ازدواج موقت و...

ازدواج موقت ووضیعت خطر



آمارهای مرکز اسناد می گوید که ازدواج موقت 31 درصد افزایش داشته. این آمار، آمار ترسناکی است. در شرایطی که گفته می شود وضعیت کاهش جمعیت به مرز هشدار رسیده و باید به فکر زاد و ولد بود، مردم تازه یاد گرفته اند از میانبر استفاده کنند. خرجش هم در نهایت یک سکه است و تمام. کسی هم بویی نمی برد و تو در جامعه شکل آدم های طلبکار مجردی را به خودت می گیری که وضعیت معیشتی و اقتصاد به تو اجازه تشکیل خانواده را نمی دهد.

اعلام خطر جدی با افزایش آمار ازدواج موقت


ثبت نام در سایت همسریابی موقت



سایت فیلتر است اما سعی کرده اند همه چیزش را شرعی و قانونی جلوه دهند. خیلی جدی ثبت نام کرده ام. شرایط ثبت نام را هم اینطور نوشته اند:

نحوه ارائه خدمات به بانوان: پس از ارسال پیامک ثبت نام به خانم (شامل: نام و نام خانوادگی و تأهل، سن و شهر و شغل، مدت صیغه و تلفن ثابت)، کارشناس خانم سایت با بانوان تماس گرفته و شرایط را توضیح و در صورت درخواست در فهرست سایت قرار می گیرند. تعیین میزان مهریه بانوان با توجه به سن، زیبایی، تحصیلات، شرایط و داشتن مسکن با لحاظ نمودن نظر خود خانم با کارشناسان سایت می باشد. (هزینه ارائه خدمات به بانوان با توافق قبلی بعد از ازدواج از مهریه دریافتی کسر خواهد شد.)

خانم های محترمه جهت ثبت نام حتما باید مطلقه یا بیوه باشند. (مجرد اصلا پذیرش نمی شود.)

ارائه خدمات به بانوان تمامی ادیان و مذاهب اعم از اسلام، مسیحی، یهودی و ... انجام می شود.

نمونه پیامک ثبت نام آقایان: ص.ع. 32 ساله مشهد تاجر، کد خانم 4، 3، واریز 1/1/93 ساعت: 10:00

(درصورتی که پیامک آقایان تلفن ثابت با کد شهر و اطلاعات فیش واریز هزینه نداشته باشد، ثبت نام آنها حذف می شود.)

نحوه ارائه خدمت به آقایان: ابتدا شرایط و قوانین را مطالعه و پس از انتخاب کد خانم و واریز هزینه معرفی یک پیامک ثبت نام (شامل: نام و نام خانوادگی و تأهل، سن و شهر و شغل، کد خانم، تلفن ثابت و تاریخ ساعت دقیقه واریز) را به موبایل خانم ارسال نمایید، پس از هماهنگی ما با خانم انتخابی قرار ملاقات برای شما تنظیم می شود. دقت شود سایت در صیغه ماهانه برعکس متعه ساعتی فقط وظیفه معرفی و تنظیم قرار ملاقات دارد و دریافت پاسخ مثبت وظیفه آقا بوده و به سایت و هزینه معرفی ارتباطی پیدا نمی کند. (توصیه: مطمئنا حاضر شدن در قرار با ظاهری نامناسب (اصلاح و پوشش)، عدم برخورد مناسب و رعایت نکردن ادب یا مذاکره برای کاهش مهریه از عمده دلایل دریافت پاسخ منفی از بانوان بوده است.)

آقایان جهت ثبت نام ماهانه باید از موقعیت اجتماعی و تمکن مالی با حداقل 30 سال سن برخوردار باشند. کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی و آزاد و کارمندان دولت از شرط سنی ماهانه معاف می باشند. (ارائه خدمات ماهانه و ساعتی به آقایان غیر مذهب شیعه دین مبین اسلام اکیدا ممنوع می باشد. آقایان سیگاری و آقایان کم شخصیت به احتمال زیاد از بانو پاسخ مثبت دریافت نمی کنند.

تذکر: کپی شناسنامه، کارت ملی، آزمایش ایدز و هپاتیت و امضای صیغه نامه بدون ثبت و درج در شناسنامه قبل خطبه الزامی است.

مطابق درخواستی که در سایت آمده، یکسری اطلاعات برای خانم ارسال کرده ام و حالا عضو سایت همسریابی شده ام. خانم تماس گرفته و شرایط را اینطوری برای من توضیح می دهد: «چون شما کارمند بانک هستی و تحصیلات دانشگاهی داری ما سعی می کنیم همسری مناسب و در شئون شما برایتان پیدا کنیم. چند نفری در فهرست هستند و شما در حضور ما آنها را می بینید. ما 40 درصد از مبلغ مهریه را هم به عنوان پورسانت از شما می گیریم.»

من می پرسم: «از کجا می فهمی من یا همسرم به شما دروغ نمی گوییم؟» خانم جواب می دهد: «عزیزم ما مدارک را از شما می گیریم و مطابق مدرک عمل می کنیم.» می گویم: «به نظر شما که خانم عاقل و بالغی هستید، درست کردن مدرک جعلی کار زمان بر یا غیرممکنی است؟» خانم با کمی مکث می گوید: «نگران نباشید، کارشناسان ما همه به طور دائم پیگیر مسائل هستند و به شما خواهند گفت که کدام مسئله درست است یا نه. مثلا آدرس منزل شما را می گیریم و آنجا برای تحقیق می آییم و برای همیشه شما را رصد می کنیم.»

من می پرسم: «اگر من خواستم ازدواج دائم بکنم چه؟» خانم پاسخ می دهد: «در هر صورت شما همیشه تحت نظر ما خواهید بود...»

ماجرا به همین سادگی است. دریافت پورسانت 40 درصدی و احتمالا بعد از انجام ازدواج موقت، مبالغی که به عنوان حق السکوت از طرفین گرفته می شود. 48 ساعت بعد تماسی از طرف خانم گرفته می شود که مردی مناسب شرایط من برایم پیدا شده و ما باید همدیگر را ببینیم. به خانم می گویم منصرف شدم و خانم می گوید متاسفم و گوشی را قطع می کند.



دلایل افزایش ازدواج موقت از دیدگاه پروفسور حسن باهری



بررسی ها نشان می دهد مشکلات اقتصادی و نیاز به داشتن سرپرست مرد و همچنین مسائل عاطفی و جنسی از اصلی ترین علل ازدواج موقت در ایران به شمار می آید. پیش از این در قانون برای کسانی که بدون مجوز و به صورت غیررسمی مبادرت به صدور صیغه نامه می کردند، مجازات حبس پیش بینی شده بود که این امر از سوی شورای نگهبان خلاف شرع تشخیص داده شد اما برخی از نمایندگان مجلس ازدواج موقت را راهکار برون رفت از آسیب های اجتماعی ناشی از معضلات جنسی عنوان کرده اند.

چندی پیش دکتر مجید ابهری، متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی، از افزایش 25 درصدی آمار ازدواج موقت در کشور خبر داده و هشدار دهده بود که اینگونه ازدواج ها آسیب های اجتماعی بسیاری به همراه دارد. گواهی صیغه موقت از سوی عاقد صادر می شود و شرط و شروط تعیین و اعلام می شود اما اغلب این ازدواج موقت در دفترخانه ثبت نمی شود. علل افزایش ازدواج موقت باید مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد چرا که بسیاری از کارشناسان معتقدند اینگونه ازدواج ها آسیب های اجتماعی به دنبال دارد.

این مسئله یک پدیده چند وجهی است و باید از تمامی زوایا به آن نگاه کنیم تا بتوانیم قضاوت صحیحی در این مورد داشته باشیم. در تحلیل این مسئله باید به انواع آن توجه داشت. دلایل صیغه در میان زنان و مردان و همچنین متاهلان و مجردها متفاوت است. مهمترین دلیل گرایش زنان به ازدواج موقت دلایل اقتصادی است و باید توجه داشت زنانی که از این طریق معیشت خود را می گذرانند، افرادی قابل احترام اند، زیرا برای این کار خود را ملزم به رعایت برخی موازین و اقدامات می کنند.

دلیل دیگر گرایش به ازدواج موقت به زنانی برمی گردد که در گذشته ازدواج ناموفقی داشته اند و نمی خواهند دوباره در موقعیت مشابه قرار گیرند اما نیاز به تکیه و همراهی در زندگی خود دارند. در گروهی دیگر هم که در گذشته سابقه تأهل دارند، بحث غرایز جنسی و نیازهای فیزیکی مطرح است؛ بنابراین می توانیم بگوییم که این سه دلیل شاخص ترین علت گرایش زنان به ازدواج موقت است اما در مورد دلایل گرایش مردان به صیغه، باید مردان متاهل و مردان مجرد را به طور جداگانه مورد بررسی قرار داد.

یک مرد مجرد برای شروع یک زندگی مشترک باید هزینه ها و امکاناتی را تهیه کند و به جایی برسد که بتواند هزینه های زندگی را تقبل کند که این مسئله زمانبر است و ممکن است تا سن 30 سالگی افراد طول بکشد، در این مدت مرد مجرد برای رفع نیازهای روحی و جسمی خود به جای آنکه به سوی تن فروشان برود، می تواند از ازدواج موقت استفاده کند.

اما در میان متاهلان شاخص ترین دلیل، تنوع طلبی جنسی است که افراد می خواهند تجربه های متفاوت در این زمینه داشته باشند. دلیل دیگر نیز آن است که در عقد دائم بنا بر دلایل خاصی مانند نبود مهارت های زندگی، ممکن است که زندگی زناشویی رنگی خاکستری به خود بگیرد و زن و شوهر با وجود حفظ ظاهر در عمل راه خود را از هم جدا کنند، در این صورت پیش می آید که مردان متاهل برای فرار از انزوای عاطفی و روانی به ازدواج موقت روی می آورند.

برخی نیز با وجود داشتن پایگاه عاطفی برای تجربه کارهای هیجان انگیز، بیمارگونه و رفتارهای جنسی نامتعارف که این روزها در حال افزایش است، به این سمت می روند، زیرا که از نظر قانونی و هزینه ای نسبت به راه های دیگر برایشان به صرفه تر است. برخی دیگر هم دلیل گرایش شان به صیغه را تحت سرپرستی قرار دادن زنان بی سرپرست می خوانند.

منبع : مجله چلچراغ

این مطلب در تاریخ 2014-06-01 14:30:08منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
28355





نظر شما در مورد مطلب ازدواج موقت و... چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




حرفهای نادرست هنگام تمام کردن رابطه
حرفهای نادرست هنگام تمام کردن رابطه

معیارهای ازدواج چطور شکل می گیرند
معیارهای ازدواج چطور شکل می گیرند

ویار به شوهر ( نفرت از همسر در دوره بارداری)
ویار به شوهر ( نفرت از همسر در دوره بارداری)

مراقبتهای بهداشتی مردان
مراقبتهای بهداشتی مردان

انواع مشاوره آنلاین
انواع مشاوره آنلاین

رفتار زنانه که باعث دوری مردان میشود
رفتار زنانه که باعث دوری مردان میشود










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

14259

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266292022

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام