مشکلات دختران  برای ازدواج

مشکل ازدواج دختران

مشکلات دختران برای ازدواج،چندی پیش سایت همسان گزینی برای ازدواج افتتاح شد تا به دختران و پسران در سن ازدواج برای پیدا کردن همسر مناسب کمک کند. به تازگی مدیر این طرح اعلام کرده است که بانوان متولد دهه 50 و آقایان متولد دهه 70 بیشترین مراجعان سایت همسان گزینی به شمار می آیند. از طرفی آمار نشان می دهد که سن ازدواج به خصوص در میان دختران بالا رفته و بسیاری از دختران در تجرد قطعی مانده اند. در همین زمینه گفت و گویی را با شهلا کاظمی پور جمعیت‌شناس و عضو هیئت علمی‌ دانشگاه تهران انجام داده ایم.

مشروح این گفتگو را می خوانید:

به تازگی مدیر طرح ملی همسان گزینی تبیان اعلام کرده که متولدین دهه 60 و دهه 50 بیشترین مراجعان به سایت همسان گزینی تبیان هستند. شما این موضوع را چگونه ارزیابی می کنید؟

کسانی که متولد دهه 60 و 50 هستند و هنوز مجرد هستند قطعا گروه هدف کمتری برای ازدواج دارند چون هم سنهای آنها الان ازدواج کردند و دایره انتخاب آنها محدود است از همین رو این سایتها را راهکاری برای پیدا کردن همسر می دانند.از طرفی هم ناگزیرند که گاهی با مرد یا زن کوچکتر از خودشان ازدواج کنند درحالیکه اگر همسن گزینی باشد این مشکلات کمتر است. البته الان بیشتردختران دهه 60 مجرد هستند چون بايد با پسران متولد شده دهه 50 يا 55 ازدواج می کردند که تعداد پسران متولد این دهه کمتر از دختران است و درنتيجه تعادل بين تعداد مجردين دختر و پسر به هم خورده است که اصطلاحا می گویند مضیقه ازدواج اتفاق افتاده است. پس فعلا مجرد ماندن در سن بالا بیشتر برای متولدین این دهه است اما در دهه آينده تعداد پسران متقاضی ازدواج بيش از دختران خواهد بود.

چرا اینگونه می شود؟

پسرانی که در دهه 60 متولد شده اند با دختران دهه 70 ازدواج می کنند اما در این دهه باروری کاهش یافته و از طرفی تعداد تولد پسرها هم بيشتر است برای همین احتمال تجرد قطعی برای دختران بیشتر است.

از طرفی آمار سایت نشان می دهد که پسران متولد دهه 70 هم مراجعه زیادی به این سایت دارند؟

پسران متولدین دهه 70 باید با دختران دهه 80 ازدواج کنند که به دلیل کاهش باروری تعداد دختران این دهه کم است برای همین پیش بینی شده است که در 10سال آینده تعداد پسران مجرد بیشتر باشد و این هرم تغییر کند و مضیقه ازدواج برای پسرها در دهه 1400 اتفاق بیفتد. اما این موضوع یک علت جامعه شناسی هم دارد که دختران این دهه به دلیل تحصیل و اشتغال ، استقلال مالی دارند و تمایل چندانی به از دست دادن این شرایط ندارند برای همین در جامعه باید ازدواج فرهنگ سازی شود.

شما به موضوع همسن گزینی اشاره کردید اما الان بسیاری از پسرانی که با دختران بزرگتر از خودشان ازدواج می کنند به خاطر مسائل اقتصادی است نه کمبود گروه هدف برای ازدواج؟

در گذشته ازدواج ها با دختران با تفاوت سنی 4 سال يا بيشتر مرسوم بود، حالا تا حدودی فاصله بین نسلها کم شده و ازدواج همسن هم انجام می شود. از سوی دیگر با توجه به اینکه سن ازدواج در کشور بالا رفته و معیار اکثر جوانان برای ازدواج اقتصادی است و از طرفی هرچه جامعه به سمت مدرن‌شدن می رود، سن ازدواج هم افزایش می‌یابد که در تمام جوامع این فرایند وجود دارد. اما به نظرم من ازدواج مردان یا زنان با کوچکتر از خودشان به خاطر مسائل اقتصادی کمتر دوام دارد برای همین باید همان ازدواج همسن را رواج داد.

به نظر شما سایتهای همسان گزینی چقدر می تواند مشکل ازدواج را در کشور حل کند؟

همانطور که گفتم ازدواج در کشور ما نیاز به فرهنگ سازی دارد و باید مشکلاتی که جوانان دارند حل شود ، بعد هم تنها مشکل جوانان ازدواج نیست بلکه ازدواج درست مهمتر است تا آمار طلاق هم نجومی بالا نرود. برای همین در این زمینه ها باید سیاست گذاری کرد . از طرفی برخی کم شدن ازدواج در جامعه را مطرح می کنند درحالیکه بررسی های جمعیت‌شناختی نشان می دهد که میزان ازدواج در جامعه کم نشده بلکه به دلیل پایین‌تر آمدن باروری در دهه 70، جمعیت کمتری در سن ازدواج هستند

منبع : سلامت نیوز

 

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

علت عدم تمایل برخی دختران به ازدواج

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-10-06 21:03:53منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
14474





نظر شما در مورد مطلب مشکل ازدواج دختران چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




اینگونه رفتار کنید رابطه موفقی نخواهید داشت
اینگونه رفتار کنید رابطه موفقی نخواهید داشت

اگر پسر از دختر کوچکتر باشد
اگر پسر از دختر کوچکتر باشد

نزدیکی با وجود ترشحات واژن
نزدیکی با وجود ترشحات واژن

فتیشیسم چیست
فتیشیسم چیست

انواع بی حالی و بی حوصلگی
انواع بی حالی و بی حوصلگی

تجاوز به دختران دانشگاه تهران، 40 نفر شکایت کردند
تجاوز به دختران دانشگاه تهران، 40 نفر شکایت کردند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

27307

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266463245

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام