در هر سنی هوشمان باید صرف چه کاری شود

در هر سنی چه استفاده ای از هوش باید بکنیم

در هر سنی چه استفاده ای از هوش باید بکنیم

مهم نیست تا چه اندازه باهوش باشید یا هوش اجتماعی‌تان چقدر باشد. مهم این است که بدانید از بهره هوشی‌تان در چه سنی چطور استفاده کنید. محققان می‌گویند آدم‌ها در دوره‌های مختلف زندگی‌شان، در حوزه‌های متفاوتی خوب عمل می‌کنند.


11سالگی: یاد گرفتن زبان دوم


گرچه در سال‌های گذشته، متخصصان سال‌های قبل از شروع مدرسه را بهترین زمان زبان‌آموزی معرفی کرده بودند، اما پژوهشگران در بررسی‌های تازه‌شان، بهترین سن برای آموختن زبان دوم را 11سالگی معرفی کرده‌اند. بررسی‌هایی که آنها روی کودکان در سنین مختلف انجام داده‌اند، نشان می‌دهد که آنها در 11‌سالگی بهتر از کودکان کوچک‌تر زبان را یاد می‌گیرند.


18سالگی: تندخوانی


شاید کسانی که ایده برگزاری کنکور در 18سالگی را مطرح کردند، از این واقعیت باخبر بودند. محققان می‌گویند در این سن نوجوانان بهترین عملکرد را در پاسخگویی به سوالات تستی نشان می‌دهند. درواقع 18ساله‌ها مهارت خارق‌العاده‌ای در تندخوانی، تمرکز بر موضوعات و درک آنها دارند و می‌توانند سوالات پیچیده امتحانات را به‌سرعت تحلیل کنند.


24سالگی: به خاطر سپردن نام‌ها


هرچه تاریخ می‌خوانید، نمی‌توانید نام شاهان و حکمرانان را حفظ کنید؟ شاید اگر در 24سالگی سراغ خواندن تاریخ می‌رفتید، عملکرد بهتری را نشان می‌دادید. به گفته محققان، افراد در 23 یا 24سالگی، بهتر نام‌ها را به خاطر می‌سپارند، پس خودتان را در این سن به خاطر فراموش کردن اسامی سرزنش نکنید.


32سالگی: شناختن آدم‌ها


درحالی‌که احساس می‌کنید فرد مقابلتان را قبلا دیده بودید، نمی‌توانید او را به خاطر بیاورید؟ محققان می‌گویند اگر 32ساله بودید، این کار برایتان آسان می‌شد. با توجه به بررسی‌های آنها، بازشناسی آدم‌هایی که قبلا در گوشه‌ای از زندگی‌تان حضور داشته‌اند، در فاصله 30 تا 34سالگی از هر زمانی آسان‌تر است.


48سالگی: درک احساسات


اگر هوش اجتماعی‌تان بالا باشد، احساسات را ساده‌تر از چهره دیگران می‌خوانید و به گفته محققان، در 48سالگی، شما از بیشترین میزان هوش اجتماعی بهره‌مندید. با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، در فاصله 40 تا 60 سالگی، با نگاه کردن به چشم‌های دیگران می‌توانید از دلشان باخبر شوید.


50سالگی: حل مسائل ریاضی


شاید فکر کنید محققان سال‌های قبل از بازنشستگی را بهترین زمان یادگیری می‌دانند و در خبرهای خوبشان، تنها به جوان‌ها فکر می‌کنند. اما بررسی‌ها ثابت کرده که افراد در میانسالی هم قابلیت‌های ویژه‌ای دارند. برای مثال، به گفته پژوهشگران افراد در 50سالگی بهترین عملکرد را در حوزه ریاضیات دارند و مسائل پیچیده ریاضی را آسان‌تر حل می‌کنند. جالب نیست؟


60سالگی: دایره واژگان


شاید جوان‌ها اشتیاق زیادی برای شعر گفتن و نوشتن داستان داشته باشند، اما محققان می‌گویند افراد 55 تا 60ساله بهتر می‌توانند موضوعات را روایت کنند. به گفته محققان، دایره واژگان افراد در این سنین از هر زمانی گسترده‌تر است و به همین دلیل می‌توانند بهتر خاطرات را روایت کنند، داستان بگویند یا آنچه در ذهنشان است را روی کاغذ بیاورند.

منبع: هفته نامه آتیه نو

این مطلب در تاریخ 2017-08-14 10:05:05منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب و مقالات روانشناسی
تعداد بازدید
6013





نظر شما در مورد مطلب در هر سنی چه استفاده ای از هوش باید بکنیم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




نشانه مردان متاهلی که خود را مجرد جا میزنند و با شما در ارتباطند
نشانه مردان متاهلی که خود را مجرد جا میزنند و با شما در ارتباطند

آیا دوست داشتن برای ازدواج کافیست
آیا دوست داشتن برای ازدواج کافیست

لکه بینی در بارداری تا چند روز طبیعی است
لکه بینی در بارداری تا چند روز طبیعی است

نشانه های کمبود ویتامین D
نشانه های کمبود ویتامین D

هفت روشی که می‌تواند ظاهرتان را در نگاه اول متفاوت جلوه دهد
هفت روشی که می‌تواند ظاهرتان را در نگاه اول متفاوت جلوه دهد

دختر و پسرهای کدام شهرها میل کمتری به ازدواج دارند
دختر و پسرهای کدام شهرها میل کمتری به ازدواج دارند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

16426

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266452364

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام