نشانه های فیزیکی ابتلا به اختلالات روانی

نشانه های فیزیکی ابتلا به اختلالات روانی
مطالعات نشان داده اند که بیماری های روانی از راه های مختلف می توانند تظاهرات جسمی داشته و ناشی از تغییر رفتارها و عادات زندگی از جمله رژیم غذایی نامناسب باشند. کلیه 8 علامت فیزیکی زیر باید از نظر تشخیص بیماری های روانی سریعا به اطلاع پزشک رسانده شود:
چاقی: اینطور مشخص شده که کسانی که از بیماری های شدید روانی از جمله اختلال دو قطبی و اسکیزوفرنی رنج می برند، در معرض خطر بالاتری برای رسیدن به شاخص توده بدنی نامناسب هستند و شاخص توده بدنی آنها از عدد 30 بالاتر است. همچنین این افراد 3.5 برابر و کسانی که مبتلا به افسردگی اساسی هستند، 1.5 برابر بیشتر در معرض خطر چاقی قرار دارند. افزایش وزن، با عوامل شیوه زندگی در این افراد از جمله تحرک کمتر و عادات غلط غذایی مرتبط است.
خستگی: به گفته محققان کلینیک مایو برخی اختلالات روانی بیش از احساس اندوه و پریشانی، می توانند عوارض داشته باشند. یکی از این عوارض دیگر خستگی قابل توجه، انرژی پایین، و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات خواب است. در این میان رابطه بین افسردگی و ابتلا به سندرم خستگی مزمن شناخته شده است.
درد مزمن: به گفته محققان مدرسه پزشکی هاروارد، کسانی که به درد مزمن مبتلا هستند، 3 برابر بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به مشکلات روانی قرار دارند. علاوه بر این کسانی که افسرده هستند نیز سه برابر بیش از دیگران دچار دردهای مزمن می شوند.
تیک و پریدن چشم: معمولا پرش چشم عارضه‌ ای شایع و خوش خیم است که به انقباضات متوالی و تکرار شونده عضلات پلک مربوط می‌ شود و اکثر افراد ‌در طول مدت زندگی چنین وضعیتی را تجربه می ‌کنند. به گفته محققان کلینیک مایو، ارتباطی بین تیک و پریدن چشم و ابتلا به اضطراب وجود دارد و اگر ادامه یابد باید توسط متخصص به طور کامل بررسی شود.
مشکلات سینوس: به گفته روان شناسان بین مشکلات سینوس و افسردگی ارتباط وجود دارد و این ارتباط اشاره می کند که یک چهارم افراد مبتلا به سینوزیت مزمن، دچار افسردگی هستند.
تهوع: از جمله علایم گوارشی ناشی از افسردگی عبارتند از احساس تهوع و استفراغ. همچنین فرد ممکن است دچار اسهال شود یا به طور مزمنی مبتلا به یبوست شود.
درد قفسه سینه: به طور واضح باید گفت که در صورت احساس چنین دردی بدون هیچ تاملی باید به پزشک مراجعه کرد و مورد آزمایش قرار گرفت. زیرا ممکن است علامت یک بیماری جدی قلبی باشد. ولی به طور کلی در هنگام افسردگی نیز این درد احساس می ‌شود.
احساس سرگیجه و منگی: این مورد نیز از دیگر علایم و نشانه‌ های افسردگی است. خیلی از افراد مبتلا به افسردگی به موقع درمان نمی‌ شوند. چون اغلب پزشکان در تشخیص علت اصلی این اختلالات دچار گمراهی می ‌شوند. به نظر می‌رسد که افسردگی به دلیل عدم تعادل در بعضی از مواد شیمیایی خاص مغز اتفاق می ‌افتد. بعضی از این مواد شیمیایی نقش موثری در چگونگی احساس درد دارند. بنابراین محققان معتقدند که نوع دردی که بیمار افسرده تجربه می ‌کند با سایر افراد متفاوت است.
منبع: activebeat/آوای سلامت
این مطلب در تاریخ 2016-08-01 05:58:52منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب و مقالات روانشناسی
تعداد بازدید
7986





نظر شما در مورد مطلب نشانه های ابتلا به اختلالات روانی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




نیاز جنسی و نداشتن خواستگار
نیاز جنسی و نداشتن خواستگار

نمی دونم منو برای دوستی می خواهد یا ازدواج
نمی دونم منو برای دوستی می خواهد یا ازدواج

چطور بفهمید فرزندتان پسر می شود یا دختر(تشخیص جنسیت جنین)
چطور بفهمید فرزندتان پسر می شود یا دختر(تشخیص جنسیت جنین)

آشنایی کوتاه با دوره ماهانه زنان ( قاعدگی )
آشنایی کوتاه با دوره ماهانه زنان ( قاعدگی )

چرا برخی آهنگ ها را بارها گوش می دهیم
چرا برخی آهنگ ها را بارها گوش می دهیم

آشنایی با طلاق کرونایی
آشنایی با طلاق کرونایی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

27700

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266463638

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام