نقش مادیات در ازدواج و زندگی زناشویی

نقش مادیات در ازدواج و زندگی زناشویی
وقتی اوضاع مالی‌تان مناسب نیست و نمی‌توانید با شرایط سخت زندگی سازگار شوید عواطف‌تان هم تحت تاثیر آن قرار می‌گیرد. اما فقط هم مشکل مالی نیست؛ اگر شما پول کافی هم داشته باشید و بدهکار دیگران هم نباشید اما روش‌های مدیریت مالی‌تان با هم فرق داشته باشد این می‌تواند به یک تنش جدی در رابطه تبدیل بشود.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ضمیمه خانواده روزنامه اطلاعات، همیشه این بحث وجود خواهد داشت که چطور خرج کنید یا چطور پس انداز کنید. برای اینکه بفهمید چقدر با هم بر سر پول توافق دارید به این پرسش‌ها توجه کنید.‏

آیا هدف‌های مالی شما شبیه هم است؟

اگر شما هدف‌های مالی شبیه هم داشته باشید بالا و پایین‌های زندگی‌تان قابل تحمل‌تر خواهد بود. مثال‌ها بسیار ساده هستند؛ مثلا اگر هر دو به این توافق برسید که ابتدا برای خرید یک خانه دلخواه هزینه کنید تا خریدن یک ماشین یا اگر هدف هر دوی شما این باشد پیش از بچه دار شدن به سفرهای مطلوب و هیجان انگیز بروید این نشان دهنده سازگاری مالی شماست.
اگر چه باید در نظر بگیرید که هدف‌های هر کسی در طول زندگی تغییر می‌کند و همواره ثابت نیست. وقتی خیلی جوان هستید نیازهایتان را با پول به شکل دیگری تامین می‌کنید و در آستانه میانسالی خواسته‌ها و دغدغه‌های مالی‌تان چیز دیگری است.
هدف‌های مالی مشترک یکی از ایده‌آل‌های یک رابطه مشترک است و زمانی که چنین توافقاتی وجود نداشته باشد رفتار شما در رابطه تغییر می‌کند.‏تنش بر اثر اختلافات مالی زمانی ایجاد می‌شود که اولویت‌های شما با شریک زندگی‌تان فرق بکند. پول به ویژه برای مردم متوسط یا افراد کم درآمد محدود است. وقتی درآمد محدودی دارید باید خودتان را با شرایطی که پول فراهم می‌کند سازگار کنید.
حالااگر در این میان هر کدام از شما ایده خودش را برای همان پول محدود داشته باشد مساله برایتان بغرنج می‌شود. اما دقیقا همین جاست که بلوغ یک رابطه مشخص می‌شود.
اینکه بتوانید تعادلی ایجاد کنید و هدف‌هایتان را بهم نزدیک کنید برای احساس رضایت هر دو نفر مهم است.‏

آیا ارزش‌های مالی شما شبیه هم است؟

با این حال کافی نیست که فقط هدف‌ها مشترک باشند. اگر عادت‌های خرج کردن یا ارزش‌هایتان هم باهم متفاوت باشد پول به یک چالش جدی در رابطه‌تان تبدیل می‌شود. بعضی‌ها خیلی به پول فکر می‌کنند، زیادی محتاط هستند، راحت خرج نمی‌کنند و یا پول را فقط صرف امور اساسی می‌کنند، بعضی‌ها سهل‌گیرترند، پول را برای زندگی در لحظه حال می‌خواهند، دست و دلبازند، نگرانی‌های مالی‌شان را کنترل می‌کنند و بعضی‌ها هم اصلا دغدغه پول ندارند و یا به اصطلاح آینده نگر نیستند.
کسی نمی‌تواند بگوید کدام یک از این روش‌ها درست‌تر است. هر کسی باور و عادتی دارد. اما بدون شک تعامل بین یک آدم سختگیر در امور مالی با کسی که پول را برای لذت و نیاز‌های حال‌اش و با رضایت خاطر خرج می‌کند بسیار دشوار است.
اینکه هر کدام چه ارزشی برای پول قائل هستید یک مساله مهم در رابطه است.‏

چطور پول را مدیریت می‌کنید؟

روش‌های مدیریت مالی هر کسی فرق دارد. بعضی‌ها حساب مشترک دارند، بعضی‌ها ترجیح می‌دهند حساب شخصی و پس انداز شخصی داشته باشند.
علاوه بر این اولویت بعضی‌ها پس انداز برای موارد پیش بینی نشده است و برای عده‌ای مهم است که هر هفته یا هر ماه بخشی از پول را برای لذت‌های شخصی یا جمعی هزینه کنند. اگر به توافقی برای مدیریت هزینه‌ها و پس انداز رسیده باشید نیازی نیست که به اصطکاک و تنش‌ها فکر کنید.
اما اگر ایده‌های شما باهم فرق دارد واقعا لازم است که کمی روی این مساله کار کنید. برای مدیریت هزینه‌های زندگی باید قدم‌های کوچک بردارید.
مثلا به این توافق برسید که در طول هفته چقدر خرج کنید، برای چه خرج کنید و چه مقدار از درآمدتان را پس انداز کنید.
به مرور زمان می‌توانید به توافقات بزرگتری برسید؛ مثلا حساب مشترک باز کنید.‏

وام‌ها را چطور پرداخت می‌کنید؟

وقتی افراد ارزش‌های متفاوت مالی دارند برای سازگار شدن با شرایط هر کدام روش خودشان را پیاده می‌کنند و کاری به هم ندارند. این می‌تواند در کوتاه مدت موثر باشد اما در یک رابطه طولانی عملا کاربرد ندارد.
در یک رابطه طولانی گاهی مجبور می‌شوید برای رسیدن به برخی از خواسته‌هایتان وام بگیرید. این می‌تواند وامی برای خرید خانه باشد یا وامی برای پرداخت هزینه‌های یک بیماری پرهزینه. در این موارد شما نمی‌توانید فقط یک نفر را مسئول پرداخت هزینه‌ها بدانید. هر دوی شما باید بپذیرید در یک تعهد طولانی مدت باید هزینه‌های مشترکی مثل وام‌ها را بپردازید. هرچند که اساساً سبک و نحوه خرج کردن شما شبیه هم نباشد.‏

آیا راجع به پول حرف می‌زنید؟

این کافی نیست که یک راهنمای کوچک برای هزینه‌های زندگی درست کنید و فقط به آن توجه کنید. گاهی لازم است درباره مسائل مالی با هم حرف بزنید و شاید لازم باشد حداقل ماهی یک بار درباره این موضوع گفتگو کنید. این طبیعی نیست که یک نفر از شما مسئول هزینه‌ها، مدیریت پول و فکر کردن به آن باشد.
اگر خودتان را کنار کشیده‌اید و همه چیز را به یک نفر سپرده‌اید لازم است این روند را تغییر دهید. باید بدانید که در زندگی‌تان چه اتفاقی می‌افتد، فشارهای مالی چه هستند، برنامه‌های آینده چه هستند و اصلا پول برای چه مواردی خرج می‌شود.
هر ابهامی در این زمینه باید رفع شود. اگر تردیدی وجود دارد باید با یک گفتگوی هوشمندانه آنها را حل کرد. پول راز زندگی شما نیست. شما نباید تردید، ابهام و شکی در این زمینه داشته باشید.
هر از چندگاهی حتی لازم است که دوباره درباره اولویت‌ها، هدف‌ها و ارزش‌های مالی‌تان با هم حرف بزنید چون شاید چیزی در این میان تغییر کرده باشد.‏
آیا شما یک راز دارید؟
اگر شما هدف‌های مشترکی دارید، با هم به توافقاتی رسیده‌اید اما اگر یک راز بزرگ دارید این نشان می‌دهد که رفتارتان در این زمینه سازگار نیست.
پنهان کردن خرج‌های بزرگ یا عدم صداقت درباره هزینه‌های جاری زندگی و دروغ گفتن در مورد میزان درآمد همگی خیانت‌های مالی به حساب می‌آیند و این می‌تواند یکی از دلایل استرس‌های مالی در رابطه باشد.
این می‌تواند شامل هر چیزی باشد، از خرید یک لباس ساده تا خرید یک وسیله گران قیمت شخصی، تا پنهان کردن درآمد واقعی، خرید یک خانه، قرض دادن پول زیاد به فرد دیگر و پس‌اندازهای یواشکی درحالی که عملا هیچ ترس و نگرانی برای بیان آن وجود ندارد.
پنهان کردن موضوعات مالی متاسفانه می‌تواند یک عادت یا یک رویکرد شخصی باشد بدون اینکه هیچ دلیل منطقی برای آن وجود داشته باشد. اگر چنین عادت یا باوری دارید لازم است که آن را تغییر بدهید.‏
منبع: روزنامه اطلاعات
این مطلب در تاریخ 2016-06-20 06:43:38منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
12771





نظر شما در مورد مطلب نقش مادیات در زندگی زناشویی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چرا با دختر بزرگتر از خودمان ازدواج نکنیم
چرا با دختر بزرگتر از خودمان ازدواج نکنیم

تصمیم پسر مورد علاقه‌ام برای ازدواج جدی نیست!
تصمیم پسر مورد علاقه‌ام برای ازدواج جدی نیست!

نکته بهداشتی برای خانم ها قبل از نزدیکی
نکته بهداشتی برای خانم ها قبل از نزدیکی

علل خشکی واژن و کم شدن ترشحات آن
علل خشکی واژن و کم شدن ترشحات آن

چرا زنان نباید سکوت کنند؟
چرا زنان نباید سکوت کنند؟

خاطرات خنده دار خانم ها - قسمت سوم
خاطرات خنده دار خانم ها - قسمت سوم










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

13443

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266291206

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام