خانه مجردی یا خانه فساد

خانه مجردی یا خانه فساد

 

خانه مجردی یا خانه فساد،به گزارش خبرگزاری تسنیم  مرتضی میرباقری قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی، افزایش خانه‌های مجردی را پدید آورنده مشکلات اساسی در کشور عنوان می کند و معتقد است این موضوع مسائل خاص خود را دارد.

میرباقری گرایش جوانان به این سبک زندگی را از علل افزایش خانه های مجردی عنوان کرده و گفته است که رابطه ثبت نشده و بدون قاعده زن و مرد از گذشته به این شکل وجود داشته است، اما در حال حاضر این موضوع شکل عرفی به خود گرفته است .
قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی با بیان اینکه این امر در کشور ما فراگیر نشده در رابطه با ازدواج سفید نیز اظهار کرده است:این موضوع نیز مساله فراگیر در ایران نیست، این موضوع اصلا در کشور ما زیاد نیست و نمی‌خواهیم مثل یک جریان قابل توجه به آن نگاه کنیم. البته اگر چنین مساله‌ای وجود داشته باشد حتما آن را بررسی خواهیم کرد.

افزایش خانه‌های مجردی و گرایش جوانان به این سبک زندگی


اما میر باقری از افزایش خانه‌های مجردی و گرایش جوانان به این سبک زندگی اظهار نگرانی کرده و می گوید:  وجود این خانه‌ها مسائل خاص خود را دارد که مشکلات اساسی را ایجاد می‌کند و ما از این مسائل آگاهیم.
افزایش خانه های مجردی و علل آن از مواردی است که مراجع ذیربط باید به جد آن را دنبال کنند و ریشه های ان را بخشکانند. در این میان نباید به این موضوع بی توجه بود که از گذشته تا حال هر زمان در مسافرت ها و ماموریت های مختلف اداری و ...که به هتل ها و مسافرخانه ها مراجعه می کنیم قطعا باید مدارک شناسایی همه افراد تحویل گرفته شود و مجردها نیز همواره در این زمینه مشکل داشته اند اما به تازگی خبرهایی از اجاره مکان هایی به صورت یک شبه و یا حتی چند ساعته در پایتخت به گوش می رسد که بر اساس آن دیگر مشکلی برای مجردها و بی مدرک ها وجود نخواهد داشت.نکته مهم این است که این مکان های اجاره ای یک شبه  رنگ و بوی دیگری به خود می گیرند.
در ایام تعطیل و یا تابستان و فصل مسافرت در کشورمان ؛ برخی از شهرها مانند شهر های شمالی کشور ، ویلاها و اتاق های شخصی هستند که به مسافران اجاره داده می شوند ولی حتی اکثر این نوع ویلاها و خانه ها هم از مسافران تقاضای مدارک شناسایی می کنند و کم هستند افرادی که خانه خود را بدون مدارک شناسایی در اختیار دیگران می گذارند.
اما در تهران اینگونه نیست و کسانی که واگذار کننده گان این خانه ها و سویئت ها هستند اعلام می کنند که این خانه در مدت اجاره در اختیار شخصی است که آن را اجاره کرده و ورود آن شخص با هر کس یا کسانی در این خانه ها آزاد بوده و آنها به این موضوع کاری ندارند.
البته این روش مانند شهرهای شمالی نیست که کنار خیابان بایستند و با درج چند آگهی اینترنتی در سایت هایی مشخص مشتری خود را پیدا می کنند.
به تبلیغ زیر توجه کنید :

در این سایت ها خانه های شخصی برای 1 روز و حتی چند ساعت اجاره داده می شوند .
نرخ اجاره خانه های مبله ای که در این سایت ها تبلیغ می شوند  از شبی 100 هزار تومان و ساعتی 60 هزار تومان تا نرخ های میلیونی  متفاوت است اما دسترسی به آنها آنقدر آسان است  که راه را برای هر کاری باز می گذارد!
اما نکته مهم تر اینجاست که این تبلیغات در حالی در فضای مجازی منتشر می شود که همزمان در زمینه  کاهش ازدواج و باروری خانوارها هشدار داده می شود و درخصوص افزایش نرخ باروری قوانین سلبی تصویب می شود .اما غافل از اینکه با آب بر چاه ریختن چاه پر نمی شود! و باید خیلی جدی تر و موشکافانه تر و جهادی تر عمل کرد تا اینگونه اقدامات نتواند باز چندین سال کشور را در این زمینه عقب بیاندازد و تازه به فکر آن بیافتیم .

افزایش فحشا و فساد


شاید از هر 100 مورد یکی دو مورد برای رفع مشکل مسافران در راه مانده بدون مدرک شود ولی بر اساس تحقیقات و گفته های خود کسانی که اجاره دهنده این اماکن هستند استفاده کنندگان این خانه ها اغلب جوانان بوده و استفاده از این اماکن حاصلی جز افزایش فحشا و فساد در پایتخت نداشته وافرادی که این خانه ها را اجاره می کنند ، مقید به مسائل شرعی و قانونی نیستند؛ زیرا اگر اینچنین بود از اماکن قانونی و مجوز دار استفاده می کردند.پس اینگونه برداشت می شود که این اماکن هدفی قانونی ندارند و با شرایط موجود ترویج بی قانونی و فساد و فحشا و بی بند و باری از محصولات ان خواهد بود و در این راستا تجربه نشان داده، پایتخت و رفتارهای اجتماعی که در آن رخ می دهد همواره الگویی برای سایر شهرها و استان های کشور بوده  و مسلما رواج این نوع خانه های اجاره ای در تهران، الگویی خواهد بود برای گسترده شدن بساط آنها در سایر شهرهای کشور و دامنه دار شدن فساد از پایتخت به سایر نقاط ایران.
به گزارش آریا ، این هشدار که با افزایش این نوع خانه ها که حتی ساعتی هم اجاره داده می شوند، دیگر جوانان زیر بار مسئولیت ازدواج نخواهند رفت را جدی نگرفته اند و یا اصلا خبر ندارند؟درخانه هایی که از سوی برخی جوانان و معمولا بدون اطلاع خانواده ها اجاره می شوند و آن را  مکانی برای گرفتن میهمانی های خصوصی خود، مصرف مواد مخدر و مواد روانگردان و رواج فساد و بی بند و باری و روابط آنچنانی انتخاب می کنند.

افزایش خانه های مجردی ؛ زنگ خطر سیاست های جمعیتی


به گزارش خبرگزاری آریا ،در دهه اول انقلاب به ازای هر یکهزار نفر جمعیت سالانه 35 نفر به جمعیت کشور افزوده می شد اما اکنون به ازای هر یکهزار نفر جمعیت 16 نفر به جمعیت کشور اضافه می شود.دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در این زمینه می گوید:زنگ خطر سیاست های مربوط به رشد جمعیت در کشور به صدا درآمده و اکنون باید سیاست کنترل جمعیت را رها و سیاست های جدید افزایش جمعیت را دنبال کنیم.
دکتر سیاری با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری درباره پیش رفتن جامعه به سمت پیری، گفت: کاهش رشد جمعیت به دغدغه مسئولان تبدیل شده بنابراین سیاست های جمعیتی نیز باید تغییر کند.(متن کامل خبر را اینجا بخوانید) حال با این وضعیت باید تامل کرد و از مسئولان سئوال کرد که آیا افزایش خانه های مجردی و ترویج اینگونه اماکن و عدم کنترل آن می توان امید داشت که نرخ ازدواج بیشتر می شود و جمعیت کشور افزایش یابد؟ و به نظر می رسد که با ادامه این روند و عدم نظارت و کنترل کافی و حتی برخوردهای لازم ، قطعاً با رواج این اماکن اجاره ای باب فساد و فحشا باز می شود و بستر امن انجام  گناه را به راحتی هر چه تمام تر برای آن عده از افرادی که پایبندی به خانه و خانواده را ندارند، آماده می کند و خود سبب ایجاد آسیب های اجتماعی و ناامنی در جامعه خواهد شد .

به هر حال در این رابطه توجه به چند نکته از سوی مسئولین،  لازم و ضروری است :
- ریشه یابی چنین موضوعی در تهران و ارائه راهکار قانونی و اجرایی
- داشتن دغدغه مسئولین برای رفع این معضل
-رفع موانع ازدواج و ترویج و ترغیب ازدواج
- پیگیری امنیتی از سوی پلیس برای ردیابی این افراد که به چنین اقدام غیرقانونی دست می زنند
-اجرای سیاست های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری
-تقویت اعتقادات دینی از سوی حوزه و نهادهای ذیربط اما نه به مانند روالی که هم اکنون شاهد هستیم بلکه باید نگاه جدیدی بر این مسئله شود.
-اطلاع رسانی به جامعه و دادن هشدارهای لازم
و بسیاری از کارهای خوب که می توان و لازم است باید انجام شود.

منبع: خبرگزاری آریا

این مطلب در تاریخ 2014-09-30 08:53:15منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
23067





نظر شما در مورد مطلب خانه مجردی یا خانه فساد چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چی بگم از توقعات بالای دخترای دهه ی60
چی بگم از توقعات بالای دخترای دهه ی60

ازدواج فامیلی یا ازدواج با غریبه
ازدواج فامیلی یا ازدواج با غریبه

تاثیر چاقی بر سلامت زنان
تاثیر چاقی بر سلامت زنان

چرا باید با کودکتان آشپزی کنید
چرا باید با کودکتان آشپزی کنید

چه زمانی باید به روان پزشک و چه زمانی باید به روان شناس مراجعه کنیم؟
چه زمانی باید به روان پزشک و چه زمانی باید به روان شناس مراجعه کنیم؟

پدیده همسر فروشی
پدیده همسر فروشی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

1420

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266465073

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام