چرا باید هر روز بیرون بروید

چرا باید هر روز بیرون بروید

مواد غذايي، ويتامين دي  D ندارند و حتما بايد از نور خورشيد استفاده كنيم تا نياز بدنمان به ويتامين دي را تامين كنيم. البته بعضي مواد غذايي مانند روغن كبد ماهي كال، مقدار زيادي ويتامين دي دارد و بعضي ماهي ها، روغن لبنيات، تخم مرغ، جگر، قارچ، اين ويتامين را دارند؛ اما با همه اين ها نياز بدن به اين ويتامين را تامين نمي كنند .

اگر بخواهيم اشعه يو وي خورشيد را به مقدار كافي دريافت كنيم كه ويتامين دي دارد بايد موانع را بشناسیم از جمله اینکه؛ استفاده از کرم های ضدآفتاب، دریافت ويتامين دي را كم مي كند؛ استفاده از نقاب و همچنین، دریافت آفتاب از پشت شيشه، مانع جذب ويتامين دي مي شوند .

چرا افرد ویتامین D مصرف می‌کنند؟

ویتامین D برای افراد مبتلا به آرتروز بسیار مهم می‌باشد. تحقیقات نشان می‌دهند که ویتامین D و کلسیم بهمراه هم می‌توانند تراکم استخوان را در زنان پس از یائسگی افزایش دهد. همچنین ویتامین D برای درمان بیماری‌های مرتبط با ضعف استخوان همچون نرمی استخوان مفید است.

افرادیکه سطح ویتامین D بدنشان پایین است، برا جبران آن ممکن است به مکمل‌ها احتیاج دارند. کمبود ویتامین D در افراد زیر متداول‌تر است:

  • افرادیکه بالای ۵۰ سال هستند.

  • افرادیکه خیلی کم دربرابر خورشید هستند.

  • افرادیکه مشکلات کلیه و یا سایر بیماری ها جذب مواد معدنی را برای آنها سخت کرده است.

  • افرادیکه پوست تیره‌ای دارند.

  • افرادیکه با مصرف لاکتوز مشکل دارند.

  • افرادیکه گیاهخوار هستند.

  • کودکانیکه فقط شیرمادر دریافت می‌کنند.

 

   ويتامين دي نقش مهمي در استخوان سازي و همچنین تقویت سيستم ايمني دارد

 

افرادي كه رنگ پوستشان تيره است ميزان توليد ويتامين دي در بدنشان كمتر است،هرچه به طرف قطب شمال و جنوب نزديك مي شويم ميزان اشعه خورشيد كمتر مي شود و ميزان توليد ويتامين دي هم كاهش پيدا مي كند.

آب پرتقال اگر غني شده باشد مي تواند ويتامين دي داشته باشد، به تازگی، شير را با ويتامين دي غني مي كنند. كمبود ويتامين دي، خطر ابتلا به بسیاری از بيماري ها را موجب می شود. کمبود این ویتامین، خطر ابتلا به ديابت، ام اس و انواع سرطان ها را ممكن می سازد. كمبود ويتامين دي، باعث نرمي استخوان و راشيتيسم مي شود.

ويتامين دي، جزو ويتامين هاي محلول در چربي است و به هيچ وجه نبايد از يك مقدار مشخص بيشتر مصرف شود، و مصرف آن بايد زيرنظر متخصص باشد. اگر بيشتر مصرف شود علائم مسموميت دارد. علائمش اين است كه بافت هاي نرم ما ممكن است استخواني شود؛ مشكلات كليوي و سنگ كليه ايجاد كند و باعث پرنوشي، پر ادراري، ضعف، خستگي، يبوست و سردرد شود.

 

كم خوني و كمبود ويتامين دي، ارتباطي به هم ندارند

 

مقدار مورد نياز در افراد بزرگسال ٦٠٠واحد و افراد بالاي ٥٠سال ٨٠٠ واحد است، برای تأمین ویتامین دی، افراد سفيد پوست حداقل ٥تا ١٠دقيقه سه بار در هفته باید دست ها پاها و بازوهایشان را در معرض نور خورشيد قرار دهند. منتهي نه در زمان اوج نور خورشيد چون خطر ابتلا به سرطان پوست را بیشتر مي كند. در زمان هايي كه نور خورشيد كمتر است مثلا در ساعت 9 تا 11 صبح و ٤ تا ٥ بعدازظهر. این کار در خانه با پنجره های گشوده رو به آفتاب نیز امکانپذیر است.

در افراد تیره پوست، نياز بيشتري به دریافت نور خورشید وجود دارد. این دسته افراد، هر بار بايد، دست کم، سي دقيقه از نور خورشيد استفاده كنند تا بتوانند نياز بدن خود را تامين كنند. كمبود ويتامين دي مي تواند عوارض فراوان داشته باشد؛ مشكلات استخواني ايجاد كند و خطر پوكي استخوان را افزايش دهد.

ويتامين دي حتي در سلامت پوست و مو و سلامت دندان هاي ما نیز نقش مهمي دارد، پس كمبودش در بچه ها مي تواند موجب كاهش رشد شود. در این صورت، با تجویز پزشک متخصص مي توانند از مكمل ها استفاده كنند. مصرف مکمل ها نباید بيشتر از هشت هفته طول بکشد .كم خوني و كمبود ويتامين دي، ارتباطي به هم ندارند. ويتامين دي مي تواند روي جذب كلسيم و فسفر اثر داشته باشد .

منبع:salamatnews.com

 

 

این مطلب در تاریخ 2018-04-21 06:58:02منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
4888





نظر شما در مورد مطلب چرا باید هر روز بیرون بروید چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




مشکل پسندی در ازدواج
مشکل پسندی در ازدواج

خانم های مجرد حتما بخوانند ( اثبات توقعات غیر معقولانه )
خانم های مجرد حتما بخوانند ( اثبات توقعات غیر معقولانه )

کشف فایده جدید استفاده از کاندوم
کشف فایده جدید استفاده از کاندوم

علت سرطان آلت تناسلی در مردان
علت سرطان آلت تناسلی در مردان

آشنایی با زنان آلفا-آیا شما یک زن آلفا هستید؟
آشنایی با زنان آلفا-آیا شما یک زن آلفا هستید؟

تغییر الگوی ازدواج
تغییر الگوی ازدواج










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

20233

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266456171

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام