اجباری شدن مشاوره قبل از طلاق

اجباری شدن مشاوره قبل از طلاق

 

زوج‌ها قبل از طلاق مجبور به مشاوره می‌شوند و مشاوره‌ قبل از طلاق در تمام کشور اجباری شده‌است.

اين خبر را مجيد رضازاده رئيس مركز توسعه پيشگيري سازمان بهزيستي گفته و اضافه كرده كه تمام متقاضيان طلاق كه به دادگاه مراجعه مي‌كنند، بايد حتما دوره‌هاي مشاوره را گذرانده و از ما نامه بگيرند.

او در گفت‌وگو با ايسنا توضيح داده كه با توجه به سير صعودي آمار طلاق و تجاربي كه از قبل داشتيم به اين نتيجه رسيديم كه ممكن است بتوانيم از بخشي از طلاق‌ها كه با دلايلي غيرمنطقي نظير مشاجره در شرف وقوع است جلوگيري كنيم. ‌در همين راستا با معاونت فرهنگي اجتماعي قوه قضاييه تفاهمنامه‌اي منعقد كرده‌ايم كه براساس آن زوجين متقاضي طلاق را به مراكز مشاوره تحت نظر بهزيستي ارجاع دهند.

البته در اين طرح پيشكسوتان فاميل و ريش‌سفيدها هم نقش مهم و مؤثري دارند و قرار است دست و آستين بالا بزنند تا مانع از طلاق زوج‌ها بشوند. به گفته رضازاده مددكار و مشاور، اقدامات مختلفي ازجمله مشاوره‌هاي مختلف و آموزش مهارت‌هاي زندگي و سبك زندگي را براي اين افراد انجام مي‌دهند، اگر بعد از گذراندن اين آموزش‌ها و مشاوره‌ها و كمك‌گرفتن از افراد پيشكسوت فاميل براي نزديك شدن به سازش، زوجين همچنان براي طلاق مصر باشند، اقدامات خود را براي طلاق به انجام مي‌رسانند.

او معتقد است كه با اين روش احتمالا عده زيادي در اين پروسه از تصميم طلاق منصرف مي‌شوند، اجراي اين كار در استان يزد نشان داده كه ماندگاري روي سازش در 50درصد موارد پيگيري شده ايجاد شده است.



طلاق بدون نامه هرگز



اگر قوه قضاييه اين طرح را ابلاغ كند طرح مشاوره اجباري اجرايي مي‌شود. در اين صورت نامه‌سازمان بهزيستي يكي از مدارك لازم براي طلاق است كه ظاهرا مي‌بايست در پرونده طلاق وجودداشته باشد. به گفته رئيس مركز توسعه، پيشگيري و درمان اعتياد حتما بايد تمام افرادي كه قصد طلاق دارند و به دادگاه مراجعه كرده‌اند، دوره‌هاي مشاوره را گذرانده و از بهزيستي نامه بگيرند و درصورت لزوم مجددا به دادگاه مراجعه كنند، ما به اين افراد كمك مي‌كنيم تا مشكلات خود را بشناسند و براي آن راهكار پيدا كنند. در اين روش عموما اشخاصي كه به دلايل غيرمنطقي براي طلاق اقدام مي‌كنند از تصميم خود منصرف مي‌شوند.

در حال حاضر 1200مركز دولتي مشاوره طلاق در كنار 120مركز غيردولتي در سطح كشور آماده پذيرش زوج‌هاي متقاضي طلاق هستند. اين نوع مشاوره در سراسر كشور ارائه مي‌شود و به زوج‌هاي بي‌بضاعت نيز يارانه خاص تعلق مي‌گيرد. اين زوج‌ها مي‌بايست به اداره‌كل بهزيستي در استان مراجعه كرده و يارابرگ دريافت كنند تابتوانند آموزش‌ها و مهارت‌ها را به‌صورت رايگان پشت‌سربگذارند.



آمارهاي وحشتناك



وحشت از طلاق و برنامه‌ريزي براي كاهش آن از وقتي شروع شد كه آمارهاي ثبت‌احوال نشان داد كه تعداد طلاق‌هاي كشور با سرعت زيادي رو به افزايش است. اين آمارها نشان داد كه در هر ساعت 18طلاق رخ مي‌دهد. در همان سال اعلام شد كه به‌طور ميانگين 20درصد از ازدواج‌هاي كشور به طلاق منتهي مي‌شوند. علي اكبر محزون مديركل فناوري اطلاعات و آمار جمعيتي سازمان ثبت احوال يك‌ماه پيش اعلام كرد كه نرخ ازدواج در سال 92نسبت به سال قبل 6/7درصد كاهش داشته اما نرخ طلاق 3/4درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته خب همين كافي بود كه نگراني درباره افزايش طلاق در كنار كاهش ازدواج مسئله مجرد ماندن در كشور را به خوبي روشن كند و از آنجا كه سعي و اهتمام بر افزايش جمعيت است و نتيجه قطعي مجرد ماندن كاهش جمعيت كشور است مسئولان نگران از واقعيت موجود تلاش كردند تا براي كاهش طلاق در كنار تشويق به ازدواج راه‌هايي پيدا كنند. نگاهي دقيق‌تر به آمارها به نقل از سازمان ثبت احوال نشان مي‌دهد كه در سال گذشته 155هزار و 369واقعه طلاق به ثبت رسيده و نرخ خام آمار ثبت طلاق در كشور 2در هزار بوده است. سال92 نسبت به سال گذشته حكايت از كاهش 6/7درصدي ازدواج داشته و در همين زمان ميزان طلاق‌ها 3/4درصد نسبت به سال قبل آن از افزايش برخوردار بوده است كه اين افزايش در مناطق شهري 5/2درصد بوده درحالي‌كه طلاق در مناطق روستايي 15/8درصد كاهش داشته است.

منبع:همشهری آنلاین

این مطلب در تاریخ 2014-06-04 09:10:05منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
19497





نظر شما در مورد مطلب اجباری شدن مشاوره قبل از طلاق چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چطور از سلامت جسمی و جنسی همسر آینده مطلع شویم
چطور از سلامت جسمی و جنسی همسر آینده مطلع شویم

رفتاردر دوران نامزدی قبل از عقد
رفتاردر دوران نامزدی قبل از عقد

علت ودرمان سوزش معده در بارداری
علت ودرمان سوزش معده در بارداری

آنچه بعد از رابطه جنسی نباید خورد
آنچه بعد از رابطه جنسی نباید خورد

لاغر شدن با کمک علم روانشناسی
لاغر شدن با کمک علم روانشناسی

 عندالاستطاعه یا روشی جهت رفع مشکل مهریه و قوانین جدید
عندالاستطاعه یا روشی جهت رفع مشکل مهریه و قوانین جدید










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

5551

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266283314

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام