سامانه 101 برای پیشگیری از طلاق

سامانه پیشگیری از طلاق

به تازگي معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري نيز به سازمان‌هايي اضافه شده است كه قصد دارند در زمينه كنترل و كاهش طلاق فعاليت كنند. آنطور كه يك مقام مسئول در اين معاونت اعلام كرده است سامانه تلفني 101 كه پيش از اين به بررسي مطالبات زنان مي‌پرداخت به زودي مشاوره طلاق خواهد داد.

به ازاي 724 هزار و 324 ازدواج سال 93، 163 هزار و 569 طلاق روي داده‌اند، يعني از هر 4/4 ازدواج در كشور ما يكي‌شان سرنوشتش طلاق مي‌شود. اين آمار زماني از يك بحران بزرگ حكايت مي‌كند كه نگاهي به ده سال قبل بيندازيم در سال 83، 723 هزار و 976 مورد ازدواج در كشور ايران به ثبت رسيده است كه اگر آمار 73 هزار و 882 طلاق را در نظر بگيريم نسبت ازدواج به طلاق 8/9 درصد مي‌شود، يعني از هر ده ازدواج يكي از آنها به طلاق مي‌رسيد. در يك فاصله ده ساله در كشور ايران آمار طلاق دوبرابر شده است و عدد پنج رقمي طلاق، شش رقمي شده است. صحبت كردن از اين آمارها حتي روي كاغذ هم يك فاجعه است چه برسد به اينكه بخواهيم عواقب اين مساله را در واقعيت جامعه بسنجيم. مسأله طلاق در كشور ما بسيار پيچيده‌تر از چيزي است كه بتوان با چند عدد و رقم از آن صحبت كرد. سر بر آوردن ژانرهاي جديد طلاق عمق فاجعه را دو چندان كرده است، به حدي كه با گسترش طلاق عاطفي مي‌توان از آمار چند برابري زندگي‌هايي صحبت كرد كه از هم پاشيده‌اند و كسي از آنها خبر ندارد. روند رو به رشد طلاق در جامعه ايران باعث شده است كه سازمان‌هاي مختلف آستين بالا بزنند و برنامه‌هاي مختلفي را در اين زمينه اجرا كنند، ولي به نظر مي‌رسد كه اين برنامه‌ها راه به جايي نبرده باشند زيرا معضل طلاق سال به سال بحراني‌تر مي‌شود و حال ناخوش جامعه از زمستاني ديگر خبر مي‌دهد.


سامانه 101 مشاوره‌طلاق مي‌دهد


تدوين برنامه‌هاي متناسب با روح زمان يكي از مواردي است كه سازمان‌هاي مختلف تلاش دارند در برنامه‌هاي خود در پيشگيري و مديريت معضل طلاق مورد توجه قرار دهند. روز گذشته، معاون هماهنگي و برنامه ريزي معاونت امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري گفت: از اين پس از سامانه پيامكي 101 استفاده‌هاي آموزشي نيز خواهيم كرد تا از اين طريق به ارتقای مهارت‌ها و قابليت‌هاي زنان و خانواده‌ها كمك كنيم. اطهره نژادي افزود: تاكنون از زنان در نقاط مختلف ايران درخواست كرده بوديم به ما مطالبات حوزه زنان را اطلاع دهند تا به صورت روزآمد و پويا از خواسته‌هاي مردم اطلاع يابيم. او با اشاره به انتقادات مطرح شده در زمينه عملكرد معاونت امور زنان و خانواده گفت: مهم‌ترين افرادي كه به ما در جهت اطلاع از نيازهاي واقعي مردم و ميزان تفاوت آن با نيازهاي گروه‌هاي خاص كمك مي‌كنند، خود مردم هستند و ما از اين اطلاعات براي پيشبرد امور استفاده مي‌كنيم. معاون هماهنگي و برنامه ريزي معاونت امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري افزود: از 11 تيرماه هم‌زمان با ولادت امام حسن (ع) كه سامانه 101 راه‌اندازي شد، پيامك‌هاي زيادي به دست ما رسيده است و اطلاعاتي از نيازهاي زنان مناطق مختلف كشور را به دست آورده‌ايم. ما قصد داريم تعامل خود را بيشتر كنيم و آموزش‌هاي مورد نياز را به زنان كشور ارائه دهيم. به گزارش ايسنا، نژادي گفت: ما قصد افزايش تعامل خود با زنان و خانواده را داريم، در اين جهت آموزش‌هاي مورد نياز را به آنان ارائه خواهيم داد. يكي از اين آموزش‌ها مي‌تواند در جهت كاهش طلاق باشد چراكه طلاق با نگاه كنترلي صرف كاهش نمي‌يابد؛ بلكه براي پيشگيري از طلاق بايد به مردم آموزش دهيم.


طلاق به برنامه ششم توسعه راه يافت


روز گذشته راه اندازي مشاوره از طريق سامانه 101 تنها خبري نبود كه از معاونت زنان و خانواده درباره مساله طلاق مطرح شد. معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بيان اينكه 55 درصد علت طلاق‌ها ناشي از اعتياد است، گفت: در قانون پنجم توسعه نيز به موضوع توجه به آسيب‌هاي اجتماعي مطرح شده بود اما در حال حاضر حتي پيش‌نويس آن‌ هم نوشته‌ نشده است. شهيندخت مولاوردي با بيان اينكه در بحث طلاق بايد به دنبال راهكاري اساسي باشيم، افزود: در بحث طلاق‌هاي عاطفي مي‌توان قبل از آن با انجام مشاوره از اينگونه طلاق‌ها جلوگيري كرد و بايد به سمت پيشگيري و بازدارندگي در ارتباط با طلاق‌هاي عاطفي حركت كنيم. او بيان كرد: بيكاري، فقر اقتصادي و فقر فرهنگي ازجمله علل طلاق است اما اعتياد بنيان خانواده را تضعيف مي‌كند به طوري كه امروز 55 درصد علت طلاق‌ها ناشي از اعتياد است و متأسفانه 62 از درصد معتادان متأهل هستند.

معاون رئيس‌جمهوري در امور زنان و خانواده تصريح كرد: ما در قانون برنامه ششم توسعه به دنبال تنظيم برنامه‌هاي واقع‌بينانه همراه با احكام مفيد در اجرايي كردن طرح‌ها هستيم. به گزارش فارس، شهيندخت مولاوردي خاطرنشان كرد: حفظ امنيت اجتماعي و مصونيت خانواده‌ها از تزلزل در رأس اهداف و سياست‌های من است و ما توجه داشته باشيم كه امروز خانواده‌ها درگير فضاي مجازي و واقعي شده‌اند و موارد فضاي مجازي را نبايد ناديده بگيريم.


آدرس اشتباهي ندهيد!


يك فعال حوزه زنان اقداماتي مانند راه اندازي سامانه مشاوره طلاق را دادن آدرس‌هاي اشتباه مي‌داند و معتقد است كه بايد به جاي اين اقدامات، پيشگيري از طلاق را در رأس برنامه‌ها قرار داد. ثريا عزيرپناه، اقداماتي مانند راه اندازي مركز مشاوره و سامانه تلفني مشاوره را اقداماتي مي‌داند كه هزينه، منابع و انرژي زيادي صرف آنها مي‌شود ولي هيچ‌گاه نمي‌توانند به نتيجه مورد نظر برسند زيرا مشكل ريشه‌اي‌تر از اين حرف‌هاست و بايد اقدامات براي آن هم ريشه‌اي باشند. او با بيان اينكه شايد اين مراكز تا حدودي بتواند تأثيرگذار باشد ولي اقدامات بايد به مراحل قبل‌تر و ريشه‌اي‌تر بروند و فضاهايي فراهم شوند تا ازدواج‌هاي مطمئن و پايدار در جامعه صورت بگيرند، مي‌گويد: بايد تمهيداتي انديشيده شود كه خانواده كارآمد كه وظايفش را به درستي انجام دهد در اولويت برنامه‌ها قرار گيرد. او مي‌افزايد: نهادهاي مسئول اگر مي‌خواهند به تناسب تغييراتي كه در جامعه روي داده است، مداخله سازنده داشته باشند، درست‌ترين كار اين است كه مرحله كمك‌رساني و كاهش آسيب را عقب‌تر ببرند. او به 13 ميليون دانش‌آموزي كه در اختيار آموزش و پرورش هستند اشاره مي‌كند و مي‌گويد: آموزش و پرورش مي‌تواند همزيستي مسالت آميز انسان‌ها و مهارت‌هاي زندگي را از سنين ابتدايي به دانش‌آموزان آموزش دهد، تا از اين طريق دانش‌آموزان توانايي حل مساله پيدا كنند. او به ظرفيت جامعه از نظر علمي و مالي اشاره مي‌كند و مي‌گويد: بايد در جاي درست از ظرفيت بالاي روانشناسان و كارشناسان مسائل اجتماعي براي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي مانند طلاق استفاده كرد

منبع : salamatnews.com

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

عواملی که منجر به طلاق می شود

چکار کنیم تا کارمان به طلاق نکشد

تفاوت ارگاسم در زنان چاق و لاغر

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-11-28 20:07:34منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
11907





نظر شما در مورد مطلب سامانه پیشگیری از طلاق چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ازدواج درونگراها و برونگراها
ازدواج درونگراها و برونگراها

نامزدم بی احساسه
نامزدم بی احساسه

بزرگ کردن آلت تناسلی بدون عمل جراحی
بزرگ کردن آلت تناسلی بدون عمل جراحی

برای پسردار شدن چکار کنیم
برای پسردار شدن چکار کنیم

شناخت تیپ شخصیتی شما
شناخت تیپ شخصیتی شما

خطرات زود عاشق شدن
خطرات زود عاشق شدن










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

12083

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266289846

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام