مشاور سنتر

زنان بیشتر از طلاق پشیمان می شوند یا مردان

زنان بیشتر از طلاق پشیمان می شوند یا مردان

به نظر شما چگونه مي‌توان با اين معضل يعني بالا رفتن سن ازدواج مواجه شد؟
۹۰ درصد زناني كه به ميل خودشان طلاق گرفته‌اند بعد از جدايي پشيمان مي‌شوند و دوست دارند به زندگي سابق خود برگردند
نمي‌توان و نبايد جوانان را به سمت ازدواج هل داد در حالي كه امكانات و ملزومات اين كار فراهم نيست. وقتي فردي را مجبور به ازدواج و تاهل مي‌كنند در حالي كه اين آمادگي به لحاظ رواني در او وجود ندارد اين موضوع مشكلات مختلفي را به همراه دارد. طلاق و از هم پاشيدن زندگي مشترك پيامد اوليه چنين تصميم‌گيري‌هاي شتاب‌زده و بدون آمادگي است و نرخ بالاي طلاق در كشور نيز مويد همين آماده نبودن بسياري‌ براي زندگي مشترك است. علاوه بر اين نمي‌توان كسي را که كار و درآمد اقتصادي ندارد يا درآمد او نمي‌تواند پاسخگوي مخارج يك زندگي باشد مجبور به ازدواج كرد. دولت با برنامه‌هاي مختلف سعي دارد جوانان را از طريق اعطاي وام و كمك‌هاي مقطعي كوتاه‌مدت به ازدواج تشويق كند، در حالي كه اساس اين آمادگي به داشتن شغل و درآمد ثابت برمي‌گردد. در كنار همه اينها بايد براي ازدواج آسان‌تر در جامعه فرهنگ‌ سازي شود كه در این زمینه دستگاه‌هاي اجرايي و نیز رسانه‌هايي مانند صدا و سيما باید اقدامات جدی‌تری در این زمینه داشته باشند. بايد به مردم نشان داده شود ازدواج‌هايي كه با چشم و هم‌چشمي و هزينه‌هاي بالا انجام مي‌شود چگونه ادامه مي‌يابد و به كجا ختم مي‌شود.
بررسي‌هاي ميداني و آماري نشان مي‌دهد اين ازدواج‌ها به ويژه در تهران چندان عاقبت خوشي ندارند و احتمال اينكه به طلاق منجر شوند بسيار زياد است.
خانواده‌ها نيز نقش مهم و موثري در اين ميان دارند زيرا ديده شده بسياري از خانواده‌ها در امر ازدواج به جاي همراهي و حمايت فقط دخالت مي‌كنند و با دخالت‌هاي بي پايه و اساس خود شالوده يك زندگي را از هم مي‌پاشند.
برخي آمار و ارقام نشان مي‌دهد از ازدواج‌هايي كه صورت مي‌گيرد حدود يك سوم آنها بدون رضايت خانواده‌هاست كه اين خود در آينده از نظر رواني، تاثيرات منفي زيادي را به همراه دارد. والديني كه با ازدواج فرزندان خود موافق نيستند حمايت‌هايي را كه بايد از فرزندان خود انجام دهند، انجام نمي‌دهند و آنها را در مشكلات زندگي تنها مي‌گذارند. در حال حاضر حدود ۷۰ درصد تقاضاهاي طلاق كشور توسط خانم‌ها انجام مي‌شود و ۹۰ درصد زناني كه به ميل خودشان طلاق گرفته‌اند بعد از جدايي پشيمان مي‌شوند و دوست دارند به زندگي سابق خود برگردند. اين آمار نشان مي‌دهد خانواده‌ها چه در امر ازدواج چه زماني كه دو نفر با يكديگر آشنا مي‌شوند و چه زماني كه يك زندگي از هم مي‌پاشد و دونفر مي‌خواهند جدا شوند چقدر مي‌توانند موثر باشند

چه عاملي باعث شده جوانان امروزي نسبت به جوانان ديروزي كمتر ميل به ازدواج و همچنين فرزندآوري داشته باشند؟

جوانان امروزي ديگر به راحتي به ازدواج و فرزندآوري تن نمي‌دهند و دوست دارند تا جايي كه ممكن است اين فرايند را به تاخير بيندازند. در حال حاضر اكثر افرادي كه ازدواج مي‌كنند بعد از سه تا چهار سال تصميم مي‌گيرند فرزندي داشته و مايل نيستند بيشتر از يك فرزند داشته باشند. در علم روانشناسي كودك عنوان مي‌كنند هرچه فاصله سني والدين و فرزندان بيشتر باشد به همان نسبت تربيت فرزندان سخت‌تر مي‌شود و اين باعث مي‌شود فرزندان هم به همان اندازه حرف شنوي كمتري از والديني داشته باشند كه با آنها فاصله سني و نسلي زيادي دارند
منبع : روزنامه آرمان
بازنشر: سلامت نیوز
این مطلب در تاریخ 2016-04-10 05:57:25منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
25125





نظر شما در مورد مطلب زنان بیشتر از طلاق پشیمان می شوند یا مردان چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




تصمیم گیری در مورد خواستگار
تصمیم گیری در مورد خواستگار

علت و جلوگیری از یکنواختی و دلزدگی در روابط عاشقانه
علت و جلوگیری از یکنواختی و دلزدگی در روابط عاشقانه

علت خونریزی حین رابطه جنسی
علت خونریزی حین رابطه جنسی

پرسش و پاسخ درباره تالاسمی
پرسش و پاسخ درباره تالاسمی

چطور بدون مشاوره و دارو استرس را درمان کنیم
چطور بدون مشاوره و دارو استرس را درمان کنیم

صحبتهای زن جوان از خیانت همسر
صحبتهای زن جوان از خیانت همسر










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15159

بازدید امروز:

25654

بازدید دیروز:

266981654

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام