نحوه انجام مشاوره قبل از ازدواج

روش کار مشاوره قبل از ازدواج

نحوه انجام مشاوره قبل از ازدواج

فاطمه رحیم‌آبادی اظهار کرد: روش کار مشاوران ازدواج این بوده که از دو نفر تست‌های شخصیت شناسی جداگانه‌ای گرفته و نمودار خانوادگی‌شان را رسم می‌کنند. مشاوران ازدواج نسبت به شرایط زندگی شما اطلاع کسب کرده و چکیده این اطلاعات را به صورت مفید و مختصر در اختیار شما قرار می‌دهند. از آن مهم‌تر، مشاور ازدواج می‌تواند به شما کمک کرده تا متوجه شوید چه قدر از شناختی که کسب کرده‌ درست و چقدر از آن نیازمند اصلاح است.
وی با بیان اینکه تعداد این جلسات می‌تواند از یکی دو جلسه شروع شده و تا چندین مرحله ادامه پیدا کند، اظهار کرد: محتوی و مدت زمان این نوع جلسات مشاوره به جهت‌گیری زوجین و مشاوران بستگی داشته و در یکی دو جلسه همه‌ مطالب مهم را تحت پوشش قرار می‌دهد.
مدرس و مشاور دانشگاه بیرجند، با بیان اینکه در قرآن، کتاب آسمانی ما به مشورت کردن زیاد توصیه شده است، عنوان کرد: مشاوره از مسایل کوچک شروع شده تا به مسایل ازدواج، فرزند و فرزندپروری می‌رسد تا همسران بتوانند با هم عمل کرده و جلو بروند. با این حس، روند خوبی را شروع کرده و زندگیتان‌ دوام داشته و همچنین مشاوره در آسان‌گیری امر ازدواج بسیار کمک می‌کند.
محمد‌رضا دستجردی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، با بیان اینکه مشاور ازدواج هیچ وقت به شما نمی‌گوید ازدواج نکنید، گفت: شما را با دشواری‌ها و نقاط قوتی زندگی آشنا می‌کند و خواهد گفت چقدر شانس خوشبخت شدن را در این زندگی دارید. مشاور ازدواج، می‌تواند به شما بگوید روی چه مهارت‌هایی کار کرده تا بتوانید زوج بهتری باشید.

اگر مشاور قبل از ازدواج نظر منفی داشته باشد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، با اشاره به اینکه اگر موضوع ازدواج شما با فرد مورد نظرتان منفی شود، گفت: مشاور ازدواج می‌تواند عیب و ایرادهای کارتان را به شما گفته تا بدانید برای وارد شدن به یک زندگی مشترک به چه ویژگی‌هایی نیازمندید.
دستجردی با تاکید اینکه قبل از اینکه مهم‌ترین بله زندگی‌تان را بگویید، چند جلسه‌ای برای مشورت گرفتن وقت بگذارید، بیان‌کرد: در صورت پیشرفت رابطه و احساسات مانع از دیدن واقعیت‌ها شده لذا قبل از ازدواج مشاوره را انجام دهید.
وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و ترویج اهمیت مشاوره پیش از ازدواج از طریق بسترهای مناسب اجتماعی، فرهنگی و علمی و راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی خانواده در تحکیم بنیان خانواده تاثیر‌گذار است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی ترویج مشاوره پیش از ازدواج، از راهکارهای ضروری برای پیشگیری از ناسازگاریهای زناشویی است، افزود: با نهادینه‌شدن فرهنگ مشاوره پیش از ازدواج می‌توان به میزان قابل توجهی از آمار طلاق کاست.
دستجردی با اشاره به سن ازدواج به عنوان یکی از مهمترین مسائل ازدواج، خاطرنشان کرد: سن ازدواج عامل مهمی در میزان رضایت در زندگی مشترک بوده و میزان آمادگی سنی، روانی و اجتماعی طرفین باید قبل از ازدواج مورد بررسی قرار گیرد.
حسین امینی، کارشناس ارشد روان شناسی و مدیر مرکز مشاوره امین گفت: در مشاوره قبل از ازدواج اطلاعات صحیح و کاملی به منظور ارتقای آگاهی زوج‌های جوان در اختیار آنان قرار داده می‌شود. مشاوره به آنان کمک کرده تا درباره زندگی و نقاط قوت آن اطلاعات داده تا تصمیم آگاهانه و آزادانه بگیرند.
وی با اشاره به اینکه مشاوره قبل از ازدواج، هدف اصلی کمک به افراد برای انتخاب زوج مناسب است، اظهار کرد: هدف از مشاوره، تحکیم پایه‌های زندگی مشترک، شناخت زوج‌ها از یکدیگر، به دست آوردن اطلاعات درباره روانشناسی زن و مرد و چگونگی رفتار صحیح آنها با یکدیگر است.
کارشناس ارشد روان شناسی با بیان اینکه عدم پختگی روانی، عاطفی و جسمانی گاه مشکلات زیادی را به بار می‌آورد، ادامه داد: مشاوره قبل از ازدواج در اولویت اول به روشن ساختن ملاک‌هایی می‌پردازد که برای داشتن یک انتخاب مناسب در ازدواج ضروری هستند. توجه نکردن به تعیین چنین ملاک‌هایی و ارزش‌گذاری و اولویت‌بندی نامناسب آنها اغلب موجب ناکامی‌های بعدی می‌شوند.
امینی با بیان اینکه یکی از موثرترین روش‌ها برای داشتن ازدواج موفق، داشتن مشاوره قبل از ازدواج برای هر یک از زوجین است، اظهار کرد: در مشاوره قبل از ازدواج تلاش شده که ملاک‌های افرادی که قصد ازدواج داشته بررسی شود.
کارشناس ارشد روان شناسی، با بیان اینکه داشتن آگاهی قبل از ازدواج یکی از مهمترین مواردی است که باید بدان پرداخته شود، تصریح کرد: در مشاوره، قدرت ارتباط با دیگران در هر دو، مورد بررسی قرار گرفته و همچنین هم‌خوانی و کفویت دو نفر که می‌خواهند عمری در کنار یکدیگر بوده سنجیده می‌شود. در مشاوره جاده زندگی نشان داده می‌شود. با علم کار، وارد زندگی جدید شده و از خیلی از مشکلات بعدی پیشگیری می‌شود

مقاله از : فاطمه رحیم‌آبادی / مدرس و مشاور دانشگاه بیرجند
منبع : ایسنا
بازنشر : سلامت نیوز
مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده
رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

 

این مطلب در تاریخ چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
29708





نظر شما در مورد مطلب نحوه انجام مشاوره قبل از ازدواج چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




گاموفوبیا مانع جدید ازدواج جوانان ایرانی
گاموفوبیا مانع جدید ازدواج جوانان ایرانی

11اشتباه دخترانه در ازدواج
11اشتباه دخترانه در ازدواج

علت سرد مزاجی در زنان چیست
علت سرد مزاجی در زنان چیست

زمان پایان شیوع ویروس کرونا
زمان پایان شیوع ویروس کرونا

من نمیتوانم از حق خودم دفاع کنم
من نمیتوانم از حق خودم دفاع کنم

طلاق عاطفی در کدام زوجها بیشتر است
طلاق عاطفی در کدام زوجها بیشتر است










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

14905

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266292668

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام