مشاور سنتر

الزامی شدن گواهی سلامت قبل از ازدواج

الزامی شدن گواهی سلامت قبل از ازدواج


گواهی سلامت جسم و سلامت روان قبل از ازدواج،وضعيت طلاق در ايران بسيار نگران‌كننده شده و هر روز آمارهاي تازه‌اي درباره جدايي زن و شوهرها منتشر مي‌شود و هر جا كه حرف از آسيب‌ها و مشكلات اجتماعي است، پاي طلاق هم در ميان است. چند ماه پيش بود كه سازمان ثبت احوال در آماري اعلام كرد در ‌سال گذشته در هر ساعت ١٩ خانواده در ايران از هم پاشيده و بچه‌هاي زيادي با نام «بچه‌هاي طلاق» به جامعه معرفي شده‌اند.

كارگاه‌هاي آموزشي چاره كارند؟


با اينكه اعداد و ارقام نشان مي‌دهند طلاق در ايران با سرعت زيادي در حال تاخت و تاز است اما با نگاهي به عملكرد و خروجي سازمان‌ها و نهادها چنين استنباط مي‌شود كه آنها هنوز بر عمق فاجعه و دردي كه جامعه را فراگرفته است، اشراف ندارند.
روز گذشته معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه با اشاره به راه‌اندازي مراكز مشاوره در دادگاه‌هاي خانواده گفت: براي اينكه زوج را از تصميم براي طلاق منصرف كنيم و اين انصراف عميقاً در ذهن آنها ايجاد شود در حال راه‌اندازي مراكز مشاوره با توجه به قانون حمايت از خانواده هستيم كه آيين‌نامه اين مراكز هم تدوين شده است.


محمدباقر الفت مشكلات مالي، مشكلات ناشي از مسائل رواني، اعتياد و نداشتن مهارت‌هاي زندگي مشترك را از جمله مواردي دانست كه كارشناسان اين حوزه به عنوان علت‌هاي اساسي طلاق احصا كرده‌اند.
وي در همين راستا با اشاره به برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي براي مشاورين استان‌ها ادامه داد: «بر اساس اين موضوعات سه كارگاه آموزشي در استان‌هاي مازندران، فارس و يزد با حضور نمايندگان تمامي استان‌ها برگزار مي‌شود كه دو مورد از اينها تاكنون برگزار شده است.»

سلامت جسم و روان اثبات شود


معاون پيشگيري قوه قضائيه كه با ميزان گفت‌وگو مي‌كرد، به موضوع بررسي سلامت دختر و پسر قبل از ازدواج اشاره كرد و گفت: «ازدواج و انعقاد عقدنكاح يكي از اعمال حقوقي است لذا ما نمي‌توانيم مانع انجام اعمال حقوقي شويم چون اين حق افراد جامعه است اگر قرار باشد مانعي يا عامل محدود‌كننده‌اي در مسير انعقاد عقد ايجاد كنيم بايد اين محدوديت توسط قانونگذار صورت بگيرد.»


وي تأكيد كرد: «البته بر پايه تحقيقات كارشناسان، گواهي سلامت نبايد محدود به سلامت جسمي باشد بلكه وقتي صحبت از سلامت به ميان مي‌آيد بايد هم سلامت جسمي و هم سلامت رواني مد نظر قرار گيرد.»


الفت اضافه كرد: «اگر بخواهيم از طريق قياس مستنبط‌العله گواهي سلامت را به سلامت‌هاي رواني هم تعميم دهيم اين سؤال را مطرح مي‌كنيم كه اساساً چرا بايد گواهي سلامت گرفته شود؟ در پاسخ تصريح مي‌شود كه ضرورت اين اقدام براي جلوگيري از به خطر افتادن سلامت طرف ديگر است. بر همين اساس نياز به گرفتن گواهي سلامت رواني نيز كاملاً مشهود است چراكه اگر يكي از طرفين، سلامت رواني نداشته باشد يا به مهارت‌هاي زندگي مشترك آگاه نباشد، شايد به حيات جسمي طرف مقابل ضرري وارد نشود اما سلامت رواني او را از بين برده و حيات اجتماعي او را متزلزل خواهد كرد. پس اين علت در هر دو سلامت جسمي و رواني مشترك است و مي‌توان اين مقررات را به مسائل رواني تسري داد.»

منبع : روزنامه جوان

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

کلاسهای مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-10-17 20:26:37منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
28378





نظر شما در مورد مطلب الزامی شدن گواهی سلامت قبل از ازدواج چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




تجربه ازدواج سفید چگونه است، نظر افرادی که ازدواج سفید داشته اند
تجربه ازدواج سفید چگونه است، نظر افرادی که ازدواج سفید داشته اند

خوب و بد یک نامزدی طولانی
خوب و بد یک نامزدی طولانی

علت کم شدن قاعدگی
علت کم شدن قاعدگی

محدودیت‌های رابطه جنسی در بارداری
محدودیت‌های رابطه جنسی در بارداری

چطور خوب بخوابیم
چطور خوب بخوابیم

سیما یک ماشین شاسی بلند هدیه داد تا با او ازدواج کنم
سیما یک ماشین شاسی بلند هدیه داد تا با او ازدواج کنم










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

5921

بازدید امروز:

17266

بازدید دیروز:

266989682

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام