مشاور سنتر

آمار طلاق بر اساس سن زن و مرد

آمار طلاق بر اساس سن زن و مرد

اکبری‌مطلق در خصوص سن طلاق بین مردان و زنان مراجعه‌کننده به مراکز مداخله به منظور کاهش طلاق سازمان بهزیستی گفت:

آمار طلاق بر اساس سن

آمار طلاق در مردان زیر 20سال 2 درصد

آمار طلاق در مردان بین 20- 30 سال 92درصد

آمار طلاق در مردان 30 سال به بالا 7 درصد

آمار طلاق در زنان زیر 20 سال 20 درصد

آمار طلاق در زنان بین 20-30 سال 5/77درصد

آمار طلاق در زنان 30 سال به بالا 5/3 درصد

از آمار مراجعه‌کنندگان به این مراکز هستند همین طور ۵۰ درصد طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی و ۳۰ درصد طلاق‌ها در سال اول زندگی رخ می‌دهد و زمانی که به عمق طلاق‌ها می‌پردازیم متوجه می‌شویم دختر یا پسر یا هردوی آن‌ها هنوز به درجه‌ای از رشد اجتماعی نرسیده‌اند که بتوانند یک زندگی مشترک را اداره کنند. بلکه آن‌ها ازدواج را وسیله‌ای برای پایان بخشیدن به مشکلات خود می‌دانند، آن‌ها زندگی را آرمانی می‌خواهند و می‌خواهند زندگی را به صورت ساخته شده تحویل بگیرند، نه اینکه زندگی را بسازند.

وی ادامه داد: زیبایی زندگی به این است که مشکلاتش را خودت برطرف کنی و آن را خودت بسازی. در واقع محدود بودن یا فقدان مهارت‌های زندگی و عدم بلوغ اجتماعی، عاطفی، فکری در بیشتر متقاضیان طلاق مشاهده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: در بیشتر طلاق‌ها رساندن دختر و پسر جوان به حد بلوغ اجتماعی در درجه‌ی اول برعهده‌ی والدین است و در درجه دوم، ایجاد تغییر در نگرش افراد در شرف ازدواج نسبت به زندگی مشترک است.


تقویت نهاد خانواده مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری از وقوع طلاق



«علی عرب‌نژاد»، معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌جنوبی نیز به ایسنا با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامی، طلاق عملی است که مورد خشم و غضب الهی معرفی شده و نباید زشتی آن شکسته شود، گفت: در صورتی که طلاق به هر علت منطقی یا غیرمنطقی اتفاق بیفتد، آثار مخربی بر همه‌ی اعضای خانواده دارد و احساسات و عواطف جامعه را خدشه­‌دار می­‌کند. از این‌رو همه‌ی عناصر جامعه باید به هر نحو ممکن و منطقی از آن جلوگیری کنند که در این میان نقش خانواده بسیار مهم است.

وی ادامه داد: بدون شک یکی از اصلی‌ترین راهکارهای مقابله با معضلاتی از جمله طلاق و عواقب و تبعات آن، تقویت نهاد خانواده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: تقویت نهاد خانواده نه تنها از بحران‌های فردی و اجتماعی پیشگیری می‌کند، بلکه در مقابله با بحران‌های اجتماعی نیز نقشی اساسی ایفا می‌کند، بنابراین تقویت نهاد خانواده هم حکم پیشگیری از بحران‌های اجتماعی دارد و هم حکم درمان را.‏

عرب‌نژاد خاطرنشان کرد: خانواده و والدین می‌توانند تا حد امکان از وقوع چنین پیشآمد ناگواری پیشگیری کرده و با به‌کاربستن برخی رفتارها، وظیفه پیشگیرانه خود را عملی کنند.

وی تصریح کرد: رعایت اصول همسرگزینی که در تعالیم اسلامی برای گزینش همسر مناسب، سختگیری­ها و دقت­های زیادی در نظرگرفته شده است از جمله تحقیق و بررسی در ویژگی‌های اخلاقی و میزان پایبندی به ایمان، رعایت همسان بودن زوجین، پرهیز از فریبکاری همدیگر از سوی خانواده­ها و دخترو پسرها، اجتناب از ازدواج با خانواده­های بدون اصالت و شرافت خانوادگی، توجه به مسائل معنوی و دینی، پرهیز از خشونت­های خانوادگی، تعدیل کردن توقعات، آگاهی از اهمیت و شرایط ازدواج و تشویق برای ازدواج عاقلانه، حمایت مالی اطرافیان، پرهیز شدید از ازدواج اجباری فرزندان، داوری صلح جویانه به دورازهرگونه عداوت و دشمنی و جانبداری، عدم دخالت در مسایل زندگی شخصی فرزندان و نپذیرفتن خرافه‌گویی از راهکارهای پیشگیری از وقوع طلاق است.

نابودی عزت‌نفس مهم‌ترین اثر نامطلوب طلاق

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اثر نامطلوب طلاق بر زوجین و فرزندان آنان از میان بردن عزت نفس است، گفت: نابودی عزت‌نفس ریشه اساسی سایر آثار و پیامدهای پدیده طلاق است.

عرب‌نژاد ادامه داد: طلاق عواقب و پیامدهای زیادی در زوجین و فرزندان آن‌ها دارد، که می‌توان تأثیر آن را در پدیده‌های روانی و اجتماعی فرزندان طلاق مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: مشکلات روانشناختی در درجه‌ی اول اضطراب، کاهش اعتماد به نفس، افسردگی شدید، بزهکاری کودکان و نوجوانان، ناسازگاری‌ها و رفتارهای ضد اجتماعی آنان، پرخاشگری و ناسازگاری کودکان، فرار از منزل و ولگردی آنان به‌علت مشکلات عدیده در خانواده و عدم توجه یا توجه بیش از اندازه یکی از والدین به فرزند، فحشا به ویژه در نتیجه فقر و ناآگاهی، افت تحصیلی و خودکشی کودک، کاهش میل ازدواج در دیگر افراد خانواده به ویژه بچه‌های طلاق، اهمال و مسامحه والدین در تعلیم و تربیت فرزندان، ایجاد آسیب‌های روانی اجتماعی از پیامدهای طلاق بر فرزندان است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌جنوبی ادامه داد: بچه‌های طلاق آینده خوبی را برای خود تصور نمی‌کنند و اطمینان خود را به ارکان زندگی از دست می‌دهند و آنجا که بی‌توجهی خانواده را به مسائل و نیازهای خود لمس می‌کنند، در آینده نسبت به افراد پیرامون خود و در مقیاس بالاتر اجتماع به نوعی بی‌اعتنایی و بی‌توجهی کشیده می‌شوند.

پذیرش نقش‌های چندگانه یکی از نشانه‌ها طلاق بر زنان

عرب‌نژاد در خصوص آثار و عوارض منفی طلاق بر زنان مطلّقه نیز تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی، تن دادن به ازدواج‌های موقت و یا خارج از عرف اجتماعی، افسردگی، سرخوردگی و کاهش رضایت از زندگی، پذیرش نقش‌های چندگانه و تعدد نقش‌ها، رو آوردن به آسیب‌هایی هم‌چون قتل، خودکشی، اعتیاد، فحشا، سرقت، انزوا و اختلال در مناسبات و تعاملات اجتماعی، مشکلات جنسی و رو آوردن به انحرافات جنسی و فساد اخلاقی، مشکلات ناشی از عدم حضانت فرزندان، دلتنگی و از دست دادن سلامت روان و جسم از جمله آثار و پیامدهایی است که زنان مطلقه با آن درگیر هستند.

وی در خصوص آثار و عوارض منفی طلاق برای مردان مطلقه نیز گفت: فشارهای روحی و روانی، ابتلا به انواع آسیب‌هایی مثل اعتیاد به مواد مخدر، الکل، اختلافات رفتاری، خودکشی، فحشا و انحرافات جنسی و قرار گرفتن در معرض انواع بیماری‌های عفونی و ویروسی، از دست دادن پیوندها و همبستگی با خانواده، طرد خانوادگی و اختلاف با سایر اعضای خانواده، تن دادن به ازدواج‌های موقت و ازدواج‌های ثانویه، اختلاف میان فرزندان با همسر در صورت ازدواج مجدد از جمله آثار و پیامدهای منفی طلاق برای مردان است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه جامعه‌ای نیست که از طلاق مصون بماند، گفت: بدین معنی که طلاق کم یا زیاد در هر جامعه‌ای اتفاق می‌افتد در واقع وقوع طلاق یک طرف قضیه است و مسائل ناگوار پس از طلاق طرف دیگر قضیه، بدین صورت که بسیاری از مسائل نامناسب چه برای افراد و چه برای جامعه بعد از طلاق و متلاشی شدن خانواده اتفاق می‌افتد. بنابراین در جامعه باید راهکارهایی اندیشیده شود تا آسیب‌های ناشی از طلاق کاهش یابد.

منبع : سلامت نیوز

این مطلب در تاریخ 2014-11-12 09:54:13منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
18216





نظر شما در مورد مطلب آمار طلاق بر اساس سن زن و مرد چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




نکات مهم برای ازدواج موفق
نکات مهم برای ازدواج موفق

افسردگی بعد از جشن عروسی و ماه عسل
افسردگی بعد از جشن عروسی و ماه عسل

آیا رابطه زناشویی باعث تغییر اندازه آلت تناسلی می شود
آیا رابطه زناشویی باعث تغییر اندازه آلت تناسلی می شود

میل جنسی زنان در چه سنی کم می شود
میل جنسی زنان در چه سنی کم می شود

چطور بدون مشاوره و دارو استرس را درمان کنیم
چطور بدون مشاوره و دارو استرس را درمان کنیم

ازدواج استیجاری
ازدواج استیجاری










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

12199

بازدید امروز:

17246

بازدید دیروز:

267071244

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام