هزینه های مراسم ازدواج برای دختر و پسر

هزینه های جشن ازدواج برای دختر و پسر

هزینه ازدواج

محمدعلی 32 ساله هم که چهار ماه دیگر مراسم عروسی‌اش برگزار می‌شود، معتقد است: جوانان به تنهایی از عهده خرج عروسی بر نمی‌آیند. آنان با پس انداز، وام و کمک گرفتن از اطرافیان می‌توانند از پس مخارج عروسی برآیند. هزینه‌های یک ازدواج تنها پول تالار و شام عروسی نیست و لباس سفید عروسی و خریدها رو هم شامل می‌شود.

هزینه لباس عروس برای جشن ازدواج

" " باران با بیان اینکه همه چیز گران است، می‌گوید: در محدوده خیابان جمهوری، اجاره لباس عروس از 600 هزار تومان شروع می‌شود. این لباس‌ها معمولا مورد پسند بسیاری از عروس‌ها نیست و جنس نامرغوبی هم دارد. لباس عروس تا یک میلیون و 400 هزار تومان هم هست." " زهرا هم که 27 سال دارد و هفته جاری مراسم عروسیش برگزار می‌شود قصد دارد لباس عروس دوستش را برای کاهش هزینه‌ها بخرد. به گفته او برای این لباس 550 هزار تومان می‌پردازد؛ اما اگر قصد کرایه لباس را داشت باید بیش از یک میلیون تومان هزینه می‌کرد.

هزینه‌های تالار

" " باران به هزینه‌های تالارهای عروسی اشاره و اظهار می‌کند: قیمت یک نوع غذا همراه با سالاد و نوشابه برای هر فرد 15 هزار تومان در یک تالار معمولی است. همه تالارهای عروسی ورودی هم دریافت می‌کنند که قیمت آن در شب‌های جمعه و اعیاد تعطیل بیشتر می‌شود. در کل باید برای ورودی سالن تا هزار تومان پرداخت." " به گفته او، تالارها 100 هزار تومان حق اکو و حتی بابت ورود عکاس و شمع روی میز هم مبلغی دریافت می‌کنند. همچنین بابت هر ظرف شیرینی و میوه مجلسی نیز 200 تومان از عروس و داماد گرفته شده وآنان باید 10 درصد حق سرویس و 9 درصد مالیات ارزش افزوده هم بپردازند." " باران با اشاره به سایرهزینه‌های تالارها می‌گوید: تالارها بابت شربت هر فرد 1000 تومان دریافت می‌کنند و یک بار شربت را می‌چرخانند و برای سرو بستنی چند گرمی سنتی به ازای هر نفر هم 2 تومان طلب می‌کنند . در حالیکه جای سوال است که گالن شربت پنچ لیتری چقدر است که بابت هرمهمان 1000تومان دریافت می‌کنند؟ یا در مورد بستنی، همان ظرف بستنی را از بیرون خریداری کنیم برایمان ارزانتر تمام می‌شود اما در تالارها تحت عنوان (عروسی) انواع و اقسام مبالغ از زوجین دریافت می‌شود!" " به گفته این نوعروس، شیرینی عروسی کیلویی 17 هزار تومان است و برای یک مراسم 40 کیلو شیرینی نیاز است. برای میوه 200 نفر هم باید 700 هزار تومان پرداخت." " او همچنین با گله از انعام‌هایی که عروس و داماد باید در شب عروسی به خدمه تالار بپردازند، می‌گوید: زمان عقد قرارداد با مسئولان تالار هنگامی که به دریافت 10درصد حق سرویس انتقاد می‌کنیم با عباراتی همچون اینکه این انعام خدمه است، مواجه می‌شویم اما موقع جشن هم بارها دیده شده است که حتی برای آوردن یک لیوان آب نیز از داماد انعام دریافت می‌کنند چه برسد به شربت، میوه و چاقوی کیک و اسپند و ....و تا پول به آنها ندهید از صحنه خارج نمی‌شوند!" " سامان هم که 31 سال دارد و به زودی مراسم ازدواج خود را می‌گیرد، اظهار می‌کند: هزینه 200 میهمان مراسم عروسی، 8 میلیون تومان می‌شود که آن را باید به اضافه 10 درصد حق سرویس و 10 درصد مالیات بر ارزش محاسبه کرد. هزینه میوه و شیرینی برای 200 میهمان هم 100 هزار تومان می‌شود." " محمدعلی هم از هزینه‌های بالای عروسی گله دارد و می‌گوید: هزینه برگزاری این مراسم در یک تالار متوسط همراه با فیلمبرداری، غذا، میوه و شیرینی برای 200 نفر کمتر از 12 میلیون تومان نمی‌شود." " زهرا نیز در این زمینه اظهار می‌کند: هزینه تالار 9 میلیون تومان می‌شود که همراه با میوه و شیرینی بیش از 10 میلیون تومان خرج برمی‌دارد. تالار برای قرار دادن «گل مصنوعی» روی میزهای 340 نفره 200 هزار تومان و برای ویدئو پروژکتور هم 100 هزار تومان طلب کرده است.

دسته گل و ماشین عروس

" " وی ادامه می‌دهد:‌ من از گل مصنوعی برای دسته گل عروسی‌ام استفاده می‌کنم با این حال باید 45 هزار تومان بابت آن بپردازم و هزینه ماشین عروس هم 200 هزار تومان می‌شود." " باران هم درباره مخارج دسته گل عروس با گل طبیعی می‌گوید: 7 شاخه گل رز برای دسته گل عروس 120 هزار و 14 شاخه 240 هزار تومان هزینه دارد و برخی گلفروشان از گل‌های شکسته برای دسته گل عروس استفاده می‌کنند تا شاید قیمت مناسب شود.

عکاسی وفیلمبرداری

" باران درباره خدمات متنوع و گران آتلیه‌های عکاسی هم می‌افزاید: در حال حاضر آتلیه‌ها کلیپ آشنایی، عکس اسپورت، کلیپ پشت صحنه و عروس می‌سازند و بابت ضبط تک دوربینه، دو دوربینه و استفاده از پروژکتور مبالغ متنوعی دریافت می‌کنند و حتی گاهی راضی به حذف هیچ کدام از این گزینه‌ها نیستند." " باران اضافه می‌کند: هزینه 30 تا 40 عکس در باغ و آتلیه بیش از یک میلیون تومان و فیلمبرداری یک میلیون تومان است. البته هزینه کلیپ آشنایی و ورودی باغ جداست. ورودی باغ‌های عمومی 400 تا هزار تومان و ورودی باغ‌های خصوصی 800 تا 900 هزار تومان است." " زهرا هم می‌گوید: آتلیه 80 هزار تومان ورودی دریافت و برای آلبوم دیجیتال هزار تومان طلب می‌کند و برای هر ساعت ارائه خدمات پس از مراسم تالار 40 هزار تومان اضافه می‌گیرد که در جمع برای خدمات آن باید یک میلیون و 100 هزار تومان بپردازیم." " به گفته سامان هم دست کم باید یک میلیون تومان بابت اجاره لباس عروس پرداخت. خرج عکاسی و فیلمبرداری برای نامزدی 2 میلیون تومان و برای عروسی 4 میلیون تومان است. هزینه عکس و فیلم اسپرت هم جداست. برای گل زدن ماشین عروسی هم باید حدود 200 هزار تومان پرداخت.قیمت گوسفند شب عروسی هم کمتر از 700، 800 هزار تومان نمی‌شود.

آرایشگاه عروس و داماد

" باران درباره هزینه‌های آرایشگاه عروس هم می‌گوید: آرایشگاه‌های معمولی در بسته آرایش عروس خود اصلاح ابرو و اپیلاسیون ندارند و آرایش عروس از 600 هزار تومان آغاز می‌شود و برای عروس تاج نامزدی و مواد آرایشی نامرغوب استفاده می‌کنند و وقتی به این مسئله اعتراض می‌کنید با واکنشهایی مبنی بر اینکه پکیج شما معمولی است مواجه می‌شوید! آرایش VIP بیش از یک میلیون تومان است و شامل ناهار، اصلاح، شاین بدن، اپیلاسیون و... عروس می‌شود البته هزینه رنگ مو جداست." " این تازه عروس با بیان اینکه هزینه‌های یک عروسی بدین جا ختم نمی‌شود درباره میکاپ داماد هم اضافه می‌کند: این مرحله هم 100 تا هزار تومان هزینه دارد." " محمدعلی هم با انتقاد به هزینه‌های لباس عروس و آرایشگاه، می‌گوید: لباس عروس و آرایش عروس زیر 800 هزار تومان نیست و خرید عروس 3 میلیون تومان خرج بر‌می‌دارد." " زهرا هم با بیان اینکه آرایشگاه‌ها بابت رنگ موی عروس 100 هزارتومان می‌گیرند، می‌افزاید: در مجموع هزینه آرایش عروس با خدمات معمولی 550 هزار تومان و داماد 200 هزار تومان می‌شود."

عیدی‌های عروس و حلقه

" " سامان درباره عیدی‌هایی که داماد برای عروس می‌خرد هم می‌گوید: داماد موظف است در هر عید یک قطعه طلا برای همسرش بخرد که هر بار خرج زیادی دارد. هزینه انگشتر نشان هم کمتر از هزار تومان و حلقه کمتر از 800 هزار تومان نیست." " به گفته این تازه‌ داماد هزینه کادوهای هرعید اشک داماد را درمی‌آورد. به همین خاطر برخی دامادها به پسرهای دم بخت توصیه می‌کنند که پیش از ماه محرم و صفر نامزدی و پس از آن عروسی کنند تا مجبور به خرید کادو به عنوان عیدی نشوند.

خرید عروسی

" " باران و سامان به علت خرج و مخارج زیاد عطای خرید عروس و داماد را به لقایش بخشیده‌اند. اما زهرا می‌گوید: هزینه کت و شلوار داماد 450 هزار تومان، کفش و پیراهن 200 هزارتومان، لوازم بهداشتی ، ادکلن و ماشین ریش‌تراش و.... 700هزار تومان و قیمت کیف و کفش و خرید خودم برای عروسی 600 هزار تومان شد.

جهیزیه و خریدهای داماد

" سامان با بیان اینکه رسم است که چند تکه از وسایل خانه را داماد می‌خرد، می‌افزاید: قیمت یک تلویزیون رنگی معمولی 1.5 تا 2 میلیون تومان، یک فرش ماشینی یک میلیون تومان و یک میز تلویزیون دست کم 400 هزار تومان است." " محمدعلی هم می‌گوید: خرید یک تلویزیون برای داماد 2، 3 میلیون تومان هزینه در بردارد، در کل هزینه‌های جهیزیه بر روحیه زن و شوهر تاثیر زیادی می‌گذارد و آنان را مضطرب و عصبی می‌کند.

وام ازدواج

" باران با اشاره به وام ازدواج 6 میلیون تومانی برای عروس و داماد اظهارمی‌کند: به محض دریافت وام، حدود هزار تومان بابت کارمزد از هر یک از زوجین کسر می‌شود و شاهد پیامک‌های کسر وام هستیم!" " سامان هم درباره وام ازدواج می‌گوید: دریافت وام ازدواج شرایط خاصی دارد. زن و شوهر هرکدام باید یک ضامن معرفی کنند. ضامن‌ها نباید کارمند آموزش و پرورش، بازنشسته یا خبرنگارباشند. ما به علت کم بودن مهریه همسرم و دانشجو بودن مشمول دریافت وام 5 میلیون تومانی برای هریک از زوجین می‌شدیم، اما بانک این وام را به علت کمبود اعتبار به ما نداد." " محمدعلی هم معتقد است: شرایط دریافت وام ازدواج سخت است. هرکدام از زوجین باید دارای یک ضامن و شاغل باشند و زنان خانه‌دار باید دو ضامن معتبر معرفی کنند. با این حال وام ازدواج تنها کفاف بخش کوچکی از هزینه‌های ازدواج را می‌دهد." " باران که دل پری از مخارج عروسی دارد، تاکید می‌کند: ازدواج آسان دروغی «پینه بسته» است که دیگر کسی آن‌ را باور نمی کند. واقعیت این است که همگان از کاهش آمار ازدواج نگران هستند اما هیچ کس برای حل این مشکل اقدامی عملی نمی‌کند.

خرج و مخارج زوجهای جوان فقط مربوط به مراسم عروسی نمی‌شود بلکه جهیزیه و تهیه مسکن را هم شامل می‌شود که هر کدام از این موارد برای دختر و پسر و خانواده‌هایشان میلیون‌ها تومان خرج در بر می‌دارد. با وام 3 میلیون تومانی و دستمزدهای یک میلیونی جوانان می‌توان چند درصد از این مخارج کمرشکن را تامین کرد؟ در این شرایط چگونه می‌توان توقع داشت که جوانان به ازدواج تشویق شوند؟

منبع : ایسنا

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

آیا مخارج دختر در دوران عقد به عهده پسر است

تاثیر برخی رسم و رسومات بر کاهش ازدواج

صحبت راجع به مسائل مالی در خواستگاری

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-06-14 08:42:30منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
16148





نظر شما در مورد مطلب هزینه های جشن ازدواج برای دختر و پسر چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




خطاهای دخترانه در ازدواج
خطاهای دخترانه در ازدواج

زود باوری دختر در ازدواج کار دستش داد
زود باوری دختر در ازدواج کار دستش داد

آزمایش یک ماده ایمنی در مایع منی مردان ، می‌تواند عقیم بودن یا نبودن او را تعیین کند.
آزمایش یک ماده ایمنی در مایع منی مردان ، می‌تواند عقیم بودن یا نبودن او را تعیین کند.

راه های سرایت ویروس HIV
راه های سرایت ویروس HIV

نحوه کاهش بیش فعالی در کودکان بیش فعال
نحوه کاهش بیش فعالی در کودکان بیش فعال

برادرم به همسرش، خیانت می‌کند
برادرم به همسرش، خیانت می‌کند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

11253

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266474906

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام