رفع مشکل زودانزالی

رفع مشکل زود انزالی

از نظر علم روانشناسي: انزالي كه بر خلاف ميل شخص و بدون كنترل او انجام مي کرد را زود انزالی رس گويند كه بر طبق آن فرد از زمان انزال و كيفيت رابطه ناراضي است و اين نارضايتي ميتواند يك طرفه يا دو طرفه باشد، به طوري كه حتي اگر شريك جنسي فرد از زمان انزال ناراضي باشد، انزال را زود رس گويند.( مثلا اگر مرد در ۸ دقيقه ارضاء ميشود و زن در ۱۰ دقيقه ، انزال را زود رس گويند. اما اگر مرد در ۲۰ دقيقه ارضاء شود و زن در ۱۰ دقيقه ، مورد را مربوط به انزال زود رس نميدانند )


از نظر علم پزشكي: انزال كمتر از دو دقيقه كه بدون كنترل شخص انجام گيرد را زود انزالی گويند.


دلايل ايجاد انزال زود رس در مردان:


۱ - عوامل رواني بازدارنده ( عواملي مانند اضطراب در حين سكس، احساس گناه يا افسرده گي مي توانند موجب انزال زود رس شوند )


۲ - فاصله زياد بين روابط جنسي ( وقتي كه احساسات جنسي بين زوجين متراكم مي شود، معمولا كنترل يك باره آنها سخت مي شود و منجر به انزال زود رس مي شود ! )


۳ - تجربه جنسي كم ( بيشتر افراد در اوايل زندگي زناشويي دچار اين مشكل مي شوند و به مرور زمان با تجربه بيشتر مشكلشان رفع مي گردد )


۴ - عوامل پزشكي بازدارنده ( عواملي نظير آسيب جسمي، تداخلات دارويي در هنگام درمان بعضي بيماري ها و مشكلات هورموني از جمله عوامل پزشكي هستند كه منجر به انزال زود رس مي شود )


روش هاي درمان زود انزالی:


۱ - درمان هاي موضعي : استفاده از كرم هاي بيحس كننده مانند ژل ليدوكابين ۲% و اسپري هاي بيحس كننده مي تواند در بهبود انزال زود رس موثر باشد . ( ژل ۲% ليدوكابين + كرم پريلو كابين ۲.۵% + كشيدن كاندوم بر روي آلت تناسلي باعث افزايش زمان انزال مي شود و استفاده از اسپري هاي بيحس كننده به دليل ايجاد حالت تكرر بعد از مصرف زياد توصيه نمي شود )


۲- درمان هاي دارويي: دارو هاي مهار كننده بازجذب سرتونين و ضد افسرده گي در درمان انزال زود رس موثر اند، بر فرض مثال مي توان به داروهاي خانواده اس اس آر آي ، اشاره كرد كه شامل داپوكستين ، فلوكستين ، پاروكستين و سرتالين ميباشند و همچنين گه گاه داروي وياگرا را توصيه مي كنند . ( درمان هاي دارويي را در مراحل حاد بيماري كه بيماري از فاز پزشكي وارد فاز رواني شديد شده و موجبات مشكلات عديده در روابط فرد شده است ، تجويز مي شوند و استفاده بدون نظر پزشك از اين داروها به دلايل ماهيت هاي اعتياد آور و شرطي كننده و گه گاه تكرر جنسي و همچنين آمار بالاي خودكشي در اثر استفاده از داروهاي ضد افسرده گي، توصيه نمي شود، لذا در صورت تمايل به استفاده از اين روش حتما قبلا با يك متخصص سايكوتراپ يا روانكاو مشورت كنيد).


۳ - درمان هاي رفتاري: اين نوع درمان ها از موثر ترين و سالم و بدون عارضه ترين نوع درمانها مي باشند و بر طبق آنها فرد به جاي استفاده از دارو يا مواد مصنوعي با استفاده از روش هاي آموزشي رفتاري ، سعي مي كند كه رفتار و احساسات جنسي خود را كنترل كند. ( در بيشتر مواقع اين روشها اولين پيشنهاد براي درمان مي باشند )، اين روشها به هفت بخش تقسيم مي شوند كه شامل:


تكنيك ماستر و جانسون: اين روش شامل يادگيري ، تشخيص و كنترل احساسات و رفتارهايي است كه منجر ميشود فرد به اوج نقطه لذت جنسي برسد و انزال صورت گيرد، اين روش نياز به اراده و تمرين زياد دارد، اما از جمله موثرترين روشهاي درماني است كه تاكنون براي درمان انزال زود رس شناخته شده است، بر طبق آن فرد در ابتدا توسط خود يا شريك جنسي اش، تحريك مي شود و هر بار كه به نزديكي نقطه اوج لذت جنسي ميرسند ، عمل تحريك را متوقف و بعد از چند لحظه كه احساسات فروكش كرد، دوباره اقدام مي نمايند ، بعد از چند روز تمرين اوليه، سكس به روشي كه مرد در زير و زن در بالا قرار ميگيرد عمل تكرار ميشود به اين صورت كه مرد در زمان نزديك شدن به اوج نقطه جنسي با آگاه كردن زن كه در اينجا كنترل عمليات جنسي را در دست گرفته ، او را باخبر ميسازد تا رابطه را كنترل كند، بر طبق اين روش كه از جمله بهترين روشهاي درماني است ، فرد بعد از چندين هفته تمرين و ممارست ، به مرحله اي ميرسد كه كنترل رابطه جنسي برايش شرطي مي شود و مي تواند با كنترل احساسات سكسي خود، هم زمان رابطه جنسي اش را زياد كند و هم شريك جنسي اش را ارضاء كند.( كليه اصول اين روش بر پايه تحريك و توقف قبل از نقطه اوج لذت جنسي مي باشد، لذا از جمله بهترين روشها براي افزايش مهارت جنسي محسوب مي شود) .
تكنيك فشار : بر طبق اين روش با فشار دادن انتها يا سر آلت تناسلي قبل از انزال ، از انزال جلوگيري مي شود كه دليل جلوگيري كردن آن اين است كه با فشار آوردن به اين نقاط فشار خون در اين نقاط كم ميشود و درنتيجه نعوظ يا اركيسون كم مي شود و انزال دير انجام مي پزيرد .
خود ارضائي قبل از انجام سكس ( اين روش به دليل منحرف كردن سكس توسط استمناء هاي غير طبيعي خيلي توصيه نميشود )


پوزیشن خوب هنگام مقاربت : روش هاي معمول ( مرد در بالا ) كمك خيلي زيادي به درمان انزال زود رس نميكند ، براي درمان ميبايست از روشهاي جنسي كه در آن مرد به پشت خوابيده و زن در رو عمليات جنسي را با فعاليت زياد كنترل ميكند از جمله بهترين روشها براي درمان ميباشند .
تعدد مقاربت : زياد كردن تعداد سكس در طول هفته و روز ميتواند به در مان زود انزالي كند به طوريكه اگر هفته اي دو بار سكس داريد و آن را تبديل به هفته اي ۴ الي ۶ بار برسانيد ، بعد از چند هفته مشكل زود انزاليتان تا حدودي رفع ميشود .
اورال سكس : سكس زباني يا به اصطلاح عامه ساك زدن قبل از مقاربت ميتواند كمك زيادي به آرام شدن آلت مردانه در هنگام سكس شود و به درمان زود انزالي كمك كند .
استفاده از كاندوم : استفاده از كاندوم و بخصوص از نوع بيحس كننده آن كه در بازار به فرواني موجود است، مي توان به دليل كمتر كردن ميزان تماس آلت جنسي مردانه ، باعث رفع زود انزالي شود.
۴ - درمان هاي رواني - عاطفي: يكي از بهترين ها و موثرترين روشها براي رفع انزال زود رس و افزايش لذت در روابط زناشويي، جايگزيني عشق بازي در رابطه جنسي است، بديهي است كه در زمانيكه عشق بازي در رابطه جنسي برقرار باشد و دو طرف در حال عشق بازي با يكديگر اند ، ديگر زود انزالي معني خود را از دست ميدهد ! كارهايي مثل نوازش ، تحريك كلامي و بدني زن قبل از دخول و كارهايي مانند توجه و دادن احساس قدرت به مرد در رابطه كه در پست هاي قبلي وبلاگ نوشتم، مي توانند به اين مهم كمك كنند. ( به طور خلاصه اگر زن و مرد در هنگام سكس مشغول عشق بازي باشند به دليل اينكه رضايت جنسي هر دو طرف ايجاد مي شود، زود انزالي به طور كلي برطرف مي شود )
۵ - درمان هاي سنتي و گياهي : دمكرده گل شقايق و دارچين و همچنين سياه دانه و بخته سنجد در روغن زيتون باعث دير انزالي يا به اصطلاح سفتي كمر مي شود، همچنين ماليدن حنا هم در بعضي از متون قديمي آمده شده(صحت علمي روشهاي فوق تاييد نشده و بيشتر تجربي اند ! تا علمي ! )


جمع بندي و نتيجه گيري :


زود انزالي در اصل مشكل يا بيماري محسوب نميشود و ميتوان گفت كه اين وسواس فكري افراد و اضطراب آنها از داشتن يك رابطه با كيفيت است كه منجر بروز اين امر مي شود، لذا كاهش اضطراب و حفظ آرامش در كنار كنترل بدن و احساسات با تمرين بيشتر بهترين راه كار براي پيشگيري و درمان اين مشكل اند و از همه بهتر و مهمتر اضافه كردن عشق بازي به رابطه جنسي است كه اگر با حركاتي چون نوازش + تحريك سينه ، لاله گوش و كليتوريس ( چوچوله ) + استفاده از كلمات عاشقانه در هنگام سكس ، همراه شوند ديگر معنايي به عنوان زود انزالي و عدم رضايت جنسي بين زوجين معني پيدا نمي كند.
در پايان جا دارد به چند حديث كه در مورد زود انزالي روايت شده اند اشاره و درنهايت اطاله كلام كنم :
حضرت محمد ( ص ) مي فرمايند: « چون كسي خواهد كه با زن خود جماع كند به روش مرغان به نزد او نرود، بلكه اول با او دستبازي و خوش طبعي كند و بعد از آن جماع كند».
تفسير حديث: حضرت (ص ) فرموده اند كه همان اول كار فوري نرويد سراغ دخول، بلكه با نوازش كردن و تحريك لمسي و زباني همسرتان را براي دخول آماده كنيد و بعد به انجام مقاربت بپردازيد . ( اگر فقط همين حديث را اجرا كنيد و سر لوحه زندگي سكسي تان بكنيد به عالم و آدم قسم كه ديگر مشكلي به نام عدم رضايت جنسي، تكراري شدن براي همديگر و زود انزالي دچار نمي شويد! حال برويد و بگوييد كه اسلام ديني است خرافي و با مقتضيات زمان هماهنگ نيست! )
حضرت علي (ع) مي فرمايند: « هركسي كه ميخواهد با زن خود نزديكي كند، تعجيل نكند كه زنان را كارها مي باشد »
تفسير حديث: حضرت به مانند پيامبر بزرگوار اسلام تاكيد دارند كه عجله در سكس نادرست است و بهتر است قبل از انجام عمل دخول با عشق بازي همسر را براي انجام اين كار آماده كرد ، اين را علم روز دنيا هم ثابت كرده كه اگر سكسي اين چنين شروع و خاتمه يابد به دليل ارضاء شدن زن و ايچاد مهرو عطوفت بين زوجين ، موجبات پايداري زندگي زناشويي فراهم مي شود .

منبع: سایت پاسخگو

 

این مطلب در تاریخ 2017-11-08 09:57:43منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
12889





نظر شما در مورد مطلب رفع مشکل زود انزالی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




رفتار با خانواده همسر در دوران نامزدی و عقد
رفتار با خانواده همسر در دوران نامزدی و عقد

مشاوره قبل از ازدواج-مهر 97
مشاوره قبل از ازدواج-مهر 97

میل جنسی مردان از چه سنی کم می شود
میل جنسی مردان از چه سنی کم می شود

خیلی سردم و تحریک نمی شوم
خیلی سردم و تحریک نمی شوم

چطور مثبت اندیش شویم
چطور مثبت اندیش شویم

مطلب حذف شده-366
مطلب حذف شده-366










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15461

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266293224

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام