وضعیت ازدواج موقت در جامعه

وضعیت ازدواج موقت در جامعه

ثبت دو ازدواج موقت به ازای هر 10 ازدواج دائم در کشور

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور از ثبت دو ازدواج موقت به ازای هر 10 ازدواج دائم در کشور خبر داد و افزود: رابطه جنسی بخشی از سلامت اجتماعی است که باید به نحو صحیح در خانواده‌ها آموزش داده شود.

وی تصریح کرد: شرایط فرهنگی و مذهبی در ایران این فرصت را فراهم کرده که نسبت فزاینده از افراد جامعه که به دلایل مختلف امکان یا تمایل ازدواج دائم برایشان فراهم نیست، به ازدواج موقت و شرعی روی آورند.

عضو هیات‌ علمی دانشگاه علامه طباطبایی فضای دانشگاه، محل کار، خیابان، معابر، میادین، اینترنت و کافی‌شاپ را از عرصه‌های مختلف همسرگزینی عنوان و خاطرنشان کرد: شیوه‌های همسرگزینی نیز از درون‌همسری به برون‌همسری و از انتخاب والدین و بزرگان خانواده به انتخاب فردی تغییر کرده است.

مدیر گروه جامعه‌شناسی پزشکی و سلامت انجمن جامعه‌شناسی ایران با اشاره به نتایج یک تحقیق در خصوص معیارهای همسرگزینی در میان دختران و پسران، گفت: در دختران معیارهای ایده‌آل اخلاق، اصالت خانوادگی و ایمان مطرح بود، ولی در واقعیت شاهد ثروت، خوش‌تیپ بودن و درآمد بودیم. در پسران نیز معیارهای ایده‌آل اخلاق، اصالت خانوادگی و ایمان مطرح بود، ولی در واقعیت حرف از زیبایی، ثروت، درآمد، تحصیلات و نوع شغل به میان آمد.

مدیر گروه جامعه‌شناسی پزشکی و سلامت انجمن جامعه‌شناسی ایران بر افزودن نگاه اجتماعی به نگاه زیستی در کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا وی همچنین در کارگاه آسیب‌شناسی زندگی نوجوانان و جوانان در اردبیل با بیان اینکه نوجوانان و جوانان امروزی نسلی متفاوت هستند، گفت: این افراد نسلی هستند، که نسبت به آنها شناخت کمتری داریم.

وی دختران و پسران امروزی را متفاوت از نسل‌های گذشته دانست و افزود: شکاف بین نسلی فزاینده، مساله امروز ما است. در حال حاضر پسران ما متفاوت از پدران و پدربزرگ‌ها و دختران ما متفاوت از مادران و مادربزرگ‌های خود هستند.

عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران با بیان اینکه شاهد شکاف فزاینده بین نسل‌ها در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: سرعت تغییرات ارزشی و هنجاری در سنین دهه‌های مختلف متفاوت است.

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه تغییر در الگوهای خانواده و زندگی مشترک موجب گرایش به رفتارهای پرخطر شده است، گفت: امروز در جامعه شهری فرزند بیشتر به معنی هزینه بیشتر است.

 

احمدنیا با بیان اینکه میانگین سن اولین ازدواج نیز در کشور افزایش یافته است، گفت: میانگین سن اولین ازدواج از 24.9 سال در سال 1335 به 26.7 سال در سال 1390 در مردان و از 19 سال در سال 1335 به 23.4 سال در سال 1390 در زنان افزایش یافته است.
مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور با اشاره به بروز تغییراتی در ساختار و کارکردهای خانواده‌ها در ایران، از ثبت دو ازدواج موقت به ازای هر 10 ازدواج دائم در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، شیرین احمدنیا در جلسه گفتمان اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه در دهه‌های اخیر شاهد بروز تغییراتی در ساختار و کارکردهای خانواده‌ها در ایران بوده و هستیم، گفت: هم‌اکنون با پدیده‌هایی همچون زوجین بدون فرزند، مجرد ماندن و ازدواج در چارچوب استیجاری مواجه هستیم که پیش‌از این چنین چیزهایی وجود نداشت.

وی ادامه داد: با افزایش افراد مجرد در کشور مواجه هستیم، تعداد فزاینده‌ای از زوج‌ها بطور اختیاری نداشتن فرزند را اختیار می‌کنند، شاهد شکل‌گیری خانه‌هایی هستیم که افراد بدون داشتن نسبت خانوادگی با هم زندگی می‌کنند و همچنین هم‌اکنون عده‌ای در تهران نسبت به اجاره خانه مستقل برای همسر دوم اقدام می‌کنند.

عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به افزایش شمار زنان سرپرست خانوار تاکید کرد: زنان سرپرست خانوار پیش از این قالب مشخص داشتند و در صورت فوت همسر سرپرست خانوار می‌شدند، ولی اکنون با تحولات ارزشی بخشی از سرپرستان خانوار زنان طلاق گرفته هستند و بخشی نیز دخترانی که به سن تجرد قطعی رسیده‌اند. البته باید گفت 80 درصد افراد بعد از طلاق مجددا ازدواج می کنند.

احمدنیا با بیان اینکه میانگین سن اولین ازدواج نیز در کشور افزایش یافته است، گفت: میانگین سن اولین ازدواج از 24.9 سال در سال 1335 به 26.7 سال در سال 1390 در مردان و از 19 سال در سال 1335 به 23.4 سال در سال 1390 در زنان افزایش یافته است.

به گفته وی، تعداد ازدواج و طلاق ثبت شده در تهران نیز از سال 1387 تا 1391 از 23.07 درصد به 34.96 درصد افزایش یافته است.

11 میلیون جوان ایرانی در سن ازدواج مجرد هستند

وی با بیان اینکه 11 میلیون جوان ایرانی در سن ازدواج مجرد هستند، خاطرنشان کرد: یک میلیون و هزار نفر بالای سن متعارف نیز هرگز ازدواج نکرده‌اند.

احمدنیا گفت: بر اساس نتایج یک تحقیق در 16 اردیبهشت سالجاری، سن متعارف ازدواج در ایران برای مردان 20 تا 34 سال و برای زنان 15 تا 29 سال است.

پدیده شکاف دیجیتالی و بی‌سوادی رسانه‌ای در کشور حاکم است

وی با بیان اینکه مساله‌ای به‌ نام شکاف دیجیتالی و بی‌سوادی رسانه‌ای در کشور حاکم است، افزود: متاسفانه شاهد شکل گیری خرده فرهنگ نوجوانی و جوانی از جمله زبان مخفی، موسیقی منفی و پارتی‌های مخفی در جامعه هستیم و این در حالیست که متاسفانه در کشور با آسیب‌های مغفول مواجه هستیم و ایدز به عنوان خاص‌ترین و بارزترین آسیبی است که جامعه را تهدید می‌کند.

عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه افسردگی در بین زنان دو برابر مردان است، افزود: برای برون‌رفت از آسیب‌ها باید به آموزش، شفافیت، قانون‌مداری، اخلاق شهروندی، ارتباطات سالم، ارتقای سلامت و سرمایه اجتماعی و مشارکت مردمی توجه داشت.

منبع : ایسنا

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

ازدواج موقت دختر باکره بدون اجازه پدر

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2016-01-24 08:07:16منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
12188





نظر شما در مورد مطلب وضعیت ازدواج موقت در جامعه چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




شکست عشقی در دوران دانشجویی
شکست عشقی در دوران دانشجویی

موضوعات مهم قبل از خواستگاری
موضوعات مهم قبل از خواستگاری

خطرات پنهان ازدواج فامیلی
خطرات پنهان ازدواج فامیلی

داروی معجزه آفرین برای ترمیم پرده بکارت دختران ابداع شد
داروی معجزه آفرین برای ترمیم پرده بکارت دختران ابداع شد

کابوس شبانه نشانه چیست
کابوس شبانه نشانه چیست

تازه عقد کرده بودیم که راز گذشته همسرم فاش شد
تازه عقد کرده بودیم که راز گذشته همسرم فاش شد










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15603

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266293366

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام