مهارتهای گفتگو بین زن و شوهر

مهارتهای گفتگو بین زن و شوهر



جمله‌هايي كه مردان ادا مي‌كنند، كوتاه‌تر از جمله‌هايي است كه زنان بيان مي‌كنند ولي از ساختاري خاص تبعيت مي‌كنند.آنها معمولا جمله‌هايشان را با كلمات ساده شروع مي‌كنند، با صراحت منظور اصلي‌شان را مي‌گويند و بعد نتيجه‌گيري مي‌كنند. فهميدن منظور و درخواست آنها بسيار آسان است. اگر چند كار را به يك مرد محول كنيد، گيج مي‌شود و براي يك زن فهميدن اين موضوع حياتي است. اگر درصدد متقاعدكردن مردي هستيد، مسائل مختلف را با هم مطرح نكنيد؛ آنها را يكي‌يكي بيان كنيد.



چرا مردان دروغگويان خوبي نيستند؟!



نتايج تحقيق‌هاي زبان ايما و اشاره نشان مي‌دهد در گفت‌وگوي رودررو، 60 تا 80 درصد كل پيام به‌وسيله علايم غيركلامي منتقل مي‌شود. نقش كلام در اين ميان بين 30-20 درصد است. تجهيزات حسي برتر زن اين اطلاعات را جمع‌آوري، بررسي و تحليل مي‌كند زيرا قابليت مغز او در انتقال سريع اطلاعات بين دو نيمكره، او را در كامل كردن و استنتاج علايم ديداري، كلامي و غيركلامي تواناتر مي‌كند. به همين دليل است كه بيشتر مردان هنگام دروغ گفتن رودررو به يك زن دچار مشكل مي‌شوند اما همان‌طور كه اغلب زنان مي‌دانند، دروغ گفتن رودررو به يك مرد آسان است زيرا حساسيت لازم را براي تشخيص ناهماهنگي بيان علايم كلامي و غيركلامي را ندارد. مردان وقتي قصد دروغ گفتن به زنان را دارند، بهتر است از تلفن يا نامه استفاده كنند يا چراغ‌ها را خاموش كنند و يك پتو روي سرشان بيندازند!



راهكارهايي براي صحبت با مردان



مردان معمولا وقتي صحبت يكديگر را قطع مي‌كنند كه حالت رقابت يا تهاجم داشته باشند بنابراين يك راهكار ساده در گفت‌وگو با مردان اين است كه حرفشان را قطع نكنيد. اين كار براي زن آسان نيست زيرا حرف زدن همزمان باعث ايجاد رابطه دوستانه و مشاركت مي‌شود. زنان با توانايي‌هاي قوي در سخن گفتن و گوش دادن همزمان، سعي در تحت‌تاثير قراردادن مردان يا بخشيدن ارزش به آنها دارند ولي برعكس، وقتي مرد با اين توانايي‌ها روبرو مي‌شود، ديگر نمي‌تواند بشنود و توانايي شنيدن از او سلب مي‌شود پس سخن گفتن همزمان زن او را به خشم مي‌آورد و احساس مي‌كند زن با بي‌ادبي حرف‌هاي او را قطع كرده است.



چگونه مي‌توان مردي را به گوش دادن وا داشت؟

 

هنگامي كه مي‌خواهيد با نامزد يا همسر خود به صحبت بنشينيد، به او «خط» بدهيد و بگوييد مي‌خواهيد راجع به چه موضوعي با او هم‌صحبت كنيد، به چه نتيجه‌اي برسيد و اينكه چه انتظاري از او داريد. يعني وقتي را تعيين و موضوع مورد بحث را عنوان كنيد و به همسرتان بگوييد كه انتظار راه‌حل يا پيشنهاد را نداريد؛ مثلا بگوييد: «مي‌خواهم بعد از شام در مورد مشكل امروزم صحبت كنم، باشه؟ فقط مي‌خوام به حرف‌هام گوش بدي و هيچ راه‌حلي هم نمي‌خوام.»

• از آنجا كه مكان، زمان و موضوع بحث مشخص است، بيشتر مردان به چنين درخواستي پاسخ مثبت مي‌دهند. با اين روش كه مطابق برنامه‌ريزي مغزي مردانه ارائه شده، مشكلي نخواهيد داشت. علاوه بر اين، شوهرتان مجبور به انجام كاري نخواهد شد.

• از شوهر خود بپرسيد؛ چراکه سوال كردن از همسرتان به مكالمه شكل مي‌دهد و به او كمك مي‌كند تا ساختار واضحي را براي آن در ذهن خود ترسيم كند. هرچه پرسش‌هاي شما خصوصي‌تر باشد، بهتر است.

• از خط دادن به همسرتان، به‌عنوان روشي براي مطالبه خواسته‌هاي خود استفاده نكنيد و رك و راست صحبت كنيد. يكي از بدترين عادت‌هاي زنان، اين است كه در روابط خود با مردها رك و راست نيستند. در پرده ابهام وارد گفت‌وگو و امتحان كردن همسرشان مي‌شوند و نظرش را درباره مسائل ديگر مي‌پرسند.

زن‌ها اين‌گونه صحبت مي‌كنند چون نمي‌خواهند ريسك کنند و نظر خودشان را مستقيم بيان كنند. صحبت‌هاي مبهم، نامفهوم و سربسته درباره علت ناراحتي‌مان، يكي ديگر از اين روش‌هاست. به جاي آنكه رك باشيم و بگوييم از چه موردي ناراحت هستيم؛ ممکن است ده‌ها حرف ديگر بزنيم. تمام اين راهكارها بسيار فريبكارانه بوده و باعث خواهد شد مردها احساس كنند زن‌ها آنها را بازي مي‌دهند.


منبع : سلامت نیوز

این مطلب در تاریخ 2014-04-09 12:50:05منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
45410





نظر شما در مورد مطلب مهارتهای گفتگو بین زن و شوهر چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ازدواج دختری که باکره نیست
ازدواج دختری که باکره نیست

4 نکته مهم در نامزدی
4 نکته مهم در نامزدی

تاثیر رابطه جنسی بر عضلات بدن
تاثیر رابطه جنسی بر عضلات بدن

ویروس کرونا با بدن چکار می کند که باعث مرگ می شود
ویروس کرونا با بدن چکار می کند که باعث مرگ می شود

علت زودرنجی و حساس بودن زنان
علت زودرنجی و حساس بودن زنان

تجرد ناخواسته چیست
تجرد ناخواسته چیست










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

18248

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266454186

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام