبت دادن ناباروری به موارد فوق سبب می شود که مشکل اصلی نادیده گرفته شود و باروری اتفاق نیفتد.
این مطلب در تاریخ 2016-10-30 07:56:02منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
65819





نظر شما در مورد مطلب چطور سریع باردار شویم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




در ذهن دختران مجرد چه می گذرد
در ذهن دختران مجرد چه می گذرد

تصمیم گیری در مورد خواستگار
تصمیم گیری در مورد خواستگار

انواع داروهای ناتوانی جنسی مردان و عوارض آنها
انواع داروهای ناتوانی جنسی مردان و عوارض آنها

احساس درد در زمان رابطه جنسی
احساس درد در زمان رابطه جنسی

حرفهایی که نباید به دیگران گفت
حرفهایی که نباید به دیگران گفت

اخبار امروز چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398
اخبار امروز چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

8999

بازدید امروز:

25654

بازدید دیروز:

266975494

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام