دلیل ازدواج پسرها با زنان مطلقه

علت علاقه پسرها به زنان مطلقه

ازدواج پسران مجرد با زنانی که مهر طلاق در شناسنامه شان دیده می شود، دلایل خاص خودش را دارد و نمی توان به طور کلی، آن را بد یا خوب دانست. هر ازگاهی پیامک هایی با مضمون تمایل پسری مجرد برای ازدواج با خانمی مطلقه به صفحه خانواده و مشاوره ارسال می شود، مانند این پیامک: «پسری 30 ساله هستم و از 6 سال پیش با خانمی که 2 سال از من بزرگ تر و مطلقه است آشنا شدم. بعد از گذشت 3 سال از آشنایی مان، وقتی ثابت شد دلیل طلاق گرفتنش مشکلات شوهرش بود، پیشنهاد ازدواج دادم که مادرم مخالفت کردند، به او علاقه دارم و نمی دانم چه کنم؟» در ادامه توضیحات مفصلی را درباره نقاط مثبت و منفی چنین ازدواج هایی بیان می کنیم:

دلایل تمایل پسرها به چنین ازدواج هایی


اولین نکته ای که باید بررسی شود علت ازدواج با خانم مطلقه است. این گونه به نظر می رسد که برخی پسرها برای حمایت از خانم های مطلقه تصمیم می گیرند با آن ها ازدواج کنند یا تصور می کنند امتیازها و مولفه های مدنظر یک زن مطلقه برای ازدواج پایین تر و کمتر از یک دختر مجرد است در نتیجه شرایط ازدواج با او آسان تر خواهد بود. در این شرایط پسرهای مجرد نباید فراموش کنند که این ازدواج به مهارت های خاصی نیاز دارد چراکه آسیب های متفاوتی نسبت به ازدواج های دیگر دارد.


واکنش مناسب در برابر مخالفت خانواده


نکته دیگر در چنین ازدواج هایی، مخالفت خانواده پسرهاست. به طور کلی اولین قدم در دفاع از فرد مورد نظر برای ازدواج این است که انتخاب ما قابلیت دفاع عقلانی داشته باشد. این دفاع حمل بر درستی ملاک ها و رتبه بندی و اولویت بندی آن هاست؛ اما معمولاً مخالفت والدین با فرد انتخابی فرزند به دلیل تطابق نداشتن ملاک ها و هم شأن نبودن فرد با فرزند یا خانواده است. در چنین مواقعی، پسر مجرد باید نیم نگاهی به ملاک های خودش بیندازد و ببیند آیا فرد مورد نظر را بر اساس ملاک های خودش انتخاب کرده است؟ آیا صفت خاصی در آن خانم وجود دارد که به دلیل همان ویژگی خاص، حاضر است با او ازدواج کند و از سایر داشته ها و نداشته ها غافل شده است؟ با این حال همه ما چه قبل و چه بعد از ازدواج به نظر و لطف والدین مان نیاز داریم حتی اگر والدین هیچ کمکی هم به ما نکنند باز هم باید سعی کنیم رضایت آنان را به دست آوریم.


بررسی بخش خوش بینانه و بدبینانه این ازدواج ها


با توجه به نکات مطرح شده در ابتدای این مطلب، نیاز است به 2 بخش خوش بینانه و بدبینانه ازدواج پسران مجرد با زنان مطلقه بپردازیم تا با دید منطقی تری در این باره تصمیم گیری شود.


نگاه خوش بینانه به چنین ازدواج هایی


1- زنان مطلقه به واسطه تجربه هایی که از زندگی اول خود کسب کرده اند توانایی مدیریت بهتری در روابط زندگی مشترک دارند به همین دلیل نظر پسران مجرد را بیشتر جلب می کنند. این زنان مهارت های خانه داری، ارتباط با اقوام، برخورد با همسر را دارند و دیگر نیازی نیست با شروع زندگی مشترک به آزمون و خطا بپردازند.
2- زنان مطلقه زنانی هستند که در صورت داشتن یک زندگی آرام، قدر موقعیت خود را می دانند و برای بهتر شدن زندگی تلاش می کنند. آن ها وضعیت دشواری را تجربه کرده اند و حاضر نیستند زندگی خوب امروزشان را به سادگی از دست بدهند.
3- در کنار همه موارد، به یاد داشته باشید مطلقه بودن دلیلی برای انتخاب نشدن برای ازدواج نیست در زمانه فعلی که متاسفانه آمار طلاق بسیار بالا رفته، زنان جوان زیادی را می بینیم که شاید در دهه دوم یا اوایل دهه سوم زندگی خود باشند و با قابلیت های برجسته و شان خانوادگی و اجتماعی بالا، سابقه شکست در زندگی مشترک داشته باشند بنابراین نباید قضاوت نادرستی درباره آن ها داشت.


نگاه بد بینانه به چنین ازدواج هایی


* یکی از آسیب های این نوع ازدواج ها یادآوری مکرر خاطرات ازدواج قبلی است. ممکن است زن در چنین ازدواجی مورد سرزنش مرد و اطرافیان او قرار گیرد و با وجود کوچک ترین اختلافی این جمله را بشنود «حتماً همسر قبلی ات همین رفتار را از تو دیده که طلاقت داده»، « تو از یک زندگی شکست خورده بیرون آمده بودی و من حمایتت کردم»
از طرف دیگر زن به دلیل تجربه ای که قبلاً داشته، ممکن است در معرض آسیب بیشتری قرار گیرد، همواره نگران باشد که با مشکلات زندگی مشترک قبلی اش مواجه شود و به محض مشاهده یک رفتار مشابه بگوید «تو هم مانند همسر اولم هستی» و ..... و زن مرتبا همسر دوم خود را با نقاط قوت همسر اول مقایسه و او را سرزنش کند.
در واقع نگاه بدبینانه می گوید پسر مجرد به این دلیل خواهان ازدواج با زن مطلقه است که فکر می کند ازدواج راحتی در پیش دارد. طبق یک انتظار عمومی زنان مطلقه در ازدواج دوم شان کم توقع تر هستند، سازگاری بیشتری نشان می دهند و تمایل به ازدواج های کم سرو صدا دارند که در آن از مراسم پی در پی و تشریفات خبری نیست. ممکن است در این بین پسرانی هم باشند که فکر می کنند امتیازهای زن مطلقه نسبت به دختر مجرد به مراتب پایین تر است در نتیجه شرایط ازدواج با او آسان تر خواهد بود و این ها آسیب هایی است که جوانان به مراتب از آن بی خبر هستند.


توصیه پایانی
در مشاوره مربوط به ازدواج هرگز گفته نمی شود که مراجعه کننده باید چه کند بلکه فقط اصول تصمیم گیری درست یادآوری می شود. درباره ازدواج هم باید گفته شود، همیشه ازدواجی مناسب تر است که بین دو طرف اشتراک بیشتری وجود داشته باشد. درباره ازدواج افراد مطلقه، بهتر است مرد مطلقه با زن مطلقه ازدواج کند (یادتان باشد که قطعیتی وجود ندارد و فقط گفته می شود بهتر است). همچنین پیشنهاد می شود که پسر مجرد از همسر قبلی این خانم، هر اطلاعاتی را که لازم است کسب کند یا حتی دیداری با او داشته باشد و سعی کند تحقیق کاملی درباره وی انجام دهد تا در آینده پشیمان نشود

مقاله از :بنفشه دولت آبادی، کارشناس ارشد مشاوره خانواده

روزنامه خراسان

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

ازدواج با زن مطلقه

گرفتاری روحی و روانی زنان مطلقه

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2016-02-08 08:26:14منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
38945





نظر شما در مورد مطلب علت علاقه پسرها به زنان مطلقه چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ازدواج احساسی و عواقب آن
ازدواج احساسی و عواقب آن

شناخت طرف مقابل برای ازدواج
شناخت طرف مقابل برای ازدواج

بزرگ کردن آلت تناسلی بدون عمل جراحی
بزرگ کردن آلت تناسلی بدون عمل جراحی

برای دیر انزالی چه قرصی بخوریم
برای دیر انزالی چه قرصی بخوریم

انسان در لحظه مرگ به مردن خود آگاه است
انسان در لحظه مرگ به مردن خود آگاه است

افزایش آمار ایدز در زنان
افزایش آمار ایدز در زنان










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

10228

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266287991

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام