بیشترین آمار طلاق در کدام منطقه تهران است

بیشترین آمار طلاق در کدام منطقه تهران است

کدام قسمت تهران رکوردار آمار طلاق است

دکتر شیخ‌الاسلامی مسئول NGO «خانواده سلامت بنیان» گفت: آقای بهمنی مدیرکل «دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان» آخرین آمار طلاق را در کارگروه نظام روانشناسی ارائه دادند. بر این اساس، در کرج آمار طلاق در ۳ سال اول زندگی به ۵۲ درصد رسیده است. در تهران نیز به‌طور میانگین ۳۷ درصد ازدواج‌ها در سه سال اول زندگی به طلاق ختم می‌شوند. در منطقه شمیران تهران نیز ۸۰ درصد ازدواج‌ها در سه سال اول منجر به طلاق می‌شوند.

دومین جلسه کمیته صیانت از نهاد خانواده استانداری تهران با حضور ‌NGOهای فعال در حوزه خانواده برگزار شد.

در این جلسه دکتر هومان نارنجی‌ها؛ مسئول مؤسسه «یلدا یاران‌مهر»، در رابطه با هدف فعالیت‌هایی که کمیته صیانت از خانواده قرار است انجام دهد، گفت: ما قرار است کمک‌های تخصصی خود را به حوزه خانواده ارائه دهیم. ممکن است در این راه اعتبارات دولتی نیز به کمک ما بیایند، اما این امکان هم وجود دارد که دولت در این زمینه به ما کمک نکند، اما باید بپذیریم که بنیان‌های فرهنگی در دنیا فراتر از دیدی است که اکنون در کشور ما وجود دارد. در آمریکا ۱۵ سال برای تغییر نگرش افراد کار می‌کنند یا در انگلستان برنامه ۱۰ ساله می‌نویسند تا میانگین سن اعتیاد را بالا ببرند.

وی افزود: این مجموعه کیسه ندوخته است که اعتباری از دولت بگیرد و آن را در جیب NGOها بگذارد. ما باید فرآیندها را در حوزه ازدواج تغییر دهیم و پکیج‌های آموزشی پیش، حین و پس از ازدواج تهیه کنیم که کمک‌های دولت هم می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد. متأسفانه الان آموزش خاصی برای این امر وجود ندارد و ما باید در این زمینه تلاش کنیم.

بخش عظیم بودجه کشور باید در زمینه خانواده خرج شود

حجت‌الاسلام جعفر ساوالان‌پوراردبیلی؛ رییس کمیته صیانت از نهاد خانواده استانداری تهران نیز در خصوص اهداف تشکیل این کمیته، گفت: هدف من این بود که بتوانیم وارد سیاست‌گذاری‌های کلان شویم. الان کمیته حمایت از ازدواج و خانواده در سازمان ملی جوانان سابق (وزارت ورزش و جوانان فعلی) وجود دارد که تصمیم‌ها در خصوص ازدواج و خانواده در آن‌جا گرفته می‌شود، اما هیچ‌کس را به جز خودشان به آن‌جا راه نمی‌دهند. ما باید به قدری قوی صحبت کنیم که بتوانیم نظرات‌مان را به آنها القا کنیم و کار کارشناسی ما را بپذیرند.

وی در ادامه بیان داشت: اگر همه مؤسسه‌ها جمع شوند و در یک نقطه مشترک درباره خانواده پروپوزال داشته باشند، می‌توانیم به سطوح کلان بگوییم که تنها شما نیستید که فعالیت می‌کنید، بلکه ما هم یک مجموعه هستیم. ریزترین خواسته ما این است که جوانان قبل از ازدواج با آموزش‌هایی که می‌بینند، بتوانند گواهینامه بگیرند. بخش عظیم بودجه کشور باید در این زمینه خرج شود. آمار حقیقی در دست ما نیست، اما آن‌طوری‌که هفته گذشته طبق آمار رسمی اعلام شد، در ازای هر ۳ ازدواج، ۱ طلاق اتفاق می‌افتد. آمار غیررسمی نیز وحشتناک‌تر است.

۸۰ درصد ازدواج‌ها در شمیران در سه سال اول به طلاق ختم می‌شود

در ادامه دکتر شیخ‌الاسلامی مسئول NGO «خانواده سلامت بنیان» در خصوص آمار طلاق اظهار داشت: هفته گذشته آقای بهمنی؛ مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان، آخرین آمار طلاق را در کارگروه نظام روانشناسی ارائه دادند. بر این اساس، در کرج آمار طلاق در ۳ سال اول زندگی به ۵۲ درصد رسیده است. در تهران نیز به طور میانگین ۳۷ درصد ازدواج‌ها در سه سال اول زندگی به طلاق ختم می‌شوند. در منطقه شمیران تهران ۸۰ درصد ازدواج‌ها در سه سال اول منجر به طلاق می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: پس از جلسه، صحبتی با آقای بهمنی داشتم و توضیحاتی راجع به کمیته صیانت از نهاد خانواده استانداری تهران به ایشان دادم و خواستم وزارت ورزش و جوانان نیز در این زمینه به ما کمک کند. ایشان هم استقبال کردند و قرار بود در جشنواره ملی ازدواجی که هفته جاری برگزار شد، از ما و NGOهای فعال دعوت کنند، اما خبری نشد. در این جشن قرار بود به ۲۰ مرکز مشاوره ازدواج، مجوز اعطا کنند، اما مجوزی ندادند.

NGOها می‌توانند اعتماد مردم را جلب کنند

شیخ‌الاسلامی با اشاره به این‌که NGOهای فعال در زمینه خانواده باید با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند، گفت: وقتی با هم حرکت کنیم، می‌توانیم در جامعه هم تأثیرگذاری داشته باشیم. اگر دولت در این زمینه فقط فعالیت‌های ما را تسهیل کند و موانع پیش روی ما را بردارد، موفق خواهیم شد. اگر هم حمایت مالی داشته باشد، که استفاده ما بیشتر می‌شود. ما باید متناسب با نیازهای جامعه خودمان فعالیت کنیم. جامعه ما از نهادهای حکومتی ناامید است، اما NGOها چون از دل مردم برآمده‌اند، هم می‌توانند اعتماد مردم را جلب کنند و هم اثربخشی‌ بیشتری داشته باشند.

وی ضمن بیان این مطلب که باید تلاش کنیم در سطوح سیاست‌گذاری وارد شویم، بیان داشت: وزیر می‌گوید تلاش داریم مشاوره‌های پیش از ازدواج را تحت پوشش بیمه قرار دهیم. این حرف بسیار حرف خوبی است، اما تا زیرساخت‌های آن فراهم نباشد، اتفاقی نمی‌افتد و کمکی به مردم نمی‌کند و تنها اعتماد مردم به مشاوره را از بین می‌برد. ابتدا باید کارهای محتوایی انجام شود و روی محتوای علمی به توافق برسیم. سپس متناسب با این محتوای علمی، به مردم خدمات ارایه دهیم.

علم باید به زبان عوام ترجمه شود

مسئول NGO «خانواده سلامت بنیان» با اشاره به این‌که هدف این مؤسسه ترجمه علم به زبان عوام است، اظهار داشت: اساتید طراز اول ما از عوامانه صحبت‌کردن فاصله می‌گیرند و شأن خود را بالاتر از این می‌دانند که برای مردم کتاب بنویسند و صحبت کنند، اما از روانشناسی زرد و مجلات زرد گلایه می‌کنند. در صورتی‌که خودشان باید در این عرصه حضور پیدا می‌کردند تا جلوی گسترش روانشناسی زرد گرفته شود. ما باید محتوا را از علم بگیریم و به زبان مردم ترجمه کنیم و در اختیار آنها قرار دهیم. ما می‌توانیم حلقه واسط حکومت و مردم باشیم.

 

در ادامه این نشست دکتر فریور؛ مدیر مجله روانشناسی شادکامی و موفقیت، طی سخنانی گفت: لازم است میان سازمان‌های مردم‌نهادی که در زمینه ازدواج و خانواده فعالیت می‌کنند، ارتباطاتی برقرار شود. همچنین، در وزارت ورزش و جوانان فعالیت‌هایی در این خصوص انجام می‌گیرد، اما آنها هم از وجود NGOها خبر ندارند. باید بین این دو حوزه، ارتباطاتی برقرار شود.

 

دکتر نارنجی‌ها نیز در ادامه بحث بیان داشت: ما باید ابتدا اهداف خود را تعریف کنیم و پس از آن ببینیم چه حمایت‌های دولتی برای هر یک از این اهداف می‌توانیم بگیریم. اگر بتوانیم مشاوره قبل از ازدواج، آموزش همسرداری و فرزندپروری را به خوبی ارایه دهیم، می‌توانیم موفق باشیم. ابتدا باید ببینیم چه کاری از ما برمی‌آید؛ سپس هزینه‌ها و برآوردهای آن را محاسبه کنیم.

 

اگر نزد مسئولان حرف‌های درست بزنیم، به ما امکانات می‌دهند

وی عنوان داشت: NGOها همیشه در ایران سازمان‌های مردم‌نهاد دولتی بودند، اما الان به NGOها کمک می‌کنند. ما تا به حال NGO خوبی که درست حرف بزند و فعالیت کند، در بهزیستی نداشتیم. مسئولین دولتی هم که می‌بینند از بسیاری از NGOها آبی گرم نمی‌شود و فعالیت مثمرثمری ندارند، به آنها توجه نمی‌کنند؛ لذا چشم‌شان به کار NGOهای درست است. اگر رویکرد ما با زبان علمی هم‌نوا و به آنها ارایه شود، از خدایشان است که حمایت کنند. برخی از ارگان‌ها بودجه‌ها و امکاناتی دارند که بدون استفاده مانده است و ما می‌توانیم از این امکانات استفاده کنیم. در سفری که چند سال قبل به انگلستان داشتم، دیدم آنها خط مشاوره رایگان ملی دارند. زمانی‌که به ایران آمدم با آقای داورزنی که املاک توقیفی ستاد مبارزه با مواد مخدر دست ایشان بود، صحبت کردم و توانستم ملکی را از ایشان بگیریم و امکانات سایر دستگاه‌ها را نیز جذب کردیم و خط مشاوره تلفنی ۰۹۶۲۸ را راه‌انداختیم. از سال ۸۷ تاکنون، این خط کار می‌کند و ما آن را به بهزیستی سپردیم. ما طرح و پروژه مؤثر نداریم و به کارهای سطحی بسنده می‌کنیم، اما اگر نزد مسئولان حرف‌های درست بزنیم، به ما امکانات می‌دهند.

 

در ادامه این نشست، گفتگوهایی در خصوص تشریح اهداف کمیته و طرح‌های پیشنهادی میان اعضای حاضر انجام گرفت و قرار شد فعالیت‌های کمیته در چارچوب آموزش، پژوهش، مشاوره و ارزشیابی پیگیری شود. در این زمینه در بخش آموزش، ۱۰ محور کلی شامل مهارت‌های زندگی، همسریابی، همسرداری، فرزندپروری، روابط جنسی، روابط با فامیل، روابط اجتماعی، معیشت خانواده، رموز خوشبختی (شاد زیستن و …) و منشور حقوقی و قانونی خانواده مشخص شد تا فعالیت‌های آموزشی کمیته صیانت از نهاد خانواده در این قالب پیگیری شود. سپس بیان شد که مشاوره، پژوهش و ارزیابی نیز موارد بالا را در برمی‌گیرد.

همچنین، تصمیم بر این شد در جلسه آینده این نشست که پیش از پایان سال برگزار می‌شود، در خصوص محتوا و شیوه اجرای محورهای مشخص‌شده، تصمیم‌گیری صورت گیرد.

منبع : http://doctorsheikh.com

 

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شو

این مطلب در تاریخ 2015-04-03 07:56:40منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
20793





نظر شما در مورد مطلب بیشترین آمار طلاق در کدام منطقه تهران است چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




عاقبت عجله در ازدواج
عاقبت عجله در ازدواج

رابطه با دوستان در دوران نامزدی
رابطه با دوستان در دوران نامزدی

چگونه زنان میل جنسیشان را از دست می دهند ؟
چگونه زنان میل جنسیشان را از دست می دهند ؟

نکاتی در مورد قلب مردها
نکاتی در مورد قلب مردها

برای افسرده نشدن کی بخوابیم کی بیدار شویم
برای افسرده نشدن کی بخوابیم کی بیدار شویم

واکنش خانم ها به چشم چرانی مردها
واکنش خانم ها به چشم چرانی مردها










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

11952

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266289715

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام