میل جنسی مردان از چه سنی کم می شود

میل جنسی مردان از چه سنی کم می شود
 
معمولا از چه سنی میل جنسی در آقایان کم می‌شود؟

معمولا وقتی آقایان 40سالگی را پشت‌سر می‌گذارند، از میزان هورمون تستوسترون بدنشان کاسته می‌شود. اگر این کاهش هورمونی به دفعات رخ دهد، با کم شدن میزان این هورمون قدرت لازم را برای انجام رابطه زناشویی از دست می‌دهند.
البته گاهی اوقات در بدن آقایان افت میزان این هورمون خیلی سریع رخ می‌دهد. این حالت را «اندروپاز» می‌نامند و با علائمی مانند از دست دادن انرژی، افسردگی و ناتوانی جنسی همراه است. البته کم شدن میزان هورمون تستوسترون، یک وضعیت خاص جسمی، اما قابل‌درمان است.

اگر مردی در ارتباط زناشویی مشکل داشته باشد، همسر او چه کمکی می‌تواند بکند؟


بهتر است در این شرایط همسرتان را تنها نگذارید و عقب‌نشینی نکنید، مثلا می‌توانید به همسرتان بگویید: «می‌دانی که دوستت دارم و برایم خیلی باارزش هستی و این احترام و ارزش صرفا در رابطه زناشویی خلاصه نمی‌شود...» سعی کنید از این موضوع برای همسرتان یک غول نسازید. نباید همسرتان را دلسرد کنید، به‌طوری که او فکر کند دیگر نمی‌تواند همسر ایده‌آلی برای شما باشد.

چرا پس از مدتی ارتباط زناشویی بین زن‌وشوهرها از بین می‌رود؟


این مساله تنها یک علت ندارد، بلکه علت‌های مختلفی باعث بروز چنین رفتاری می‌شود. در وهله اول اینکه شاید ازدواج از ابتدا دچار مشکل بوده است. به این معنا که عشق حقیقی بین زن و شوهر وجود نداشته است. عامل دیگر اینکه زن یا مرد نتوانند به‌دلیل بیماری‌های جنسی ارتباط زناشویی رضایت‌بخشی برقرار کنند. البته گاهی هم به علت روابط خارج از رابطه زناشویی این مشکل پیش می‌آید، اما لزوما همیشه این مساله دال بر نداشتن رابطه زناشویی با همسر نیست.

ارتباط زناشویی موفق چگونه ایجاد می‌شود و چه تعریفی از آن دارید؟


ارتباط زناشویی موفق به این معناست که زن و شوهر احساس هیجان، صمیمیت، همدلی و تکامل داشته باشند و چه خوب است که هر کدام از آنها بتوانند درباره حس خود با یکدیگر صحبت کنند و از یکدیگر خجالت نکشند. در این صورت رابطه زیباتری بین زن‌وشوهر برقرار خواهد شد.

چه درمانی برای رفع کاهش میل جنسی پیشنهاد می‌کنید؟


اولین گام در درمان کاهش میل‌جنسی این است که ریشه آن را بشناسیم؛ اینکه آیا کاهش میل جنسی علتی درونی دارد یا اینکه ریشه مشکل را باید در سابقه روابط‌ زناشویی زن‌وشوهر جستجو کرد؟
روابط ‌زناشویی به لذت، احساس، اشتیاق و رهایی نیاز دارد. به‌هرحال باید این‌‌ زن‌وشوهر‌ها حتما تحت نظر پزشک متخصص قرار بگیرند تا مشکلشان برطرف شود.

آیا کسی که افسردگی دارد می‌تواند رابطه زناشویی سالمی داشته باشد؟


نه، به هیچ‌وجه. رابطه زناشویی همراه افسردگی شدید یکی از عوامل شایع ناتوانی جنسی در آقایان است. مردان در تمام سنین، حتی در نوجوانی، ممکن است هنگام دست و پنجه نرم کردن با این اختلال روانی، دچار کاهش توانایی جنسی شوند. البته باید به یاد داشته باشید که افسردگی شدید یک بیماری جسمی است، نه یک ضعف شخصیتی.

آیا داروهای ضدافسردگی در کاهش میل جنسی تاثیرگذار هستند؟


بله، تا حدودی می‌توان گفت میل جنسی را کم می‌کنند اما این موضوع دلیل نمی‌شود که افسردگی را درمان نکنیم.

آیا استرس کاری در کاهش میل جنسی تاثیرگذار است؟


بله، نگرانی و استرس درباره مسائل کاری، باعث از بین رفتن میل جنسی می‌شود، مخصوصا اگر همسرتان مایل باشد بر اساس ارزش کاری که انجام می‌دهد، موفقیت مساوی به دست آورد. این حالت شدیدا در کاهش میل جنسی اثر می‌گذارد و به مرور رفتار جنسی را سرد می‌کند به همین دلیل باید فضای مناسب برای با هم بودن فراهم کنید.
سعی کنید در این مورد حتما با یکدیگر صحبت کنید. البته درست قبل از خواب زمان مناسبی نیست که بخواهید خودتان را درگیر گفت‌وگوی این‌چنینی بکنید و غرق در این مسائل شوید. در عوض حتما درباره مسائل کاری همسرتان و اینکه چه اتفاقاتی در زندگی کاری‌اش می‌افتد در یک زمان مناسب با هم صحبت کنید.
از او بپرسید: «آیا در این زمان‌های پراسترس می‌توانید کاری برایش انجام دهید تا به او آرامش دهید؟» ولی حتما او را متوجه کنید که مسائل کاری وی به روابط زناشویی‌تان لطمه وارد می‌کند.

آیا بچه‌دار شدن روی رابطه زناشویی همسران با یکدیگر تاثیر می‌گذارد؟


بله، این مساله هم موضوع ساده‌ای نیست. بسیاری از خانم‌ها وقتی بچه‌دار می‌شوند، آنقدر خود را سرگرم نوزادشان می‌کنند که کم‌کم نه‌تنها رابطه زناشویی‌شان کم می‌شود، بلکه به مرور از عشق‌شان به همسرشان هم کم می‌شود. به همین علت توصیه می‌کنم حتما سعی کنید در رفتارتان اعتدال داشته باشید و عشقتان را تنها به یک چیز و یک نفر معطوف نکنید.

داشتن رابطه زناشویی تا چه حد روی سلامت جسمی هم اثر دارد؟


برخی اورولوژیست‌ها به رابطه میان تعداد انزال و سرطان پروستات آقایان اعتقاد دارند. برای تولید مایع منی پروستات و کیسه منی موادی مانند روی، اسید سیتریک و پتاسیم را از خون می‌گیرند و آنها را تا ۶۰۰ برابر تغلیظ می‌کنند.
در این بین هر عامل سرطان‌زای موجود در خون نیز ممکن است همراه این مواد و به همین میزان در پروستات تغلیظ و انباشته شود. رابطه زناشویی و انزال مکرر می‌تواند از انباشته شدن عوامل سرطان‌زا درون غده پروستات جلوگیری کند. البته ثابت شده داشتن رابطه جنسی با چند شریک جنسی می‌تواند سرطان پروستات را در مردان تا ۴۰ درصد افزایش دهد.
مقاله از : دکتر محمدرضا خدایی، روان‌پزشک و عضو هیات‌ علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
منبع : هفته نامه سلامت
این مطلب در تاریخ یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
92750





نظر شما در مورد مطلب میل جنسی مردان از چه سنی کم می شود چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




نامزدم به مشکلات مالی من بی توجه است
نامزدم به مشکلات مالی من بی توجه است

حفظ حریم شخصی در نامزدی و ازدواج
حفظ حریم شخصی در نامزدی و ازدواج

آیا قرص جلوگیری از بارداری باعث نازایی می شود؟
آیا قرص جلوگیری از بارداری باعث نازایی می شود؟

انواع بیماریهای پروستات
انواع بیماریهای پروستات

چرا جذاب نیستم
چرا جذاب نیستم

آیا مردها به چند همسری علاقه دارند ؟
آیا مردها به چند همسری علاقه دارند ؟










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15183

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266292946

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام