آنچه دختران باید در مورد پرده بکارت بدانند

آنچه دختران باید در مورد پرده بکارت بدانند

در این مطلب در خصوص : پرده بکارت،ترمیم بکارت،پارگی بکارت،انواع پرده بکارت ، چگونگی آسیب دیدن پرده بکارت توضیح داده ایم

پرده بكارت چيست؟


قبل از پاسخ و روشن نمودن ابهامات در مورد ترمیم پرده بکارت ابتدا بايد بدانيم كه بكارت چيست ؟ پرده بکارت یک رینگ مخاطی ضخیم یا ظریف  گرداگرد دهانه ورودی واژن میباشد. فایده و کارایی پرده بکارت چندان مشخص نیست و هر پزشکی نظری درباره این موضوع ارایه میدهد.


جنس پرده بکارت:


پرده بکارت حلقوی ارتجاعی : که حین دخول پاره نمیشود اما کش مانند است وبدلیل جنس الاستیکی پاره نمیشود و بدون خونریزی پس از نزدیکی میباشد و حتما در صورت دخول امکان تشخیص وجود دارد چون ظاهر کش امده و خراشیدگی لبه ها نشاندهنده دخول خواهد بود.
پرده بکارت غیر ارتجاعی: یعنی با کوچکترین نزدیکی پاره میشود و حتما خونریزی خواهند داشت. معمولا پس از پارگی پرده بکارت خونریزی کمی ایجاد میشود و سریعتر لخته میشود.


اشکال و انواع متفاوت پرده بکارت :

اشکال و انواع متفاوت پرده بکارت


پرده بکارت حلقوی: در این نوع، پرده بکارت به شکل حلقه‌ای پیرامون ورودی واژن را پوشانده است و سوراخ گردی وسط پرده ایجاد شده است. اندازه ی سوراخ حلفه در افراد میتواند متفاوت باشد.


پرده بکارت دیواره دار یا تیغه ای : پرده ای که پل پوستی در طول ورودی واژن به مانند یک دیواره دارد. گاهی این دیواره شناسایی نمی شود و فقط باعث نزدیکی های دردناک می شود. گاهی برای اولین بار طی زایمان طبیعی دیده می شود.


پرده بکارت غربالی (سوراخ سوراخ) : این پرده به طور کامل در عرض واژن کشیده شده و کاملا واژن را پوشانده ، اما سطح آن سوراخ سوراخ مانند ابکش است. این سوراخها معمولا ریز هستند البته این نوع پرده بکارت درصد کمی دارند.


پرده بکارت  دندانه دار(شرابه ای ) : شبیه پرده بکارت حلقوی است با این تفاوت که کناره هایش نا منظم است. در واقع تفاوت این نوع پرده با پرده حلقوی یا گرد فقط در مضرس یا هفت و هشتی بودن لبه های حفره می باشد.ومتاسفانه در خیلی موارد با پرده بکارت پاره شده اشتباه میشود.


پرده بکارت مسدود (بدون سوراخ) : این نوع پرده بکارت هیچ سوراخی ندارد و کاملا مسدود است. در دخترانی که به سن بلوغ می رسند، در صورتیکه دارای پرده بسته باشند، خون قاعدگی پشت آن جمع شده و نمی تواند خارج شود در نتیجه باعث بروز درد می شود، اینگونه افراد باید به پزشک مراجعه کرده تا طی یک عمل جراحی سرپایی  و ایجاد برشی در سطح پرده، خون قاعدگی از آن خارج شود.


در پزشکی رینگ پرده بکارت را مانند يك ساعت در نظر میگیرند و معمولا پارگی پرده بکارت در ساعت ۵، ۶و یا ۷ اتفاق مي افتد.در ۴۰درصد موارد ممکن است در ساعت  ۳و یا ۹ اتفاق بیافتد.

 
 اسیب و پارگی پرده بکارت:


برخی فعالیت ها می تواند سبب پارگی برگشت ناپذیر پرده بکارت شود. برخلاف تصور برخی که می پندارند پرده بکارت در داخل واژن قرار دارد، پرده بکارت که از جنس دیواره بیرونی واژن می باشد در بخش خارجی دستگاه تناسلی زنان قرار دارد.


برخی فعالیت ها می تواند سبب اسیب و پارگی پرده بکارت شود از جمله:


•    ورزش های سنگین از جمله ژیمناستیک اسب سواری و کاراته
•    انجام نزدیکی و مقاربت و دخول الت مردانه که از مهمترین عوامل پارگی پرده بکارت میباشد.
•    عمل خودارضایی اگر همراه با داخل کردن یک جسم خارجی به درون واژن باشد میتواند سبب پارگی پرده بکارت شود.
•    عده ای نیز بطور مادر زادی با مشکل عدم وجود پرده بکارت مواجه هستند.
•    با احتمال کمتری تصادف نیز میتواند سبب پارگی پرده بکارت شود.
•    عملهای لگنی وخیم


 تشخیص پارگی پرده بکارت :


حالت لبهای کوچک اطراف واژن:


معمولاً حالت لبهای مینور در دختران، نزدیک به هم و حالتی چسبیده دارند، به طوری که با نگاه اولیه به آن، به وضوح دیده نمی شود، در حالی که در زن ها این لبه ها آشکارا دیده می شوند. البته خیلی نمی توان به این علامت تکیه کرد، چرا که حالت این لبه ها در برخی دخترها از بدو تولد، باز است. در مقابل، زنهایی هستند که با وجود مقاربت و نزدیکی های مکرر، باز هم حالت این لبه هابسته است.


شکل ورودی واژن:


اگر ورودی واژن شکل ۷ داشته باشد، می تواند علامت پارگی پرده بکارت با دخول الت مرد باشد، چرا که در اثر فشار وارده به دیواره، شکل آن از حالتی گرد و حلقوی به ۷ تبدیل می شود.


البته باز هم نمی توان این مورد را نشانه ی قطعی برای انجام نزدیکی قبلی دانست، حتّی بدون انجام هیچگونه نزدیکی قبلی نیز، با عوامل دیگری چون، حرکات رقص (به خصوص رقص باله)، صخره نوردی، موتورسواری و دوچرخه سواری ممتد، اسب سواری، دخول دیگر اجسام خارجی و دیگر فشار های جسمانی کاری،…می تواند باعث ایجاد این حالت ۷ شکل شوند.


دهانه رحم


دیواره ی گردن رحم از قشای برجسته ای مانند تشکیل شده است، که در اثر نزدیکی مداوم، این برجستگی ها تحلیل و از بین می رود، به طوری که دخول به راحتی و با کمتر فشاری انجام می گیرد. این نشانه نیز باز هم صددرصد نمی تواند دلیل نزدیکی قبلی باشد، عواملی چون، معاینات پزشکی، مصرف دارو، قاعدگی یا دخول هر جسم خارجی و یا مشابه نیز، می تواند این حالت را ایجاد کند.


حالت ارتجاعی پرده بکارت


اگر پرده بکارت حالتی طبیعی داشته باشد، در اثر دخول و مقاربت، دچارپارگی می شود، امّا در مقابل، برخی دختران بطور مادرزاد پرده ای حلقوی (قابل ارتجاع، ضخیم و گوشتی دارند)، بنابراین در مقابل دخول، از خود مقاومت نشان می دهد و ممکن است به حالت اول برگردد.
از طرفی  دربرخی نیز از بدو تولد، پرده ی بکارت نداشته اند یا در سنین خیلی کم در اثر عواملی غیر از سکس، از بین رفته است. در نتیجه وجود و توجّه به پرده بکارت، دلیل قطعی مبنی بر اینکه یک دختر قبل از ازدواج،  نزدیکی داشته است، نیست.


شک به سلامت پرده بکارت خود فقط از طریق معاینه پزشک میتوانید اطمینان حاصل کنید و به هیچ عنوان توسط خود فرد قابل تشخیص نخواهد بود.


دیدگاه جامعه درباره ترميم پرده بکارت و دوشیزگی :


نظرات و دیدگاههای متفاوتی درباره دوشیزگی و داشتن بکارت سالم وجود دارد.از نظر پزشکی فردی باکره است که پرده بکارتش سالم باشد بنابراین به هر دلیلی به غیر از نزدیکی با مرد حتی در اثر تصادف و ورود شی به داخل واژن پرده بکارت اسیب ببیند آن شخص دیگر باکره نخواهد بود. از نظر فقهی به دختری باکره می گویند که پرده بکارت او سالم باشد. با این توضیح که وقتی اولین نزدیکی و دخول صورت گرفت دیگر دختر باکره محسوب نمی شود ، ولو پرده بکارت وی از نظر علمی سالم بماند و هیچ آسیبی نبیند.

از نظر قضایی و قانونی دختری باکره است که سابقه ازدواج ثبت شده نداشته باشد. بنا بر این به محض این که اولین ازدواج وی ثبت شود ، وی دیگر دوشیزه نخواهد بود ، حتی اگر از نظر علمی و فقهی پرده بكارت وی سالم باشد. همچنین حتی اگر پرده بکارت دختری سالم نباشد و در عین حال سابقه ازدواج برای وی ثبت نشده باشد ، از نظر قانونی باکره خواهد بود.


دربسیاری فرهنگها پرده بکارت بدلایل مذهبی و فرهنگی یک نشانه متانت و اصیل بودن است و بسیاری از ازدواجها بدلیل پرده بکارت پاره شده لغو میشود. 

 
امروزه هایمنوپلاستی hymenoplasty) یا ترمیم پرده بکارت در دسترس است و امید تازه ای به خانواده ها و دخترانی که مورد تجاوز و یا تعرض قرار گرفته اند دست داده تا بتوانند زندگی خود را از سر بگیرند. 


ترميم پرده بكارت

ترميم پرده بكارت


ترمیم پرده بکارت به منظور بازسازی پرده بکارت فرد انجام میشود تا در اولین نزدیکی دارای خونریزی باشد. ترمیم پرده بکارت یا Hymenoplasty یک روش جراحی پزشکی بحث برانگیز در امریکای لاتین و شرق میانه میباشد که به طور چشمگیری درحال افزایش به ایلات متحده میباشد. این عمل در تمامی کشورهای اسلامی اعم از لبنان و سوریه ترکیه ….و همینطور به تازگی در کشورهای غربی نیز شاهد درخواست فزاینده ترمیم پرده بکارت هستیم. چون در بیشتر موارد ترمیم بکارت در واقع شامل عمل تنگ کردن واژن در کنار ترمیم بکارت صورت میگیرد.این عمل در تمامی کشورهای دنیا توسط جراحان پلاستیک انجام میشود و در فیلد تخصصی جراحی زنان نمیباشد چون در واقع جزو عملهای زیبایی محسوب میشود.


ترميم پرده بکارت به روشهای متفاوتی در دنیا انجام میشود.
•    روش ترميم بكارت alloplant: که یک روش ترمیم پرده بکارت به طور کاملا موقتی ست که ۱هفته قبل از ازدواج صورت میگیرد


•    روش ترميم بكارت STID: در جدیدترین متد ترمیم پرده بکارت روش   STID میباشد که روش بخیه سه لایه ای لبه های بکارت میباشد. (بخیه سه stratums سراسر introitus)
در این روش لبهای باقیمانده پرده بکارت با میکرو بخیه قابل جذب به هم فیوز میشوند. ترمیم پرده بکارت یک عمل تهاجمی نیست بلکه برداشتن لبه های پاره شده و ایجاد یک لایه ثانویه برای پوشش واژن خواهد شد. بازسازی پرده بکارت هیچگاه خودبخود صورت نمیگیرد مگر در اطفال یا دختران کم سن باشند.

در بحث باقی ماندن جای عمل ترمیم بستگی به نوع عمل و چگونگی بخیه زدن و نوع پوست بیمار دارد ولی معمولا در انواع پرده بکارت ارتجاعی نتیجه خوبی بدست نمیاید. معمولا مدت زمان ترمیم بکارت بین ۴۵دقیقه تا ۱ساعت و با یک بی حسی موضعی انجام میشود و جزو عملهای سرپایی میباشد. بیمار براحتی میتواند به منزل خود برگشته و نیازی به استراحت مطلق در منزل ندارد. تا چند روز بعد از ترمیم بکارت نیاز به استفاده مسکن هست و ممکن است کمی لکه بینی جزیی وجود داشته باشد. یاداور میشوم ترمیم پرده بکارت در هیچ دانشگاهی درکشور ما تدریس نمیشود و در بیشتر موارد با اجازه پزشک قانونی انجام میشود. هر پزشکی که این عمل را انجام میدهد درواقع بنوعی تجربه کاری خود پزشک جراح میباشد.


عوارض پس ازعمل  ترمیم پرده بکارت


۱-سرگیجه و استفراغ :یک عارضه جانبی بعد از استفاده بیهوشی عمومی یا ارامبخشها
۲-درد پس از عمل :۲تا۳روز پس از عمل درد وکبودی اطراف زخم وسوزش یا خارش
۳-خونریزی غیر طبیعی :بندرت ممکن است دچار خونریزی دراثر راه رفتن طولانی یا بد نشستن شوید.
۴-ترشحات غیر طبیعی :حتما باید بعد عمل انتی بیوتیک وداروی ضدقارچ تجویز شود.
۵-التهاب یا عفونت :بدلیل قرارگرفتن زخم جراحی درمنطقه واژن که به طور مداوم در معرض الودگی با ترشحات واژن و مقعد است
۶-نتایج نامطلوب پس از جراحی :بدلیل نازک بودن لبه های پرده بکارت وباتوجه به شکل وساختار پرده بکارت ممکن است باعث ایجاد ترمیم ناقص حلقه بکارت شود


روشهای دروغین ترمیم پرده بکارت :

پرده بکارت مصنوعی


پرده بکارت مصنوعی اینروزها شاهد شاهکار جدیدی از کشور چین هستیم بنام کپسول پرده بکارت مصنوعی که در واقع یک ورق پلاستیکی یا کپسول قرمز رنگی که حاوی مواد رنگی شبیه به جوهر خودکار قرمز است و در داخل واژن تعبیه شده و در اولین ارتباط کپسول پاره میشود و چیزی شبیه خونریزی رخ میدهد.حال سوال اینست که باقیمانده کپسول یا ورقه پلاستیکی بعد نزدیکی ایا مشخص نمیشود و واقعا چه جوابی باید در پرسش به این سوال داد. بجای استفاده از این محصولات مصنوعی بهتر است صداقت داشته باشید و با شریک زندگیتان مساله شخصی خود را مطرح کنید.


روش لیزر در ترمیم بکارت: تکنولوژی لیزر در شاخه پزشکی فقط در جراحی شبكیه‌ چشم وباز كردن‌ رگ ‌های‌ صدمه‌ دیده‌قلب و درمان‌ بسیاری‌ از مشكلات‌ پوستی‌، ازبین بردن موهای زاید میباشد.(ان هم نه صد درصد)

 
ترمیم پرده بکارت با روش تغذیه درمانی : در این روش به دختران بی نوا مدتی داروهای اسهال اور داده میشود وبعد رژيم اجیل و میوه که با این روش بکارت شما اصلاح میشود و دراخر پول گزافی از جیب دختران فریب خورده می رود ولی هرگز بازسازی در بکارت انها رخ نمیدهد .


تمامی پزشکان دنیا و قانون گراها به این مسئله واقفند که نباید دختری که مورد حمله تجاوز و تعرض جنسی قرارگرفته بقیه عمر خود را رنج ببرد و در کنج تنهایی سپری شود. در قانون شرع اسلام عزیزمان نیز از این مسیله مستثنی نبوده و به دخترانی که مورد تجاوز قرارگرفته اند اجازه ترمیم بکارتشان داده شده تا زندگی دوباره ای به انها ببخشند و از انزوا و تنهایی برهند

 
مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده
 
 
 
 
 
این مطلب در تاریخ 2018-01-06 10:13:55منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
150263





نظر شما در مورد مطلب آنچه دختران باید در مورد پرده بکارت بدانند چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




نقش قسمت و استخاره در ازدواج
نقش قسمت و استخاره در ازدواج

دلایل رایج رد کردن گزینه های ازدواج
دلایل رایج رد کردن گزینه های ازدواج

هشدار وزارت بهداشت به جوانان
هشدار وزارت بهداشت به جوانان

بیماری های مقاربتی بدون نشانه در مردان
بیماری های مقاربتی بدون نشانه در مردان

افرادی که «آه» می‌کشند کمتر افسرده می‌شوند
افرادی که «آه» می‌کشند کمتر افسرده می‌شوند

خیانت زنان به هشدار رسید
خیانت زنان به هشدار رسید










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15126

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266451064

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام